۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۴۵۶۶۷
عضو هیأت علمی گروه اقتصاد مؤسسه امام خمینی مطرح کرد؛

تأثیر رونق اقتصاد و جهش تولید در کاهش آسیب های اجتماعی

تأثیر رونق اقتصاد و جهش تولید در کاهش آسیب های اجتماعی
حجت الاسلام خطیبی با بیان این که جهش تولید و رونق اقتصادی آسیب های اجتماعی را نیز کاهش می دهد، گفت: اقتصاد خوب، بیکاری، تورم، نقدینگی، طلاق و عدم ازدواج را اصلاح می‌کند.

حجت الاسلام مهدی خطیبی عضو هیأت علمی گروه اقتصاد مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نام گذاری سال جدید به «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: دلیل تأکید ایشان بر مسأله تولید این بوده است که در دو سال اخیر تولید کشور به حداقل رسیده است.

وی افزود: بعد از خروج آمریکا از برجام و کاهش یا توقف فروش نفت کشور ما وارد یک رکود اقتصادی شدیدی شد که در این جا تنها رونق و «جهش تولید» می توانست به اقتصاد کمک کند و ما باید به روزی برسیم که هرگز متکی به نفت نباشیم.

حجت الاسلام خطیبی با تأکید بر این که تحریم نفتی باید برای کشور ما به یک فرصت تبدیل شود، گفت: همواره دولت ها یکی پس از دیگری پس از جنگ هشت ساله به دنبال این مسأله بودند ولی نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و ما همچنانکه اقتصادمان متکی بر نفت آن هم خام فروشی است.

عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه بیان داشت: اصلی ترین عامل رشد اقتصاد در هر کشوری، تولید است که اگر حاصل شود، رفاه مردم نیز حاصل می‌شود و نقدینگی نیز مهار خواهد شد به علاوه این که بیکاری، تورم، آسیب های اجتماعی، مسأله بی توجهی به ازدواج و امید در مردم نیز تا حدود زیادی حل خواهد شد.

وی با بیان این که گره کور تولید، کشور را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است، ابراز داشت: از این رو رهبر معظم انقلاب بارها و بارها بر لزوم اصلاح وضعیت اقتصادی کشور تأکید کرده اند و اگر این مسأله حل شود بسیاری از مشکلات دیگر نیز برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام خطیبی در پایان یادآور شد: در کشور ما ظرفیت تولید به طور کامل وجود دارد، «جهش تولید» به این معنا نیست که دنبال تأسیس مراکز تولیدی جدیدی برویم بلکه اگر ظرفیت کارخانه ها و کارگاه های تولیدی که در این چند سال تعطیل شده به اقتصاد برگردد، نظام اقتصادی کشور اصلاح می‌شود./1330/ج

ارسال نظرات