۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۶۴۵۶۲۲
آیت الله مهدوی:

با توسلات خانگی خلأ معنوی خود را برطرف کنیم

با توسلات خانگی خلأ معنوی خود را برطرف کنیم
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت برطرف کردن خلأ معنوی در ایام تعطیلی مراسمات مذهبی، گفت: بیداری و مناجات نیمه شب در این زمینه بسیار مؤثر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در حسینیه مجازی اصفهان، با بیان اینکه در آستانه سه میلاد بزرگ یعنی میلاد امام حسین(ع) امام سجاد(ع) و حضرت عباس(ع) هستیم، گفت: در این ماه مبارک میلاد حضرت علی اکبر و همچنین نیمه شعبان را در پیش داریم و همه این ایام روزهای خیر و خوبی هستند.

وی در ادامه افزود: رعایت توصیه‌های پزشکان در زمینه مقابله با ویروس کرونا لازم است، در خانه‌ها باید بمانیم و بیرون نیاییم تا در این ایام از خطر ابتلا به این ویروس در امان باشیم، شاهد هستیم که در اعیاد شعبانیه جشن های مختلفی که از سوی هیأت‌های مذهبی برگزار می‌شد و برنامه‌های مذهبی مهم نظیر اعتکاف و نماز جمعه و جماعات و سخنرانی‌های مذهبی تعطیل شده است.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: شایسته است با پرداختن به دعا و نیایش و توسلات خانگی احساس کمبود غذای معنوی در ما شکل نگیرد، روح انسان نیز مانند جسم انسان به غذا نیاز دارد، اگر مدتی غذای معنوی به ما نرسد خلأ معنوی در ما شکل می‌گیرد و باید با برنامه های معنوی که خودمان در منازل در نظر می‌گیریم این خلأ معنوی را جبران کنیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه نیمه شب یکی از زمان‌هایی است که برای نیایش و مناجات و انس با خدا بسیار مناسب است، تصریح کرد: در نیمه‌های شب افراد اطمینان بیشتری به خلوص خودشان دارند و آن ایمان درونی در وجودشان باعث انگیزه می‌شود تا با خدای خود سخن بگویند و استغفار کنند.

وی توسل به اهل بیت(ع) را از بهترین واسطه‌ها عنوان کرد و گفت: در آیه 35 سوره مائده می‌فرماید در خانه خدا وسیله بگیرید، این به معنای توسل به واسطه‌های آبرومند و نورانی در نزد خداوند است، ما با واسطه قراردادن ائمه معصومین(ع) در نزد خداوند توسلات خود را انجام می‌دهیم و حاجات خود را مطرح می‌کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اهمیت توسل به اهل بیت(ع) برای رسیدن به حاجات، اظهار کرد: صلوات در ابتدا و انتهای دعا یک ضمانت برای اجابت دعاها است و به همین دلیل توصیه شده است قبل و بعد دعا صلوات بفرستیم تا حاجات ما برآورده شود./1304/پ310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات