۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۶۴۵۳۱۷

دعوت روحانیون برای حضور در فعالیت جهادی مقابله با بیماری کرونا

دعوت روحانیون برای حضور در فعالیت جهادی مقابله با بیماری کرونا
مدیر گروه تبلیغی و جهادی رشد از طلاب و روحانیون استان قم برای حضور در فعالیت‌های جهادی مقابله با بیماری کرونا دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسنعلی خوئینی در گفت وگویی با اشاره به برنامه‌های این گروه تبلیغی در مقابله با بیماری کرونا گفت: طلاب جهادگر که همواره پیشگام در عرصه‌های فرهنگی و مشکلات روز بوده‌اند امروز نیز در عرصه مقابله با ویروس کرونا نیز حضور چشمگیر و جهادی‌ای داشته‌اند.

وی افزود: عده‌ای از طلاب با حضور در بیمارستان‌ها تلاش می‌کنند در حیطه درمان یاری گر پزشکان و پرستاران باشند و باری از دوش آنها بردارند.

مدیر گروه تبلیغی و جهادی رشد ادامه داد: با توجه به اهمیت بحث پیشگیری از ویروس کرونا، عده از طلاب در این حیطه ورود کرده‌اند و در تلاشند با اطلاع‌رسانی درباره نحوه پیشگیری از این بیماری، ورودی‌های بیمارستان‌ها کاهش یابد.

وی بیان کرد: طلاب گروه تبلیغی و جهادی رشد در عرصه پیشگیری ورود خوبی داشتند و در 10 روز گذشته بیش از 7 هزار خانواده در مناطق محروم قم توسط این گروه رصد و پایش شدند.

حجت الاسلام خوئینی ادامه داد: در این پایش عده‌ای که این بیماری را داشتند و کسانی که کارشان به دلیل این بیماری به تعطیلی کشیده شده است شناسایی شدند و برنامه‌ریزی‌هایی نیز برای فعالیت‌های آتی فرهنگی انجام شد.

وی تصریح کرد: آموزش مغازه‌داران فروش خوراکی مانند فروشگاه‌های مواد غذایی و ساندویچی‌ها و ضدعفونی کردن معابر و خودروها از دیگر فعالیت‌های این گروه تبلیغی است.

مدیر گروه تبلیغی و جهادی رشد گفت: با توجه به نیاز شهر قم به ماسک‌های بهداشتی، کارگاهی برای تولید ماسک قابل شستشو راه‌اندازی کرده‌ایم؛ مواد اولیه این ماسک‌ها از طریق خیرین تهیه می‌شود و قرار است در میان خانواده‌ها توزیع شود.

وی بیان کرد: در 10 روز گذشته بیش از 150 طلبه با این گروه ارتباط گرفته‌اند و در فعالیت‌های این گروه مانند دعوت مردم به آرامش، عدم حضور در تجمعات و رعایت مسائل بهداشتی شرکت کردند.

حجت الاسلام خوئینی ادامه داد: با توجه به شیوع گسترده این ویروس در شهر و ضرورت تلاش حداکثری برای مقابله با آن، به افراد بیشتری برای انجام فعالیت‌های جهادی مقابله با کرونا نیاز داریم و از این طریق از طلابی که در این ایام در قم حضور دارند دعوت می‌کنم در صورت تمایل به فعالیت جهادی در کمیته پیشگیری بیماری کرونا و توزیع اقلام، نام و نام خانوادگی وکد ملی و آدرس خود را به شماره 09156961550 پیامک کنند./1330/ج

ارسال نظرات