۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۶۴۵۷۱۵
کرونا؛

از تاجی زیبا در دست ماشین‌ باز‌ها تا شاه‌ مهره پروژه بیوتروریسم

از تاجی زیبا در دست ماشین‌ باز‌ها تا شاه‌ مهره پروژه بیوتروریسم
تا همین یکی دو سال قبل اگر از ماشین باز‌ها در مورد کرونا سئوال می‌کردی می‌گفتند یکی از مدل‌های جذاب و پرفروش تویوتا است که از سال ۱۹۷۸ وارد دنیای خودرو شده است.

به گزارش خبرگزاري رسا، کسی چه می‌دانست که کرونا (به معنای تاج زیبا) روزی حلقه بیماری و مرگ بسیاری از انسان‌ها روی کره خاکی می‌شود، یا سازمان بهداشت جهانی سطح هشدار شیوع این بیماری را جهانی اعلام می‌کند یا این بیماری اقتصاد دنیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اصلا مهمان نوازتر از ما ایرانی‌ها در دنیا سراغ دارید؟ کرونا کاری کرده که همه مجبوریم از نعمت بوسیدن و در آغوش گرفتن عزیزانمان محروم باشیم، دید و بازدید را تعطیل کنیم و به جای سفر رفتن، فقط یاد سفر را گرامی بداریم. اصلا در خیالمان هم نمی‌گنجید میهمان را به خانه راه ندهیم.

۱۷ سال قبل بود، عراق در محاصره آمریکا قرار داشت. اینکه حمله آمریکا به عراق به دلیل حمله صدام به کویت بود یا تثبیت بیشتر جایگاه حضور آمریکا در عراق، مهم نیست، اما مسئله‌ای که آن سال‌ها ساده و بی‌اهمیت بود، حرف‌هایی بود که صدام دور میز و با حضور جمعی از فرماندهان و مدیرانش به زبان آورد. او در آن زمان با اشاره به تهدید آمریکایی‌ها اعلام کرد: «آمریکا ما را به حمله شیمیایی با ویروس کرونا تهدید کرده است.»

آن سال آمریکایی‌ها آمدند و صدام هم شکست خورد، اما زمان گذشت و ۱۷ سال بعد دوباره نام کرونا را شنیدیم، این بار، اما در ابعاد بسیار وسیع‌تر و در تمام دنیا...

خیلی‌ها چینی‌ها را به‌خاطر پنهانکاری و اعلام دیرهنگام شیوع ویروس کرونا ملامت می‌کنند. واقعیت این است چینی‌ها با تمام پیشرفت‌هایشان در صنعت و علم، دوست ندارند واقعیات منفی در مورد کشورشان منتشر شود. آن‌ها با وجود اینکه در صدر اقتصاد دنیا قرار دارند، اما به شدت با فرهنگ خرافی عجین هستند و در این خرافات نیز به غذا‌هایی عجیب به عنوان رفع بیماری اعتقاد دارند. این چیزی است که نویسنده نیویورک تایمز نیز به آن اشاره کرده است. آنگونه که همشهری آنلاین به نقل از روزنامه نیویورک تایمز نوشته «اپیدمی شدن بیماری در چین ریشه فرهنگی دارد. کما اینکه ویروس سارس هم که مدت‌های مدیدی جهان را گرفتار خود کرد ابتدا در چین پخش شد. هشت نفر از پزشکانی که بار اول در رسانه‌ها از احتمال گسترش ویروس کرونا حرف زدند به جرم تشویش اذهان عمومی و شایعه‌پراکنی دستگیر شدند. یکی از آن‌ها همان پزشکی بود که فوت کرد. همینطور پزشکی که در سال ۲۰۰۲ احتمال انتشار ویروس سارس را اعلام کرد ۴۵ روز در بازداشتگاه نظامی زندانی شد. در سال ۲۰۰۸ یک پزشک کشف کرد که بعضی تولیدکنندگان شیرخشک، ملامین به آن افزوده‌اند. ده کودک فوت کردند و ۴۵۰۰۰ هزار کودک بستری شدند. وی بعدا به‌طرز مرموزی با چاقو به قتل رسید.» البته نمی‌توان از رنگ و بوی غرض‌ورزی در این مقاله نیویورک تایمز نسبت به چینی‌ها چشم پوشی کرد. به ویژه اینکه تهدیدات اقتصادی آمریکا علیه چین، طی چند سال اخیر گسترش یافته و البته در مقابل قدرت اقتصادی چین نیز راه به جایی نبرده است. البته طبق داده‌های این فرضیه دولت چین به دلیل پنهانکاری در اعلام شیوع بیماری کرونا به عنوان مقصر اصلی قلمداد می‌شود.

فرضیه غذا‌های چینی...

می‌گویند چینی‌ها یک شعار معروف دارند؛ هر جنبنده‌ای را می‌توان خورد، به جز انسان. آن‌ها خیلی به درمان‌های شیمیایی اعتقاد ندارند و یافتن سلامت را در خوراکی‌های رنگارنگ و عجیب جستجو می‌کنند. فرضیه اول این است که ریشه این بیماری از خفاش است و ویروس از این طریق غذای خفاش منتقل شده است؛ مسئله‌ای که باز هم رسانه‌های آمریکایی تلاش می‌کنند به آن دامن بزنند. اما سئوال اینجاست؛ رسم عجیب‌خواری چینی‌ها مربوط به امروز و دیروز نیست و عمری به درازای تاریخ این کشور دارد. چرا در سال‌ها و دهه‌های گذشته چنین خبری از کرونا نبود و این بیماری همه‌گیر نشده بود؟

پای بیوتروریسم در میان است؟

بیشتر از ۲ ماه است که جهان درگیر ویروس کرونا است. ویروسی که یک‌به‌یک کشور‌های دنیا را طی می‌کند و به سرعت قربانی می‌گیرد. هر چند تردید‌ها در مورد منشا و علت ایجاد این بیماری رو به افزایش است، اما با رد فرضیات و گمانه‌های دیگر، در حال حاضر بسیاری ارزیابی‌ها و گمانه‌زنی‌ها در تلاش است تا فرضیه جنگ بیولوژیک را به اثبات برساند. در این میان، هنوز هم کارشناسان و مقامات بسیاری قانع نشده‌اند که ویروس کرونا یک ویروس عادی است. آن‌ها با ارائه شواهدی و دلایل قابل بررسی می‌گویند که ویروس کرونا یک ویروس ساخته دست انسان است و احتمالاً آمریکا با هدف ضربه زدن به دیگر کشورها، این ویروس را به‌عنوان یک سلاح بیولوژیک تولید کرده و به کار گرفته است؛ هر چند در این میان تبعات این ویروس دامن خود آمریکا را نیز گرفته است. از این میان «ایگور نیکولین» دانشمند و زیست‌شناس روسی که سابقه فعالیت در کمیته سلاح بیولوژیک روسیه را در کارنامه دارد، جزو کارشناسانی است که معتقدند شیوع ویروس کرونا در جهان یک مسئله تصادفی نبوده و احتمالاً آمریکا عامل انتشار این ویروس بوده است. وی در این باره اعلام کرده است؛ «عقیده دارم این مسئله تصادفی نیست و بلکه این یک طرح است. در اطراف مرز‌های چین، ۲۵ آزمایشگاه بیولوژیک آمریکایی فعال هستند، در قزاقستان، قرقیزستان، لائوس، ویتنام، تایوان، کره جنوبی، فیلیپین، تایلند و مالزی و حتی افغانستان و پاکستان، در همه کشور‌های اطراف چین، آزمایشگاه‌های بیولوژیک آمریکایی وجود دارد.»

در این بین، چینی‌ها خودشان نیز در تلاش برای اثبات این فرضیه هستند و همچنان مشغول بررسی و تلاش برای تایید این نظریه هستند.

البته طرح این موضوع در میان چهره‌های سیاسی و علمی کشورمان نیز طرفدارانی جدی دارد، چنانکه شهروز برزگر، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به انتشار گسترده کرونا در استان گیلان اعلام کرد؛ «دو نوع ویروس در کشور هست. یکی ویروس ووهان چین و یکی دیگر ویروسی با منشأ نامعلوم که به نظرم در این باره این احتمال وجود دارد که ویروس از نوع بیوتروریسم آمریکا باشد که در ایران پخش شده است. وزیر بهداشت نیز در کمیسیون بهداشت اعلام کرده که بخشی از ویروس کرونا در گیلان کاملا با ویروس ووهان چین متفاوت است که حتی به پرستار ۲۵ ساله هم رحم نکرد لذا باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.»

این اظهارات البته دامنه بیشتری نیز یافت، چنانکه سردار حسن عراقی‌زاده، رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح و سخنگوی قرارگاه مبارزه با کرونا نیرو‌های مسلح در گفتگو با تلویزیون العالم به احتمال حمله بیولوژیک آمریکا از طریق انتشار ویروس کرونا اشاره و اعلام کرد؛ «در این باره برخی شواهد و احتمالات وجود دارد که باید بر اساس آن‌ها قضاوت کرد. همه ما میدانیم که امریکا در برخی کشور‌ها آزمایشگاه‌هایی دارد که درباره انواع ویروس‌ها آزمایش‌های بیولوژیک و مهندسی ژنتیک انجام می‌دهد. قبلاً هم سابقه داشته که آمریکا از این ویروس‌ها به عنوان سلاح استفاده کرده باشد و از آنجا که این ویروس، ویروسی جدید است ممکن است در همین آزمایشگاه‌ها ایجاد شده باشد البته هنوز بطور قطعی نمی‌توان گفت، اما به عنوان یک احتمال می‌تواند مطرح باشد. این احتمال را بررسی و اگر به نتیجه قطعی برسیم اعلام خواهیم کرد». در این بین سردار جلالی رئیس پدافند غیرعامل کشور نیز وقتی خطاب سوالاتی درباره حمله بیوتروریسمی کرونا برای تحت تاثیر قرار دادن اقتصاد چین و ایران قرار گرفت، گرچه احتمالات را رد نکرد، اما این را هم گفت که منشاء توسعه کرونا با شواهد و قرائن تحلیلی و راهبردی و بعضی نکات خبری به دشمن ارجاع می‌شود، اما اثبات تخصصی آن نیاز به بررسی‌های آزمایشگاهی و مقایسه بین ژنوم ویروس اولیه ثبت شده و نتایج مطالعه بر روی ژنوم‌های جدید از نظر نوع تغییرات عامدانه روی آن دارد.

آنچه مهم است اینکه در حال حاضر، پرشمارترین اظهار نظر‌ها در مورد کرونا، دال بر بیولوژیک بودن این ویروس است. فراموش نکنیم که می‌توان با اشاراتی در گذشته، بیشتر به اثبات این فرضیه نزدیک شد. از اظهارات سال ۲۰۰۳ تا حرف‌های سال ۲۰۱۵ بیل گیتس که اعلام کرد جنگ‌های آینده حملات بیولوژیکی است که یک میکروب توانایی کشتار ۱۰ میلیون نفر را دارد.

این فرضیه حتی اگر در سال‌های پیش رو نیز اثبات نشود، احتمال دارد که در سال‌های آینده و همانند اسناد طبقه‌بندی شده وزارت امور خارجه آمریکا از طبقه‌بندی فوق سری خارج شود./1360/

ارسال نظرات