۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۶۴۵۶۴۳
حجت الاسلام رهبر:

بسیاری از علوم برخاسته از دین اسلام است

بسیاری از علوم برخاسته از دین اسلام است
امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه تضاد میان دین و علم یک افسانه کاذب است، گفت: بسیاری از علوم جدید برخاسته از تعالیم دین اسلام است.

حجت الاسلام محمدتقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه دین تنها پایگاهی است که از علم و دانش به معنای واقعی حمایت کرده است، گفت: دین بنیانگذار علم در عالم است، در تاریخ اسلام علما و بزرگان و محققین و شخصیت‌های برجسته علمی بسیاری هستند که آثار مختلفی در جهان داشته‌اند و هنوز تألیفات علمی آنها هنوز مورد استفاده جهانیان است و همه آنها برخاسته از پایگاه دین هستند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به وجود مباحث علمی در عرصه‌های مختلف در میان روایات، اظهار کرد: دستورات پزشکی، بهداشتی، سبک زندگی و مسائل مختلف دیگر در میان روایات بسیار است و طب و علم از دین نشأت گرفته است و تضادی نمی‌توان میان علم و دین پیدا کرد.

شرع مقدس دستورات بسیاری در عرصه علمی دارد

حجت الاسلام رهبر با بیان اینکه شرع مقدس برای حفظ سلامت دستورات بسیاری دارد و در مسائل علمی مختلفی ورود کرده است، تصریح کرد: در عرصه طب دستورات بسیاری در دین اسلام وجود دارد و حتی بنابر روایات در صدر اسلامی طبیبی به مدینه سفر می‌کند و از نبود بیماری‌ها در این شهر متعجب می‌شود و زمانی که تحقیق می‌کند رعایت دستورات اسلام را عامل این نبود بیماری می‌داند.

وی خاطرنشان کرد: امروز در عصر جدید علوم مختلف به دستاوردهای مختلفی رسیده است که بسیاری از آنها را می‌توان در متون دینی هم پیدا کرد، در عرصه پزشکی و بهداشت در شرایط امروز شاهد هستیم که دین یاری رسان و حامی طب و بهداشت است و نقش بسزایی در مبارزه با ویروس کرونا دارد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به دستورات دینی در رعایت اصول بهداشتی، اظهار کرد: تزاحم و تضادی میان دین و علم نیست، شاهد هستیم که در شرایطی که بسیاری از مدعیان روشنفکری و علم مداری از مسائل بهداشتی و رعایت اصول بهداشتی سرباز می‌زنند دین و محافل دینی در صف اول رعایت بهداشت هستند و اماکن مذهبی و برنامه‌ها و محافل دینی تعطیل شده است و این نشان دهنده عدم تضاد دین و علم و همراهی این دو با یکدیگر است.

تضاد دین و علم یک افسانه کاذب است

حجت الاسلام رهبر تضاد دین و علم را یک افسانه کاذب برشمرد و تصریح کرد: علمای دین دقت بسیاری در مسائل علمی دارند و در شرایط کنونی نیز شاهد همراهی آنها با مباحث علمی و بهداشتی هستیم و این نشان دهنده همراهی همیشگی دین و علم است.

وی اسلام را پایه گذار بسیاری از علوم در دنیای جدید عنوان کرد و گفت: اسلام برای ریز و درشت زندگی انسان دستور دارد و مباحث دین اسلام همواره علمی و بر مبنای مباحث علمی بوده است و نمی‌توان تعارضی میان علم و دین اسلام در نظر گرفت بلکه مباحث علمی بسیاری برخاسته از تعالیم دین اسلام است./1304/ت302/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
اسلام منشا علوم روز دنیاست
0
0