۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۶۴۳۲۵۱
گفتگو با علی پروین درباره حال و روز سرخ‌پوشان؛

گفته بودم پرسپولیس قهرمان می‌شود!

گفته بودم پرسپولیس قهرمان می‌شود!
علی پروین (زاده ۳ مهر ۱۳۲۵ تهران) مشهور به سلطان، بازیکن، کاپیتان و مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس درباره حال این روز‌های قرمز پوشان می‌گوید.

به گزارش خبرگزاري رسا، علی پروین، اسطوره فوتبال ایران است. مردی که حضور و حرف‌ها‌یش به دل اهالی فوتبال به خصوص پرسپولیسی‌ها می‌چسبد. البته او منتقدانی هم دارد، ولی همیشه چهره‌ای دوست‌داشتنی بود و همواره با چهره‌های محبوب باشگاه استقلال مثل مرحوم منصور پورحیدری و ناصر حجازی یاد می‌شد. با علی پروین درباره موضوعات روز صحبت کرده ایم:

علی‌آقا، این روز‌ها ویروس کرونا حرف اول جامعه ماست. اول دراین باره بگویید:

متاسفانه خبر‌های خوبی از ویروس کرونا نمی‌شنوم. برخی از هموطنان‌مان دچار این بیماری شدند و خیلی‌ها هم فوت کردند. خبر‌های بدی در آستانه سال نو شنیدیم و همه‌مان ناراحت هستیم، اما باید هر کسی به سهم خودش مقابل این بیماری بایستد و نگذارد وضعیت بدتر از این شود. دولت هم کار خوبی کرد که ادارات را نیمه‌تعطیل کرده است. از مردم هم می‌خواهم در این مدت مراعات کنند تا ان‌شاءا... این بیماری از مملکت‌مان ریشه‌کن شود و شب عیدی، همه شاد و خوشحال باشند.

با تعطیلی مسابقات موافق بودید؟

سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال خودمان هم کار درستی انجام داد که همه بازی‌ها را لغو کرد. سلامتی همه مردم و بازیکنان و مربیان اهمیت دارد. حالا فوتبال همیشه هست و همیشه می‌توان فوتبال بازی کرد یا یک بازی را در استادیوم دید، اما این بیماری تا وقتی حل نشود، شرایط خاص و بحرانی است. باید دست به دست هم بدهیم و به ریشه‌کن شدن آن کمک کنیم. مردم هم سفر نروند و بهداشت خودشان را رعایت کنند. همه باید امیدوار باشیم.

پرسپولیس با اقتدار در صدر جدول است. پیش بینی شما درباره تیم تان چیست؟

اول فصل را یادتان می‌آید که گفتم پرسپولیس خیلی زودتر از پایان لیگ، قهرمانی را به دست می‌آورد؟ حالا دیدید که این‌طور شد؟! البته هنوز تا پایان فصل ۹ بازی دیگر باقی مانده، اما پرسپولیس خیلی خوب عمل کرده و با ۱۰ امتیاز اختلافی که با دیگر تیم‌ها به وجود آورده، می‌تواند قهرمانی را از آن خود کند. پس پیش‌بینی من کاملا درست بود و پرسپولیس قهرمان می‌شود.

معیارشما برای این پیش‌بینی چه بود؟

بازیکنان خیلی خوبی در تیم حضور دارند. هر کدام از این بچه‌ها می‌توانند نتیجه یک بازی را تغییر بدهند. از خط دروازه تا خط حمله، همه‌شان عالی هستند. مهدی ترابی، وحید امیری، بشار رسن، علی علیپور، محمد انصاری، علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، احمد نوراللهی و... همه شان خیلی خوب و با‌انگیزه هستند. مهم‌تر از همه، اتحاد بین هواداران است. طرفداران پرسپولیس در این فصل سنگ تمام گذاشتند و تا وقتی که می‌توانستند به ورزشگاه بروند، یک بازی را هم از دست ندادند. چه زمانی که گابریل کالدرون، سرمربی بود و چه زمان یحیی گل‌محمدی. این‌ها در کنار هم به موفقیت پرسپولیس کمک کرد.

عملکرد یحیی گل محمدی را چه طور ارزیابی می‌کنید؟

یحیی شاگرد خودم بوده و از شرایط روحی و روانی او کاملا آگاه هستم. یحیی را خیلی خوب می‌شناسم و می‌دانم آرامشی که دارد را به تیم هم تزریق می‌کند. بچه‌ها با آرامش و اعتماد به نفس بازی می‌کنند و این برای پرسپولیس خیلی خوب است.

هوادار هم خیالش راحت شده که یک مربی باتجربه و باکیفیت آمده تا پرسپولیس را قهرمان کند. نه تنها در لیگ برتر، من فکر می‌کنم پرسپولیس در جام حذفی هم امید اول قهرمانی است و آنجا هم می‌تواند مقام اول را به دست بیاورد. البته جام حذفی با حضور تراکتور، استقلال، سپاهان و نفت مسجدسلیمان خیلی سخت شده، ولی پرسپولیسی‌ها همین‌طور پیش بروند، کار سخت برایشان وجود ندارد.

اجازه بدهید به تیم ملی بپردازیم. آیا دراگان اسکوچیچ انتخاب خوب و منطقی بود؟

به نظر من مربی خوبی است. بالاخره یک نفر باید سرمربی تیم ملی می‌شد. حالا که این آقای اسکوچیچ آمده، همه باید پشتش باشیم و از او حمایت کنیم.

تیم ملی زمین بخورد، فوتبال ایران لطمه‌اش را می‌بیند. همین باشگاه‌ها، همین شما روزنامه‌ها لطمه می‌خورید! همه ضربه‌اش را می‌بینند. باید دست به دست هم بدهیم و به جای این همه انتقاد، کمک کنیم تا تیم ملی‌مان موفق شود. اسکوچیچ هم آمده تا کارنامه‌اش را بهتر کند و نمی‌خواهد ناموفق باشد. ان‌شاءا... فدراسیون بتواند شرایطی را بسازد که تیم ملی مثل دو دوره قبلی بدون مشکل به جام جهانی برود و در جام جهانی هم پیشرفت بزرگ‌تری نسبت به گذشته داشته باشیم.

حال‌واحوال خودتان در این روز‌ها چطور است؟

چند روز پیش شنیدم سیامند رحمان فوت کرده است. واقعا از شنیدن این خبر ناراحت شدم. هنوز برای سیامند شوکه ام. قهرمان بسیار خوب و خوشرویی بود. پسری بود که با وجود معلولیت خیلی تلاش کرد و در نهایت توانست نفر اول ایران و جهان شود. به خانواده‌اش تسلیت می‌گویم و همچنین به مردم ایران که چنین قهرمانی را در آستانه پارالمپیک از دست دادند.

روحش شاد، هر عکسی از او دیدم، در حال خندیدن بود که نشان می‌داد همیشه روحیه‌اش را حفظ می‌کرد. همه منتظر بودیم که در این پارالمپیک یکبار دیگر رکورد دنیا را جابه‌جا کند که متاسفانه نشد./1360/

ارسال نظرات