۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۶۴۵۲۷۸
حجت الاسلام رحیمی صادق:

مسؤولان قوانین دست و پاگیر را از مسیر تولیدکننده‌ بردارند

مسؤولان قوانین دست و پاگیر را از مسیر تولیدکننده‌ بردارند
حجت الاسلام رحیمی صادق با بیان اینکه ثمره جهش تولید قوی شدن و عقب راندن دشمن است، گفت: مسؤولان قوانین دست و پاگیر را از مسیر تولید کننده‌ بردارند.

حجت الاسلام محمدهادی رحیمی‌صادق مدیر حوزه علمیه استان تهران، علت نامگذاری شعارهای سال توسط رهبر انقلاب را براساس وضعیت داخلی و خارجی کشور دانست و گفت: نامگذاری شعار سال، انتخابی هوشمندانه از سوی رهبر انقلاب و در راستای رفع مشکلات و نیازهای کشور انجام می شود.

وی افزود: اگر رهبر انقلاب شعار سال گذشته را رونق تولید نام نهادند امسال یک درجه بالاتر «جهش تولید» را به عنوان شعار سال انتخاب کردند.

حجت الاسلام رحیمی‌صادق با بیان اینکه رونق و جهش تولید ثمره شعارهای اقتصادی سالهای گذشته است، ابراز کرد: تاکید معظم له بر «جهش تولید» مبین آن است که ما راهی جز پرداختن و احیای تولید داخلی نداریم؛ چنانچه شعار امسال محقق شود پایان سال شاهد ثمرات عظیم این اقدام مهم خواهیم بود؛ البته تحقق این شعار که بسیار مهم و استراتژی محسوب می شود منوط به انجام برخی الزامات و اقدامات است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه استان تهران بیان داشت: نخستین گام در تحقق شعار سال این است که مردم و مسؤولان باور داشته باشند که با اتکاء به تولید داخلی بسیاری از مشکلات کشور حل می شود. مادامی که این باور وجود نداشته باشد که جمهوری اسلامی ایران با تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی می تواند بر مشکلات فائق آید طبیعی است که برخی از مسؤولان و دست‌اندرکاران به طور کامل برای تحقق این شعار تلاش نکنند.

وی ادامه داد: قطع امید از دشمنان راه حل مشکلات امروز و تحقق شعار سال است، در حال حاضر همه توان کشور باید به تولید داخلی اختصاص یابد تا مشکلات موجود اقتصادی مرتفع شود.

حجت الاسلام رحیمی‌صادق تسهیل و رفع موانع تولید را از دیگر لوازم تحقق شعار سال برشمرد و عنوان کرد: جهش تولید یک گام جلوتر از رونق تولید است، در جهش تولید باید چند پله را باهم پیمود؛ بنابراین برای تحقق این هدف می طلبد تسهیلات لازم فراهم و موانعی که بر سر راه تولید است، برداشته شود.

مدیر حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: برای مثال خان‌های غیر ضروری و قوانین دست و پاگیر که در گرفتن مجوزها برای تولید وجود دارد از سر راه تولید کننده برداشته شود، اگر تولید کنندگان نیاز به وام های کم بهره دارند سیستم بانکی باید تمام قد به میدان بیاید و از آنان پشتیبانی کند یا مالیات تولید و تولید گران کم باشد تا از تولید محصولات داخلی مایوس نشوند.

وی افزود: همچنین در مراودات خارجی باید از واردات کالای مشابه داخلی جلوگیری و سایر کالاهای وارداتی نیز در یک رقابت سخت با تولید داخلی از آنان مالیات دریافت شود تا از این طریق مانع زمین خوردن تولید داخلی شویم.

حجت الاسلام رحیمی‌صادق ایجاد امنیت اقتصادی و روانی برای تولید کنندگان را از دیگر الزامات تحقق شعار سال دانست و گفت: سرمایه داری که سرمایه و دارایی خود را وارد عرصه تولید می کند باید مطمئن باشد سرمایه او به هدر نخواهد رفت و ثمره این سرمایه گذاری را در تولید محصول داخلی شاهد خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: همچنین هماهنگی بین همه دستگاه‌های کشور در کمک به تولید داخلی یکی دیگر از الزامات تحقق شعار سال به شمار می رود که نیازمند تصویب قوانین مناسب است.

وی افزود: بنابراین مجلس شورای اسلامی باید به صورت انقلابی در این زمینه بیشتر از گذشته ورود کند. برای تحقق این امر هم طراوت و شادابی مدیران و مدیریت جهادی مسؤولان اجرایی و دولتی را نیاز داریم و هم برخورد قاطع و به موقع دستگاه قضایی با کسانی که سنگ جلوی پای تولید کننده داخلی می اندازند.

حجت الاسلام رحیمی‌صادق بیان کرد: به طور کلی هماهنگی بین همه دستگاه ها و مردم می تواند ضامن تحقق شعار سال و این استراتژی مهم در کشور باشد؛ طبیعتا اگر این الزامات در کشور انجام شود مردم شاهد جهش تولید و رفع مشکلاتی از قبیل تورم، بیکاری و غیره خواهند بود.

مدیر حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: در صورتی که شعار سال محقق شود کشور به یک تعادل و رشد اقتصادی مطلوبی خواهد رسید و این همان قوی شدنی است که رهبر انقلاب بارها به آن اشاره و تاکید داشتند؛ اگر ما قوی شویم دشمنان از ما قطع امید کرده و دیگر مانع تراشی نمی کنند و هرگز نمی توانند در پیشرفت جمهوری اسلامی ایران خللی ایجاد کنند بنابراین ثمره جهش تولید قوی شدن است./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات