۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۶۴۵۷۱۰

شهیدی که در ۹ سالگی چله ختم قرآن گرفت

شهیدی که در ۹ سالگی چله ختم قرآن گرفت
شهید سید علی میرسعیدی در دوم فروردین سال ۱۳۴۳ متولد شد و ۱۷ سال بعد در آخرین ماه از سال ۱۳۶۰ نیز به شهادت رسید.

به گزارش خبرگزاري رسا، شهید سید‌علی میر‌سعیدی در دومین روز از بهار سال ۱۳۴۳ دیده به این جهان باز کرد. درکود‌کی در سایه محبت های پدر و مادر و الطاف خداوندی رشد نمود و فرزندی باهوش و خوش‌اخلاق ببار‌آمد.

سید علی دوران تحصیلات ابتدایی را در مدرسه ۲۲ بهمن سپری کرد و ۹ سال بیشتر نداشت که موفق شد در طی ۴۰ روز قرآن را ختم کند. او برای طی کردن دوره راهنمایی وارد مدرسه شریعتی شد.

علاقه وافری به قرآن، انقلاب و امام داشت، به طوری که طی سال‌های انقلاب در‌تمام مراسم نماز و دعای کمیل در شیراز شر کت داشت. در روز ۲۱ بهمن ۱۳۵۷ در دستگیر‌کردن افراد ضد‌انقلاب که در شهربانی بودند شرکت کرد و چند تیر به سمت او شلیک شد که هیچ کدام به وی اصابت نکرد.

سید علی سعی می‌کرد در تمامی راهپیمایی‌های علیه رژیم شاه و همچنین تشییع پیکر‌های شهدا شرکت کند. همیشه گوش به زنگ بود تا اگر فرمانی از سوی امام خمینی (ره) صادر شد، سریع آن را انجام دهد.

برادر سید علی می‌گوید: او از اول اسفندماه سال ۱۳۶۰ خیلی تغییر کرده بود و هنگامی که تصاویر شهدا را در تلویزیون می‌دید، می‌گفت: خوشا به حالشان، کاش من هم سعادت داشتم که شهید شوم. زمانی هم که می‌خواست راهی جبهه شود به پدر و مادر گفت که میخواهد به بیمارستان برود و به پزشکان کمک کند.

شعار «حزب الله می‌میرد، سازش نمی‌پذیرد» همشه ورد زبان سید علی بود و من می‌دانستم‌که او هر‌جا برود شهید می‌شود و حالا چه افتخاری بالاتر از این‌که او در راه اسلام شهید شد.

سید علی پنجمین شهید از سلاله پاک رسول الله (ص) در ابرکوه بود که وقتی تنها ۱۷ سال از عمر پربرکتش می‌گذشت، در روز ۲۷ اسفندماه سال ۱۳۶۰ در منطقه عملیاتی شوش، به وصال مخلوق نائل آمد.

شهیدی که در ۹ سالگی چله ختم قرآن گرفت

شهیدی که در ۹ سالگی چله ختم قرآن گرفت

/1360/

منبع: فارس

ارسال نظرات