۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۶۴۴۰۴۳

خاطره رزمنده‌ای که حمله شیمیایی حلبچه را با جان لمس کرد

خاطره رزمنده‌ای که حمله شیمیایی حلبچه را با جان لمس کرد
خاطرات یکی از رزمندگان پیشکسوت سپاه پاسداران را درباره واقعه شیمیایی حلبچه و سردشت از نظر می‌گذرانید.

به گزارش خبرگزاري رسا، تک تک رزمندگان و جانبازان شیمیایی حلبچه بعد از طی دوران سخت بیماری ناشی از شیمیایی شهید شدند یا در بستر بیماری هستند. آیندگان ظلم و خیانت ارتش بعث عراق به انسان‌های مظلوم و بی‌دفاع این منطقه را هرگز فراموش نخواهند کرد و تاوان سختی در انتظار دشمنان و استکبار خواهد بود.

مهدی رمضانی از رزمندگان پیشکسوت سپاه پاسداران که روزگاری نه چندان دور در سال ۱۳۶۶ به عنوان نیروی ارشد حفاظت اطلاعات قرارگاه رمضان و به عنوان تک تیرانداز، واقعه شیمیایی حلبچه را که توسط ارتش بعث عراق در منطقه سردشت و حلبچه انجام شد، به چشم دیده و با جان لمس کرده است.

خاطرات این مجاهد را درباره واقعه شیمیایی حلبچه و سردشت که در گفتگو با خبرگزاری ما انجام شده است، می‌خوانیم:

ما در لباس کردی و پوشش در منطقه مشغول عملیات بودیم که دشمن شیمیایی زد، بلافاصله با همکاری یگان عملیات جنگ‌های نامنظم، تلاش کردیم تا مردم را از مناطق واقع در شمال عراق به سمت ارتفاعات شیخ محمد یا گلاله و بعد از آن به طرف مرز‌های غرب کشورمان هدایت کنیم تا از آسیب‌های ناشی از شیمیایی در امان بمانند.

ارتش بعثی عراق با کمک نیرو‌های استکبار از جمله کشور آلمان بدون هیچ منطقی وقتی مشاهده کرد نمی‌تواند عملیات ایضایی ما را متوقف کند و از ما ضربه خورده است با اوج شقاوت مردم منطقه سردشت و حلبچه را شیمیایی کردند به طوری که اثرات مخرب این اقدام بی‌رحمانه هنوز هم در نسل‌های به جای مانده از این مردم قابل مشاهده است.

شیمیایی حلبچه توسط ارتش بعثی عراق به گونه‌ای بود که اگر تا ۴۰ دقیقه مردم نمی‌توانستند از منطقه دور شوند یا از ماسک استفاده کنند آن‌ها را به کام مرگ می‌برد یا تاثیرات مخربی بر جسم آنان وارد می‌کرد و ما با تمام تلاش سعی می‌کردیم مردم را به مراکزی دورتر از منطقه شیمایی شده هدایت کنیم.

تک تک رزمندگان و جانبازان شیمیایی حلبچه بعد از طی دوران سخت بیماری ناشی از شیمیایی شهید شدند یا در بستر بیماری هستند. آیندگان ظلم و خیانت ارتش بعث عراق به انسان‌های مظلوم و بی‌دفاع این منطقه را هرگز فراموش نخواهند کرد و تاوان سختی در انتظار دشمنان و استکبار خواهد بود./1360/

منبع: میزان

ارسال نظرات