۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۶۴۵۵۰۲

انتقاد رییس مجمع سلامت استان قم از دریافت فرانشیز از بیماران کرونایی

انتقاد رییس مجمع سلامت استان قم از دریافت فرانشیز از بیماران کرونایی
آقاجانی با انتقاد از برخی از تصمیمات مسؤولان دولتی گفت: دریافت فرانشیز از بیماران کرونایی در این شرایط سخت اقتصادی تصمیم صحیح نیست و دریافت آن به هر دلیل و توجیهی، تمام تلاش ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حسن آقاجانی رئیس مجمع سلامت استان قم با ابراز گلایه از عملکرد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص اخذ ۱۰ درصد کل هزینه های درمان بیمارانی که به دلیل مشکلات حاد تنفسی و یا ویروس کرونا بستری می شوند گفت: وقتی بسیاری از کادر درمانی، پزشکان و پرستاران، گروه های جهادی، بخش خصوصی و خیرین و غیره جانانه و فی سبیل الله در میدان مبارزه با این ویروس هستند؛ دریافت فرانشیز به هر دلیل و توجیهی، تمام تلاش ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

رییس مجمع خیرین سلامت استان قم گفت: اگر بحران کرونا شرایط جنگی است پس تدابیر متناسب با این شرایط کجاست؟ چرا وقتی همه به دنبال کمک به بهبود این شرایط و مقابله با کرونا هستند، باید شاهد چنین دستورالعملی از سوی وزارت بهداشت باشیم؟.

وی با ابراز نگرانی از تصمیم وزارت بهداشت گفت: در حالیکه شرایط اقتصادی مردم ناشی از شیوع وسیع کرونا افت شدید پیدا کرده و اقشار متوسط و ضعیف هم در فشار بیشتر اقتصادی را تحمل می کنند، با این تصمیم بسیاری از مبتلایان از مراجعه به بیمارستان خودداری می کنند، چرا که توان تامین هزینه های بیمارستان را ندارند.

آقاجانی تاکید کرد: از سران قوا  و نمایندگان مردم قم در خانه ملت، درخواست میکنم نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و در جهت حل این مشکل که سبب مشکلات بزرگتری خواهد شد اقدامی عاجل کنند.

وی اضافه کرد: وقتی همه پای کار هستند چرا بیمه ها هزینه های درمان بیماران کرونایی را بر عهده نمی گیرند؟ تمام بخش های دولتی، خصوصی و جهادی با تمام توان در مقابل این ویروس صف آرایی کرده اند و چرا در این وضعیت، چنین تصمیماتی گرفته می شود که دل نگرانی جدیدی برای بیماران ایجاد می کند؟

رئیس مجمع خیرین سلامت استان قم با اشاره به شرایط خاص کشور و وضعیت بد اقتصادی مردم تصریح کرد: بیماران نباید دغدغه دیگری جزء درد بیماری داشته باشند و رفع دغدغه هایی مانند ندادن پیکر متوفیان به خاطر نداشتن پول، دریافت مبالغ درمان داشته باشند.

وی در پایان اضافه کرد: تامین تجهیزات درمان و ارتقای امکانات، وظیفه دولت است که آن را رفع کند نه اینکه بحران جدیدی بیافریند.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات