۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۶۴۵۶۷۸

خوراک رسانه‌ای تشیع انگلیسی برای رسانه‌های ضد انقلاب

خوراک رسانه‌ای تشیع انگلیسی برای رسانه‌های ضد انقلاب
جماعتی که بخاطر محدودیت موقت در حرم‌های مطهر، رگ غیرت! شان بیرون می‌زند، چرا هنگامی که داعش تا چند کیلومتری حرم امام حسین(ع) و حرم حضرت زینب(س) آمد، رگ غیرتشان بیرون نزد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، پس از شیوع بیماری کرونا، وزرات بهداشت، پزشکان و متخصصین به مردم توصیه کردند که به غیر از موارد اضطرار، در تجمعات و بیرون از منزل حضور پیدا نکنید.

از همان ابتدا مراجع عظام تقلید، وعاظ و سخنرانان مذهبی نیز به حفظ رعایت بهداشت و تبعیت از توصیه‌های پزشکی توصیه موکد داشتند و در عین حال به دعا و تضرع در درگاه الهی و توسل به اهل بیت علیهم السلام جهت دفع بلا و بیماری نیز سفارش اکید نمودند، به عنوان مثال مرجع عالیقدر و رهبر انقلاب اسلامی برای دفع بیماری‌ها به مردم توصیه کردند که دعای هفتم صحیفه سجادیه را بخوانند و در ایام اعتکاف هم توصیه فرمودند که  مردم نماز جعفر طیار را بخوانند.

از طرفی دستگاه تبلیغاتی ضد انقلاب، بخاطر شیوع این بیماری در قم، پروژه قم هراسی را شروع کرد و در ادامه تلاش نمود اجتماعات مذهبی را مهمترین عامل انتقال این ویروس معرفی کند! و علما و مذهبیون را نسبت به حفظ جان و سلامتی مردم بی تفاوت معرفی کند.

در این رسانه‌ها مدام و به دروغ این خط خبری دنبال می‌شد که علی‌رغم توصیه وزارت بهداشت و متخصصین، علما و روحانیون مذهبی اجازه نمی‌دهند قم قرنطینه شود و در حالی که از حضور در اجتماعات منع می‌شود آنها در حال برگزاری مراسمات مذهبی خودشان هستند و به توصیه‌های بهداشتی توجهی نمی کنند.

به علت گسترش شیوع این بیماری که متاسفانه جان بسیاری از مومنین و هموطنانمان را گرفته و با توجه به آموزه‌های اصیل دینی مبنی بر رعایت بهداشت، متولیان اماکن و مناسک مذهبی کشور تدابیری را برای جلوگیری هر چه بیشتر این بیماری اتخاذ کردند، از جمله اینکه در ابتدا نماز جمعه در چند استان و بعد در سراسر کشور برگزار نشد، مراسم معنوی اعتکاف علی‌رغم اینکه هر سال با شور و شوق خاصی برگزار می‌شده امسال برگزار نشد، برخی محدودیت ها در اماکن مذهبی ایجاد شد و حتی نماز جماعت در مساجد نیز تعطیل شد.

با اعمال این محدودیت‌ها، بسیاری از هیئات به برپایی مراسم هیئت با استفاده از فضای مجازی روی آوردند، پویش‌های ختم قرآن و صلوات راه افتاد، بیتوته خانگی در ایام البیض جان راه‌اندازی شد، مراسم قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه در فضای مجازی برگزار شد، زیارت از راه دور رسانه‌ای شد و این اقدامات باعث شد چهره عقلانیت دینی به خوبی به دنیا نشان داده شود.

در این هنگام بود که دستگاه‌های تبلیغاتی ضد انقلاب وقتی "پروژه قم هراسی" و "ایجاد تقابل بین شرع و عقل" را شکست خورده دیدند، اقدامات افراط‌گرایانه عده‌ای معلوم الحال را دستمایه قرار دادند تا بلکه پروژه‌شان از نفس نیفتد و جان تازه‌ای بگیرد. تصاویر "لیسیدن ضریح" توسط پیروان تشیع انگلیسی را در رسانه‌هایشان بطور گسترده‌ای منتشر کردند تا چهره‌ای افراطی از شیعه در دنیا معرفی کنند.

پس از گذشت چند روز و در آستانه تعطیلات نوروز و پیش بینی مسافرت‌های زیاد مردم به شهرهای زیارتی، متولیان حرم‌های مطهر در مشهد، قم و شیراز خبر از بسته شدن حرم‌ها دادند.

در این میان، پس از اعلام بسته شدن حرم‌های مطهر عده‌ای از پیروان تشیع انگلیسی با ایجاد هرج و مرج مقابل حرم‌های مطهر در مشهد و  قم و با شکستن در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها و تحریک به آتش کشیدن این مکان مقدس، خوراک رسانه‌ای شبکه‌ها و رسانه‌های معاند خارجی را بیش از پیش فراهم کردند و  چهره‌ متحجر و افراطی از شیعه به نمایش گذاشتند.

پر واضح است همه کسانی که از بسته شدن حرم‌ها و اماکن مذهبی ناراحت هستند پیرو تشیع انگلیسی نیستند. بعضی از شیعیان ممکن است با بسته شدن اماکن مذهبی بخاطر شیوع کرونا موافق نباشند ولی هیچکدام از شیعیان، مقابل درب ورودی حرم اهل بیت علیهم السلام هرج و مرج راه‌ نمی‌اندازند، هیچکدام از شیعیان، تحریک به آتش زدن حرم نمی‌کنند و هیچ شیعه‌ای درب ورودی حرم را نمی‌شکند.

به راستی جماعتی که بخاطر ایجاد محدودیت چند روزه در حرم‌های مطهر، "حیدر حیدر گویان" با شکستن درب ورودی، وارد حرم می‌شوند و رگ غیرت! دینی‌شان بیرون می‌زند، چرا هنگامی که داعش تا چند کیلومتری حرم اباعبدالله الحسین علیه السلام و حرم مطهر حضرت زینب سلام الله علیها آمده بود، رگ غیرتشان بیرون نمی‌زد؟! چرا این جریان حتی یک شهید مدافع حرم ندارد؟ چرا رهبران تشیع انگلیسی هنگامی که امنیت حرم اهل بیت علیهم السلام، جان و ناموس شیعیان به خطر می‌افتد موضع گیری نمی‌کنند؟

رهبر انقلاب اسلامی چه حکیمانه فرمود: « ما تشیّعی را که مرکز و پایگاه تبلیغاتش لندن است قبول نداریم؛ این تشیّعی نیست که ائمّه (علیهم‌السّلام) آن را ترویج کردند و آن را خواستند. تشیّعی که بر پایه‌ی ایجاد اختلاف، بر پایه‌ی تمهید و صاف‌کردن جادّه برای حضور دشمنهای اسلام است، این تشیّع، تشیّع نیست؛ این انحراف است. تشیّع مظهر تامّ اسلام ناب است، مظهر قرآن است.»

آری این‌ها همان افراد معلوم الحال و پیرو تفکرات و رفتارهای انحرافی تشیع انگلیسی هستند که دشمنان اسلام در مقاطع مختلف با بهره‌برداری از فضای افراط‌گرایی مذهبی که این جریان‌ها ایجاد می‌کنند، به دنبال دو هدف عمده هستند:

1 ـ جاذبه‌های تشیع ناب را به دافعه تبدیل کنند. بعنوان مثال شعائر مذهبی و عزاداری ما یکی از جاذبه‌های تشیع است. اما این جریان‌ها کاری کردند که در بعضی جاها جاذبه‌های تشیع، تبدیل به دافعه شده است.

2 ـ از درون تشیع افراد و گروه‌هایی را برای مقابله با آرمان‌های تشیع انقلابی و استکبارستیزانه به خدمت خود بگیرند و با ایجاد یک تقابل درون‌ مذهبی مانع حرکت‌های طاغوت‌ستیزانه تشیع ناب انقلابی شوند.

مسلم منفرد - کارشناس و پژوهشگر وحدت اسلامی

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
#کرونا_را_شکست_می_دهیم
Iran, Islamic Republic of
۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
رسانه بی‌بی‌سی با تولید ادبیات شبه‌علمی و پروپاگاندای رسانه‌ای اتهام ساختگی بودن ویروس توسط دولت آمریکا و انگلیس را زیر سؤال می‌برد و با برجسته کردن مبدأ جغرافیایی این ویروس یعنی چین و بزرگ کردن اتهامات به ایران در شیوع این بیماری در جهان؛ ذهن‌ها را از خود منحرف می‌کند.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
به تازگی بی‌بی‌سی تمام اتفاقات مثبتی که ماندن در خانه ممکن است داشته باشد را درز می‌گیرد و این‌گونه القا می‌کند که اگر قرنطینه در خانه باشد به تنهایی محض، افسردگی، مشغولیت شدید ذهنی، بی‌تکلیفی و حیرت، وسواس فکری و روحی می‌انجامد و اگر در بیمارستان باشد علاوه بر موارد قبل؛ نبود امکانات بهداشتی و رفاهی هم اضافه می‌شود.
0
0
نیما
Iran, Islamic Republic of
۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
بی‌بی‌سی با بزرگ کردن ضعف‌ها و سانسور کردن اقدامات مؤثر نظام اسلامی، که باعث شد وضع بهتری نسبت به کره‌جنوبی و ایتالیا و... داشته باشد و بالاترین میزان بهبودی بعد از چین را به خود اختصاص دهد، تلاش کرد جمهوری اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد. طبیعی است که یک دولت ناکارآمد مشروعیتی ندارد و باید با شورش و آشوب آن را برانداخت.
0
0
سید
Iran, Islamic Republic of
۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
اینقدر بی بی سی رو گنده نکنین
این قدر رسانه های اونور آبی رو توی سر رسانه های داخلی نزنین
مگه رسانه های خودمون در بحران اخیر کم کاری داشتند؟
0
0
کامران
Iran, Islamic Republic of
۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
شکی نیست که ویروس کرونا در حدی که متخصصین می‌گویند مسئله‌ای جدی است اما بی‌بی‌سی با بزرگ‌نمایی غیرعلمی مستقیم یا غیرمستقیم به مخاطب خود می‌گوید کرونا ویروسی است که باعث از هم‌پاشیدگی جامعه می‌شود. این ویروس احتکار،قحطی، سرقت، حرکات تعصب‌آلود و نژادپرستانه و... را به همراه می‌آورد و چرخ اقتصاد و زندگی اجتماعی را تعطیل می‌کند و آن‌قدر هول‌انگیز است که اگر کسی به این بیماری مبتلا شد همسایگانش در خانه‌اش را می‌بندند و پلمپ می‌کنند.
0
0
یا حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
در هر صورت بی‌بی‌سی از کرونا یک مهلکه تمام عیار می‌سازد اما سؤال این‌جاست چه کسی می‌تواند جامعه را از این مهلکه نجات دهد؟
از نگاه بی‌بی‌سی هیچ‌کس! چراکه پزشک‌ها درمانی برای این بیماری ندارند و مراکز مذهبی هم که مایه آرامش روحی است نه تنها باید تعطیل شوند بلکه به صورت مغرضانه‌ای به عنوان عامل شیوع بیماری هم مطرح می‌شوند.
0
0
سمیرا از آبادان
Iran, Islamic Republic of
۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
بی‌بی‌سی برای تثبیت این گمانه‌ها و شایعات، از سیاست سانسور نیز استفاده می‌کند و هم‌دلی‌های فراوان اقتصادی و اجتماعی و... که بین مردم در جریان مسئله کرونا وجود دارد را پوشش نمی‌دهد و در مقابل اخبار منفی و ناهنجاری‌های اجتماعی که در هر بحرانی ممکن است وجود داشته باشد را چندین بار تکرار می‌کند و برجسته می‌کند.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
بی‌بی‌سی با سانسور اخبار مهار این ویروس و یا کم‌رنگ کردن آن و هم‌چنین بزرگ‌نمایی اخبار خسارات ناشی از شیوع این بیماری؛ از ویروس کرونا یک ویروس غیرقابل مهار و هول‌ناک می‌سازد که ابرقدرت‌ها را به زانو درآورده و اقتصاد و انواع تجمعات بشری و مذهبی و تفریحی و کاری و... را بلعیده است و دولت‌ها و حتی افراد بشر را به انزوای مطلق کشانده است و این‌گونه القا می‌کند برای مقابله با این ویروس هیچ راهی جز قرنطینه نیست.
0
0
سوسن
Iran, Islamic Republic of
۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده از پایگاه خبری BBC باید گفت که این رسانه معاند در دو عرصه داخلی و خارجی خط رسانه‌ای مشخصی را دنبال می‌کند.
دستگاه تبلیغاتی ضد انقلاب در پی قم هراسی و شبهه تعارض علم و دین هستند.
0
0
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
کسانیکه درب حرم راشکستند افراطیون جاهل بودند. و نمی دانم چرا وقتی همین افراطیون ... یا مردم را در خیابانها می زدند و واجازه نمی دهند دیگر نظرات در جامعه بطور مسالمت آمیز مطرح شود و آنرا به هم میزنند و همواره می خواهند نظرات خود را بدون پذیرش و خواست جامعه تحمیل کنند .آن موقع این افراد شیعه انگلیسی معرفی نمی شوند .
خوارج کسانی بودند . که بسیار مومن و زاهد و اهل قران بودند . ولی اهل خرد و اندیشه نبودند . وبدنبال حقیقت نبودند و فقط بدنبال ظواهر بودند . همانند داعش و افراطیون در ایران ودیگر کشورها در زمان ما .لذا هرکسی اهل خرد و اندیشه نباشد و بخواهد با افراط و تند روی خواسته و نظراتش را به دیگران تحمیل کند . پیرو همان خوارج است .
فقط شاید شیوه و روش و شرایط زمانیش تفاوت داشته باشد و گرنه قائده همان است . زیرا دین برای آگاهی بخشی و با توجه به ماهیت انسانیست . یعنی عقل و خرد و اندیشه و اختیار و انتخاب و پذیرش . برای همین در قران کریم هم به خود پیامبر فرموده است نه می توانی اجبار کنی و نه هدایت کنی و نه حساب و کتاب دیگران را انجام دهی و نه تجسس کنی و نه ظن و گمان ببری .
بنابراین اگر کسی اهل دین است . فقط می توانند همانند انبیا آنچه را درک میکند و می فهمد برای دیگران تبیین و روشن کند . نه آنکه به هر روشی آنرا بخواهد تحمیل و اجبار کند زیرا دراین صورت خود را به جای خدا قرارمیدهد . به جای آنکه بنده خدا باشد .
0
0