۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۶۴۲۴۹۸
چرخش ۱۸۰ درجه‌ای سردار در روسیه

لیست سیاه روی میز اسکوچیچ نیست!

لیست سیاه روی میز اسکوچیچ نیست!
مهاجم کنونی زنیت که از حامیان کارلوس کی روش در تیم ملی ایران بود، بعد برگزاری جلسه با ملی پوشان برای جدایی ویلموتس، اعلام کرد که علی دایی بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی ایران است.

به گزارش خبرگزاري رسا، سرمربی کروات تیم ملی از بدو حضور در تیم ملی با انتقاد‌هایی حتی از سوی بازیکنان مواجه بود که این موضوع شایعه وجود لیست سیاه و چشم پوشی از برخی بازیکنان را مطرح کرده بود. سردار آزمون هم که بعد از انتخاب اسکوچیچ به صورت غیرمستقیم از این انتخاب انتقاد کرده بود بعد از دیدار با این سرمربی تغییر موضع داد.

نحوه انتخاب دراگان اسکوچیچ برای سرمربیگری تیم ملی ایران با انتقادات زیادی همراه بود و خیلی‌ها به مقایسه اعتبار و جایگاه فعلی او با مربیانی مانند کارلوس کی روش پرداختند. در این بازار داغ انتقادات، بازیکنان کنونی تیم ملی هم بی نظر نبودند و یکی از انتقادات از سوی سردار آزمون مطرح شد.

*انتقاد آزمون از انتخاب اسکوچیچ

مهاجم کنونی زنیت سن پترزبورگ که از حامیان کارلوس کی روش در تیم ملی ایران بود، بعد از برگزاری جلسه با سایر ملی پوشان برای جدایی ویلموتس، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که علی دایی بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی ایران است. بعد از اینکه اسکوچیچ در اتفاقی غیر منتظره به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی شد، سردار همان شب در اینستاگرام خود متنی را منتشر کرد که اهالی فوتبال این نوشته را به انتخاب اسکوچیچ ربط دادند.

او در استوری اینستاگرام خود، ضرب المثل معروفی را منتشر کرد و نوشت: «ما که در سایه خورشید معذب بودیم، چشممان کور سزاوار همین شب بودیم.»

*اسکوچیچ: فهرست سیاه ندارم

بعد از این اتفاقات، شایعه قرار گرفتن آزمون در لیست سیاه اسکوچیچ قوت گرفت و کار به جایی کشید که این سوال از سرمربی تیم ملی هم پرسیده شد. سرمربی تیم ملی درباره وجود فهرست سیاه در تیم ملی که شامل بازیکنان منتقد می‌شود، گفت که «با ۵۱ سال سن و تجربیاتی که در مربیگری دارد، کسی نمی‌تواند او را بخرد و فهرست سیاهی برای این تیم ندارد.»

هر چند این اظهارات کافی نبود و از گوشه و کنار شایعه دعوت نشدن آزمون برای تیم ملی ایران وجود داشت و این اتفاق در صورتی که محقق می‌شد، می‌توانست بحرانی بزرگ برای سرمربی تیم ملی در روز‌های نخست فعالیتش در تیم ملی باشد.

*سفر به روسیه و پاسخ به شایعات

سرمربی تیم ملی بدون اطلاع رسانه‌ها و در آخرین روز‌های ماموریت اروپایی خود، راهی روسیه شد تا با تنها لژیونر فوتبال ایران در این کشور دیدار کند. او ابتدا با سرگی سماک، سرمربی زنیت دیدار کرد و سپس به تماشای بازی آزمون نشست و در نهایت بعد از بازی نیز جلسه‌ای را با او برگزار کرد.

این اتفاقات باعث شد نگرانی‌ها و شایعات درباره رویه اسکوچیچ در تیم ملی فروکش کند و او نشان دهد که تمرکزش روی تیم ملی است و به اظهارات و شایعاتی که پیرامون خودش وجود دارد، توجهی ندارد.

*تغییر موضع ۱۸۰ درجه‌ای آزمون

دیدار با آماده‌ترین مهاجم حال حاضر فوتبال ایران که امید خیلی‌ها در تیم ملی به اوست، اتفاق خوبی بود و آزمون نیز در پیامی که منتشر کرده بود، به این اتفاق اشاره کرد و از انگیزه بالای اسکوچیچ نوشت: «کلی حرف‌های خوب و با انگیزه؛ معلوم بود که تشنه نتیجه گرفتن با تیم ملی هستش، امیدوارم همگی همدیگر رو حمایت کنیم و دل همتون رو شاد کنیم».

اگر چه آزمون یکی از منتقدان انتخاب اسکوچیچ در تیم ملی بود و در آغاز از او حمایت نکرده بود، اما هر چه هست، سرمربی و مهاجم تیم ملی در این دیدار صرفا برای موفقیت تیم ملی صحبت کردند و اکنون همه چیز مهیای برگزاری اردوی تیم ملی در فروردین ماه شده است تا تیم ملی با هنگ کنگ و کامبوج دیدار کند.

به علت شیوع کرونا و لغو بسیاری از مسابقات فوتبال، احتمال لغو بازی‌های تیم ملی ایران نیز قوت گرفته و شاید اردوی تیم ملی به همین دلایل برگزار نشود./1360/

ارسال نظرات