۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۲
کد خبر: ۶۴۵۲۷۶
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه کاشان:

بهترین راه قطع زنجیره کرونا در خانه ماندن است

بهترین راه قطع زنجیره کرونا در خانه ماندن است
حجت الاسلام یوسفی گفت: در شرایط امروز جامعه در خانه ماندن معروف و مسافرت و دید و بازدید‌های عید نوروز منکر است.
حجت الاسلام میثم یوسفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به اهمیت فریضه واجب امر به معروف در جامعه امروز، گفت: فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر هم فریضه فردی و هم یک فریضه اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه امروز برای انجام امر به معروف باید یکدیگر را به ماندن خانه ماندن امر کنیم، افزود: در شرایط امروز جامعه که همه کشور درگیر ویروس کرونا است، مسافرت کردن یک منکر است و همشهریان و هم وطنان خود را باید از مسافرت نهی کرد.

به گفته وی در شرایط امروز جامعه درخانه ماندن امر به معروف و مسافرت و دید و بازدید‌های عید نوروز نهی از منکر است.

حجت الاسلام یوسفی تأکید کرد: دید و بازدید‌های عید نوروز هرچند به صورت حضوری و فیزیکی امکان پذیر نیست، اما با استفاده از تلفن‌های همراه و دید و بازدید‌های تصویری می‌توان با فامیل و اقوام دیدار‌های مجازی داشت و از حال و احوال یکدیگر با خبر شد.

وی اظهار داشت: امروز کشور‌های غربی برای مبارزه با کرونا از خدا کمک می‌گیرند، بنابراین ما مسلمانان که خدا را باور داریم در این روز‌های سخت برای پیروزی بر ویروس منحوس کرونا باید توکل و توسل به خدا داشته باشیم.

حجت الاسلام یوسفی با اشاره به اینکه در آستانه ماه شعبان و اعیاد شعبانیه قرار گرفته ایم، افزود: هرچند که امسال نمی‌توانیم اعیاد شعبانیه را مانند سال‌های گذشته برگزار کنیم، اما نباید از توسل به امام زمان (عج) غافل شد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه کاشان افزود: با تعطیل شدن اعیاد شعبانیه نباید توسل به امام زمان (عج) و اهل بیت (ع) را فراموش کرد./۱۳۰۷/ت310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات