۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۴۵۷۳۹
یادداشت؛

مرز شناسی، مشخصه پزشکان ایرانی

مرز شناسی، مشخصه پزشکان ایرانی
حجت الاسلام ابوالقاسم علیزاده در یادداشتی نوشت: پزشک و پرستار اصیل ایرانی این روز‌ها از پل پزشکان بدون مرز عبور کرده‌اند و با خود اتکایی و داشته‌های علمی و ظرفیت‌های خودی حماسه می‌آفرینند.

به گزارش خبرگزاري رسا، حجت الاسلام ابوالقاسم علیزاده در یادداشتی با عنوان «مرز شناسی، مشخصه پزشکان ایرانی» نوشت: چند روزی است که دو باره دلالان مکار و حیله گر بین المللی  با پوشش پزشکان بدون مرز دایه دلسوز تر از مادر برای ملت ایران شده اند و بقصد تکمیل پازل خوش خدمتی به نظام سلطه و تروریسم بین المللی ( صهیونیستی و استکباری)، با تیمی به لحاظ فنی و تجهیزاتی و درمانی ضعیف وارد ایران گردیدند، اینکه چگونه و با چه ساز و کاری در این شرایط پیچیده و سخت به ایران آمده اند فعلا مد نظر نگارنده نیست هرچند در جای خود باید مورد بررسی و دقت قرار گیرد اما آنچه شایسته است از نظر دور نماند و بلکه بعنوان یک رشادت و نقطه عطف در تاریخ ملت ایران و بمنزله الگویی برای جهان بشری ثبت گردد مجاهدت ها و ایثار و از خودگذشتگی پزشکان مرز شناس و وظیفه شناس میهن اسلامی است ، که با همه مشکلات ناشی از تحریم ها اما با همه وجودشان در جبهه ی دفاع از حریم سلامت مردم ظاهر گردیده و بعضا در این مسیر به شهادت می رسند.

اگر چه برخی اصرار دارند صحنه ی جهاد پزشکی را با دوران دفاع مقدس تشبیه نمایند ولی به نظر نگارنده ی این سطور که بلطف حق آن دوران پرافتخار را نیز درک‌کرده و از نزدیک دیده است ، اکنون در این جنگ و مبارزه ی مرموز به مراتب صحنه ی نبرد و تلاش و مبارزه و جهاد پیچیده تر و دشوارتر از آن جنگ نابرابر و البته ایستادگی و مجاهدت جانانه هشت ساله می باشد ، آن روز دشمن استعداد و تجهیزات و تاکتیک و عناصر و عواملش قابل محک و رصد بود و حتی سفیر گلوله هایش قابل شنیدن بود اما اکنون به هر نقطه از این بلیه و مصیبت عارضه از ویروسی مرموز به نام کرونا که می نگریم با اما و اگرها و شک و تردیدهایی مواجه می شویم ، براستی اگر این ویروس ، ساخته بشر پلیدی بوده باشد و با انگیزه بیو تروریسم  و حمله ناجوانمردانه به حیات انسانها آنهم از ناحیه ی مدعیان دروغین حقوق بشر ، چه باید کرد؟ جالب اینکه هنوز بسیاری از مردم خود ما اصل این تهاجم کرونایی را باهمه اطلاع رسانی های کم نظیر رسانه ای که جای تقدیر ویژه دارد ، باور نکرده اند تا چه رسد دستهای مرموز پشت این بلیه و مصیبت را بخوبی ببینند و به تناسب این تهاجم پیچیده، خود و کشور و جامعه را آماده دفاع نمایند.

متاسفانه در این شرایط که فعلا قطع زنجیره انسانی و نشستن در خانه ها عامل اصلی مبارزه و شکست کرونا شناخته می شود شاهد این بوده و هستیم که تعداد قابل توجهی از مردم  که چه عرض کنم بهتر است بگوئیم نامردمان غافل، از تفریح و ویلا و سفر عیدانه و پارک و پارتی و کیف چند روزه اول سالشان هم نگذشتند. آیا اینگونه میخواهیم جلو شیوع این ویروس را بگیریم؟ 

و اما در همین گیر و دار ببینیم و بخود ببالیم که چگونه پزشکان و تیم های پرستاری و درمانی متعهد در خط مقدم جبهه ی مبارزه با کرونا از جانشان مایه گذارده و کمر خستگی را شکسته اند ، برای اینان آنقدر خدمت به خلق و مردم میهن و حریم سلامت اهمیت دارد و شیرین است که مرز خانه و منزل و خانواده و ایام عید و تعطیلات و حتی حقوق و ساعت کار و نوبت شیفت و میز و اتاق کار و مدرک و عنوان و آسایش و بسیاری دیگر از پستی بلندی های زندگی مادی معنی و مفهومی ندارد .

پزشک و پرستار اصیل ایرانی این روزها از پل پزشکان بدون مرز عبور کرده‌اند و با خود اتکایی و داشته های علمی و ظرفیت های خودی حماسه می آفرینند . و بحق و انصاف ثابت کردند که در انجام وظایف انسانی و شرافت و حیثیت شغلی اصلا مرزی و حد و حدودی نمی شناسند و لذا از این حیث پزشکان واقعی بدون مرز اینانند نه آنها که بدنبال دلالی و خباثت جاسوسی و خوش خدمتی به منشا همه ناامتی ها و مصیبت های بشری در دنیا هستند. پزشکان ایرانی مرزشناسان خدمت اند و ایثار ، از خود گذشتگی و شرافت انسانی ، و قاطبه ی مردم ایران و وجدانهای بیدار در این روزهای سخت ، خاطره های جاودانه و ماندگاری از جلوه های واقعی خدمت و ایثار و جهاد این قشر عظیم و پر افتخار جامعه را نه در تاریخ این‌مرز و بوم که بر تارک‌حیات و زندگی، الی الابد حک خواهد کرد و اکنون نیز با همه وجود خالصانه ترین دروها وسلام ها را نثارشان کرده و با فریادی رسا و عاشقانه و از عمق وجود می گویند:  پزشکان و پرستاران مرز شناس و وظیفه شناس ، خدا قوت و خدا یار و نگهدارتان باد . پیروز باشید و سربلند. /1360/

منبع: فارس
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
نگرانی شدید رسانه های ملکه انگلیس از اخراج پزشکان بدون مرز (جاسوسان بامرز مشخص)، نشان می دهد که دست هایی از داخل کشور با همراهی سازمان های جاسوسی غرب می خواستند فتنه بهداشتی جدیدی بیافرینند.

ضروری است تا افراد خائن، شناسایی و بسرعت محاکمه شوند.
0
0
سرباز ولایت
Iran, Islamic Republic of
۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
اسمشان گروه پزشکان بدون مرز بوده ولی حتی یک متخصص در زمینه ویروس‌شناسی و کرونا همراه نداشتند.

با وعده و تبلیغات برپایی بیمارستان صحرایی، تنها 1000 ماسک و تعدادی لباس محافظ آوردند

به هزینه رفت و آمدشان که نمی‌ارزید این محموله حدودا 15 هزار دلاری... مگر اینکه دنبال چیز باارزش‌تری بوده باشند...
0
0