۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۶۴۵۷۱۳

دم خروس غرب در کمک به ایران برای مقابله با کرونا

دم خروس غرب در کمک به ایران برای مقابله با کرونا
کشور‌های غربی از جمله آمریکا در پی شیوع ویروس کرونا مدعی شدند که آماده به گفته آن‌ها کمک به ایران هستند؛ اما با نگاهی به سابقه آن‌ها می‌توان به دروغ گویی آن‌ها پی برد.

به گزارش خبرگزاري رسا، سال هاست که ایران تحت تحریم‌های گسترده آمریکا، اروپا و سازمان ملل قرار دارد، اگرچه تحریم‌های سازمان ملل به واسطه توافق هسته‌ای لغو شده، اما بیشتر آن در عمل به مرحله اجرا در نیامده است.

تحریم‌های غرب علیه ایران شامل تحریم‌های دارویی و غذایی نیز می‌شود، چرا که به واسطه تحریم‌های اقتصادی بانکی، ایران نمی‌تواند برای خرید دارو و لوازم و تجهیزات پزشکی اقدام کند، پس این بخش نیز در تحریم قرار دارد.

ادعای آمریکا و اروپا در زمینه تحریم نبودن غذا و دارو، تنها یک ادعا است و عملاً چنین چیزی وجود ندارد.

اکنون که دنیا درگیر بیماری کرونا ویروس است، اکثر کشور‌هایی که به این ویروس مبتلا شده‌اند در فکر خود هستند چرا که گستردگی این بیماری و سرعت شیوع و سرایت آن بسیار زیاد است و فرصت کافی به مسئولین کشور‌ها نمی‌دهد تا بتوانند شرایط را کنترل کنند.

شرایط به گونه‌ای است که هر کشوری به فکر خود است و کمتر کشوری را می‌توان یافت که به دیگران کمک می‌کند.

دریافت کمک از دشمن، آن هم در شرایطی که دشمنی آن‌ها همچنان ادامه دارد و حتی در شرایطی که ویروس کرونا در ایران شایع شد و مقامات آمریکایی از این اتفاق شادمان هم شدند، یک تصمیم منطقی و عاقلانه نخواهد بود چرا که باید به کمک‌های آن شک داشت.

پزشکان بدون مرز که کمک‌های خود را راهی ایران کردند و حتی چندین پزشک نیز به ایران فرستادند، درست است که یک سازمان غیر دولتی و «ان جی اُ» است، اما در میان آن‌ها پزشکانی هم وجود دارند که از کشور‌های غربی و آمریکا حضور دارند و همین مسئله باعث می‌شود تا ایران به این موضوع دقیق‌تر و حساس‌تر بنگرد.

مردم ایران از یاد نبرده اند که دولت فرانسه خون‌های آلوده را به ایران صادر کرد.

اکنون که همه دنیا درگیر ویروس کرونا گشته، چگونه است که فرانسه، انگلیس، آمریکا و آلمان دایه مهربانتر از مادر شده اند و قصد کمک‌های انسان دوستانه به ایران را دارند؟!

تاکنون هر آنچه از سوی کشور‌های غربی در قبال ایران دیده شده، در راستای نابودی ایران اسلامی بوده است و این مسئله بار‌ها از سوی غرب و آمریکا به اثبات رسیده و اگر کشور‌های غربی قصد کمک به ایران را دارند، چرا تحریم‌های اقتصادی و بانکی که وعده را آن در توافق هسته‌ای دادند لغو نمی‌کنند؟!

حضرت آیت الله خامنه‌ای در روز مبعث حضرت رسول اکرم (ص) درباره ادعای کمک آمریکا به ایران فرمودند؛ «اگر کسی را به عنوان درمان‌کننده و پزشک بخواهید بفرستید، ممکن است او بخواهد بیاید اینجا، اثر عملی سمّی را که تولید کرده‌اند را از نزدیک ببیند؛ چون گفته می‌شود که با استفاده‌ی از آشنایی‌های ژنتیک ایرانی که از وسایل مختلفی به دست آورده‌اند، یک بخشی را بالخصوص برای ایران درست کرده‌اند؛ خب این ممکن است بخواهد بیاید ببیند که اثرش چگونه شد؛ اطّلاعات خودشان را تکمیل کنند و دشمنی خودشان را بیشتر کنند؛ بنابراین این حرفی نیست که کسی از ملّت ایران این را قبول کند.»

در سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی یک دور اندیشی و آینده نگری دقیق دیده می‌شود.

آمریکا و اروپا غیر قابل اعتماد هستند و این غیر قابل اعتماد بودند بار‌ها برای مردم ایران ثابت شده است و تجربه آن را داشته اند.

توانایی ایران برای مقابله با ویروسی، چون کرونا کافی است، با وجودی که جمهوری اسلامی در تحریم قرار دارد، اما توانسته با امکانات موجود و با بهره گیری از توانمندی‌های نیرو‌های مسلح که دارای ویژگی‌های چند وجهی هستند، به هدایت وزارت بهداشت و درمان کشور، با بیماری کرونا مقابله کند.

مقایسه شرایط ایران با کشور‌های اروپایی و آمریکا نشان می‌دهد که موفقیت‌های چشمگیری در این زمینه به دست آمده است اگرچه در شرایط بحرانی ضعف‌ها نیز نمود پیدا می‌کند، اما منصفافه خاهد بود اگر بگوییم شرایط ایران با بسیاری از کشورها، بسیار بهتر و مناسب‌تر است.

پس کمک‌های غرب به ایران را باید با دیده شک نگریست و به آن اطمینان و اعتماد نکرد چرا که اهداف آن‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران روشن است./1360/

منبع: میزان

ارسال نظرات