۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۴۵۴۹۰
استاد حوزه علمیه قم:

درک ماه شعبان مقدمه رسیدن به بلندای قله رمضان است

درک ماه شعبان مقدمه رسیدن به بلندای قله رمضان است
حجت الاسلام جوشقانیان با تأکید بر این که درک ماه شعبان مقدمه رسیدن به بلندای قله رمضان است، گفت: در این ماه نباید از صدقه دادن، دعا و استغفار جهت رفع مشکلات، غافل باشیم.

حجت الاسلام حسین جوشقانیان استاد حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) مبنی بر لزوم استفاده بهینه از فرصت های ناب در زندگی، اظهار داشت: ایشان می فرمایند:«إِنَّ لِرَبِّكُمْ فِي أَيَّامِ دَهْرِكُمْ نَفَحَاتٍ أَلاَ فَتَعَرَّضُوا لَهَا» یعنی در ایام زندگی شما، اوقات و فرصت های مناسبی را خداوند در اختیارتان قرار می دهد، بکوشید از آن فرصت ها استفاده کنید.

وی ماه مبارک شعبان را یکی از این فرصت های ناب برشمرد و خاطرنشان کرد: در این فرصت ها و زمان هایی که خداوند رحمت خود را ساری و جاری می‌کند، باید تلاش کنیم خود را در معرض این نسیم های رحمت قرار بدهیم و از آنها کمال استفاده را ببریم.

حجت الاسلام جوشقانیان تصریح کرد: ماه شعبان از جمله فرصت های ناب و ارزشمند محسوب می‌شود، در حقیقت سه ماه پی در پی رجب، شعبان و رمضان از جهت فضیلت و جایگاه ویژه هستند، چراکه ماه رجب شهر الله است، ماه شعبان ماه پیامبر و ماه رمضان هم ماه امت پیامبر است.

وی با بیان این که هرکدام از این ماه ها مقدمه ای برای ورود به ماه دیگر است، گفت: شما وقتی می خواهید به بلندای قله رمضان برسید باید ماه رجب و شعبان را که دامنه کوه است، درک کنید تا جان و قلب تان زمینه ورود رحمت الهی و فضائل خدای متعال و اهل بیت(ع) را فراهم کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که ماه شعبان ورودی ماه رمضان است، تصریح کرد: آمادگی برای ماه رمضان با عبادت و معرفت ماه شعبان محقق می‌شود و ما برای این که ظرفیت و قابلیت ماه مبارک رمضان برای عنایت فضائلی که به بندگان خوب خود عنایت می‌کند را درک کنیم باید از ماه شعبان نهایت استفاده را ببریم.

وی در پایان استغفار و صدقه را دو عمل مستحب مهم در ماه شعبان عنوان کرد و یادآورشد: با این موقعیت و بیماری که پیش آمده و ویروس کرونا عده زیادی را از نظر معیشت و سلامت در تنگنا قرار داده است، باید توجه جدی تری به محرومان و نیازمندان و فقرا داشته باشیم و خداوند به برکت رحمتی که از جانب ما به دیگران می رسد، رحمت خود را بر ما جاری کند./1330/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
هر چند در این فاجعه بزرگ انسانی ، تر و خشک باهم میسوزند . اما توسری خوبی باشد برای یک عده از خدا بی خبران که تصور میکردند . بشر در اوج بلند قله پیشرفتهای علمی خود قرار گرفته و دیگر نیازی به دعا و توسل به خالق نیست .
0
0