۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۶۴۵۶۳۶
معاون تهذیب حوزه علمیه اصفهان:

طلاب و روحانیون اقدامات جهادی را وظیفه شرعی و ملی خود می‌دانند

طلاب و روحانیون اقدامات جهادی را وظیفه شرعی و ملی خود می‌دانند
حجت الاسلام مؤمنی با اشاره به حضور طلاب حوزه علمیه در عرصه‌های جهادی کشور، گفت: حوزه علمیه همواره در فعالیت‌های جهادی پیشقدم بوده و این یک تبلیغ عملی است.

حجت الاسلام سید حسین مؤمنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه مشکلاتی که در جامعه ایجاد می‌شود و برای مردم گرفتاری به دنبال دارد، یک آزمون بزرگ عملی برای نشان دادن حس تعهد و مسؤولیت پذیری جامعه و اقشار مختلف است، گفت: همه ما از این پیشامدها و گرفتاری‌ها ناراحت می‌شویم اما در این میان ویژگی‌های همه به خوبی مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا در کشور و جهان ایثارگری برخی اقشار جامعه نظیر پزشکان و پرستاران را به خوبی نشان داد، مردم نیز نشان دادند در حمایت از جامعه و کشور خود از هیچ خدمتی فروگذار نیستند و امروز شاهد اقدامات جهادی مردمی در کشورمان هستیم.

 

نیروهای جهادی حوزه علمیه صادقانه مشغول به خدمت هستند

معاون تهذیب حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: متأسفانه در این میان برخی افراد هم توصیه‌های مسؤولان و پزشکان را مورد توجه قرار ندادند و حس مسؤولیت پذیری پایینی داشتند، اما عموم مردم نشان دادند حس مسؤولیت پذیری قوی دارند و در این میان طلاب و روحانیون از جمله اقشاری بودند که برمبنای آموزه‌های دینی وارد میدان عمل شدند و نشان دادند علاوه بر اینکه اهل علم هستند اهل عمل و خدمت به مردم نیز هستند.

حجت الاسلام مؤمنی با اشاره به ایثار و از خودگذشتگی طلاب و روحانیون در زمینه مقابله با کرونا، تصریح کرد: این نیروهای جهادی حوزه علمیه صادقانه و خالصانه مشغول خدمت به مردم و کشور در  شرایط حساس کنونی هستند.

وی در ادامه افزود: روحانیون و طلاب وظیفه دینی، شرعی و ملی خود می‌دانند که در مشکلات یاری رسان هموطنان خود باشند و هرگز دست از خدمت به مردم در عرصه‌های مختلف برندارند و در حد توان خود یاری رسان مردم باشند، طلاب تنها اهل حجره نشینی و درس و بحث نیستند بلکه شاهد هستیم در مشکلات و سختی‌ها همواره در کنار مردم قرار دارند و به مردم خود خدمت می‌کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه در مشکلات و سختی‌ها نخستین گروهی که پیشقدم می‌شوند طلاب و روحانیون هستند، اظهار کرد: این حضور طلاب و روحانیون نشان دهنده حقایق اسلام ناب است، اسلام یعنی اینکه حتی کسانی که عمامه به سر دارند هرکجا لازم باشد گام برداشته و در عرصه‌های جهادی حضور پیدا خواهند کرد و امروز شاهد تجلی این حس تعهد و خدمت به مردم در میان طلاب و روحانیون در کشور هستیم.

 

فعالیت‌های جهادی در رأس اقدامات حوزه علمیه در شرایط کنونی قرار گرفته است

حجت الاسلام مؤمنی با اشاره به خدمات طلاب و روحانیون در نقاط مختلف کشور در زمینه مبارزه با ویروس کرونا، تصریح کرد: ضدعفونی کردن معابر، ارائه خدمات بهداشتی و معنوی در بیمارستان‌ها و فعالیت‌های گسترده جهادی امروز در رأس فعالیت‌های حوزه علمیه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: زمانی که مردم شاهد هستند عالمان و مبلغان دینی آنچه را که خودشان ترویج و تبلیغ می‌کنند صادقانه و خالصانه انجام می دهند و پیشقدم در این عرصه هستند قطعا در معرض یک تبلیغ عملی قرار می‌گیرند که آثار و برکات بسیاری دارد و از تبلیغ زبانی اثر بیشتری خواهد داشت.

معاون تهذیب حوزه علمیه اصفهان ابتلائات و مشکلات را امتحانی برای مردم و همچنین برای حوزویان عنوان کرد و گفت: امروز شاهد هستیم حتی طلابی که خودشان در زندگی شخصی با مشکلات بسیاری مواجه هستند در فعالیت‌های جهادی حضور داشته و مشغول خدمت رسانی به مردم هستند و این به علت وظیفه شرعی و دینی و اخلاقی است که برای خود قائل هستند./1304//۳۰۱/خ

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات