۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۶۴۵۶۴۵
امام‌جمعه بجنورد:

شعبان موعد نزول شعبات ویژه رحمت الهی بر بندگان است

شعبان موعد نزول شعبات ویژه رحمت الهی بر بندگان است
امام‌جمعه بجنورد با تأکید بر بهره‌گیری از فرصت معنوی ماه شعبان برای ورود به ماه رمضان، گفت: شعبان موعد نزول شعبات ویژه رحمت الهی بر بندگان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز هشتم فروردین‌ماه، در خطبه‌های مجازی نماز جمعه بجنورد، با تبریک حلول ماه شعبان، اظهار کرد: شعبان، ماه پربرکت، پر میمنت و پر خیر و برکتی است و همه باید از این فرصت ویژه معنوی نهایت استفاده را ببریم.

وی با بیان اینکه این ماه چند اسم و لقب دارد، افزود: یکی از نام‌های این ماه شعبان است که به معنای شعبه شعبه شدن رحمت‌های الهی است؛ زیرا در این ماه خداوند رحمت‌های ویژه‌ای برای مردم در نظر گرفته و شعبه‌هایی از رحمت الهی به‌سوی مردم سرازیر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: یک نام دیگر این ماه جیران به معنای همسایه است، زیرا ماه شعبان مقدمه و دیواربه‌دیوار ماه رمضان بوده و انسان را برای ورود به ماه رمضان مهیا می‌کند.

وی با بیان اینکه سومین نام این ماه غفران است، خاطرنشان کرد: شعبان ماهی است که خداوند در آن به‌وسیله استغفار و انابه بندگان، آن‌ها را می‌بخشد؛ یعنی بخشش گناه در این ماه بیشتر از ماه‌های دیگر است، ازاین‌رو گفته‌اند در این ماه استغفرالله بیشتر بگویید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: یکی دیگر از اسامی این ماه، شفاعت است؛ چراکه خداوند در این ماه به پیامبر (ص) اجازه داده که واسطه شفاعت امت خود شود.

وی با بیان اینکه بر این اساس باید بکوشیم در این ماه بیش از سایر ایام صلوات بر محمد و آل محمد (ص) بفرستیم، افزود: امام صادق (ع) می‌فرمایند: «و اکثروا فی شعبان الصلاة علی نبیکم و اهله» و تأکید دارند که در ماه شعبان بر پیامبر و اهل بیتش بسیار صلوات و درود بفرستید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: سعی کنیم در این ماه در ذکر الهی زندگی کرده و صلوات و دعاهای مأثوره را فراموش نکنیم؛ زیرا این دعاها و صلوات‌ها هم سیئات ما را پاک کرده و هم درجات ما را بالا می‌برد.

امام‌جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن دوازدهم فروردین، روز جمهوری اسلامی، اظهار کرد: در هفته آینده روز بزرگ و عید والایی به نام روز تأسیس نظام جمهوری اسلامی داریم.

وی افزود: مردم ما 41 سال پیش در چنین روزی به دستور امام راحل به سر صندوق‌ها رفته و بیش از 98 درصد از مردم به جمهوری اسلامی «آری» گفتند و امام (ره) پس از اعلام نتایج فرمودند این عید بزرگ ما است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه دوازدهم فروردین یکی از اعیاد بزرگ کشور ما است، گفت: دوازدهم فروردین روزی است که کشور ما رسماً نظام شاهنشاهی را کنار زد و با رأی و حضور مردم نظام جمهوری اسلامی تأسیس شد./9314/پ202/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات