۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۶۴۵۶۴۰
حجت الاسلام قلی پور:

جهش تولید بهترین نسخه برای برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی است

جهش تولید بهترین نسخه برای برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی است
امام جمعه بابلسر، جهش تولید را بهترین نسخه برای برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی دانست و گفت: با جهش در تولید داخلی می توانیم آثار تحریم ها بر کشور را به حداقل برسانیم.
حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «جهش تولید»، تحقق مطالبات رهبری در سال جدید را نیازمند عزم ملی و مدیریت جهادی مسؤولان و مدیران کشور دانست.
 
وی با بیان این که جهش تولید باید به عنوان اولویت نخست مورد توجه مسؤولان کشور قرار گیرد، افزود: به طور حتم توجه جدی به مسأله تولید داخل می‌تواند کشور را از تحریم‌های دشمن رهایی بخشد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ظرفیت‌های داخلی کشور در سال‌های اخیر مورد بی توجهی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: با توجه به تأکید دوباره مقام معظم رهبری بر توجه به تولید داخل، حجت بر مسؤولان تمام شده و باید همه توان مدیریتی خود را برای تحقق عملی شعار سال به کار گیرند.
 
حجت الاسلام قلی پور با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند «جهش تولید» باید در زندگی مردم ملموس باشد، تصریح کرد: تقویت و رونق تولید داخلی باید در گام نخست تحولی در زندگی مردم ایجاد کند.
 
امام جمعه بابلسر با تأکید براین که یکی از مهم‌ترین راهکار‌های بی اثرکردن تحریم‌ها در شرایط فعلی توجه به توانمندی‌های داخلی است، خاطرنشان کرد: به طور حتم تکیه بر توان داخلی می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را بر طرف کند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تحریم‌ها فرصت مناسبی است تا کشور را وابستگی به بیرون رهایی دهیم، ادامه داد: باید همه توان مسؤولان در سال جدید برای تحقق عملی جهش در تولید داخل به کار گرفته شود.
 
حجت الاسلام قلی پور با بیان این که پتانسیل و ظرفیت بالایی که در داخل کشور وجود دارد می‌تواند ایران اسلامی را از هر گونه وابستگی رهایی دهد، خاطرنشان کرد: اما لازمه تحقق این امر وجود اراده لازم و کافی در میان مدیران کشور است.
 
وی با اشاره به این که متأسفانه در سال‌های اخیر بخش مهمی از توان مسؤولان صرف امور غیر ضروری شد، بیان داشت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند مذاکره و ارتباط با کشور‌های اروپایی ایرادی ندارد، اما این مسأله نباید موجب شود تنها نگاه ما به این کشور‌ها باشد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که کشور‌های غربی به طور قطع و یقین می‌خواهند ایران اسلامی همواره وابسته به آن‌ها باقی بماند، خاطرنشان کرد: وابستگی سم مهلکی برای پیشرفت و توسعه هر کشوری محسوب می‌شود و از این جهت تقویت و جهش در تولید داخلی در سال جدید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
 
حجت الاسلام قلی پور در ادامه سخنان خود همچنین به مسأله گام دوم انقلاب اشاره کرد و با بیان این که تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در گام دوم، نیازمند توجه به ظرفیت‌های داخلی کشور است، بیان داشت: حرکت شتابان در گام دوم انقلاب نیازمند جهش در تولید داخلی است./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات