۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۶۴۵۷۸۴

بازار اشباع شده و نفت سعودی هم دیگر خریدار ندارد

بازار اشباع شده و نفت سعودی هم دیگر خریدار ندارد
همچنین تاسیسات ذخایر نفتی در مصر را که بیشتر نفت روسیه بطور سنتی در آن کشور احاطه دارد را در بر گرفته است.

به گزارش خبرگزاري رسا، اشباع در بازارهای جهانی باعث شده تا پالایشگاه های آمریکا و اروپا از پذیرفتن نفت عربستان رو گردان شوند و با وجود کاهش بهای نفت زنگ های خطر برای صنعت نفت ریاض به صدا در آمده است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که روز جمعه با انتشار این خبر گزارش داد: بهای نفت خام در ماه مارس بدلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا و شکست کشورهای عضو « پلاس اوپک » در رسیدن توافق برای کاهش تولید، در پایین ترین سطح خود طی چند دهه اخیر رسیده است.

تارنمای این رسانه روسی نوشت: (در چنین وضعیتی) اکنون پالایشگاه های آمریکا و اروپا به دلیل اشباع و نبود کمبود نفت حتی با دادن تخفیف حاضر به پذیرفتن نفت هرچه بیشتر عربستان سعودی نیستند.

این گزارش در ادامه به نقل از یک شرکت نفتی مستقر در «دوبی» می نویسد: حتی هند نیز خرید نفت خام از عربستان را به علت تعطیل کردن کشور برای مقابله با ویروس کرونا، قطع کرده است.

اسپوتنیک نوشت: ۵۲ بندر در هند نیز برای مقابله با این ویروس، لغو سفارشات (نفتی) را داده اند.

این گزارش می افزاید: پیشتر شرکت تحلیل مالی آمریکایی «اس اند پی گلوبال» اعلام کرده بود که شرکت نفتی آرامکو عربستان تاسیسات ذخیره نفتی در نزدیکی پالایشگاهی در «روتردام» هلند را بطور کامل پرکرده است.

همچنین تاسیسات ذخایر نفتی در مصر را که بیشتر نفت روسیه بطور سنتی در آن کشور احاطه دارد را در بر گرفته است.

اسپوتنیک نوشت: اکنون و با توجه به کاهش بهای نفت خام ، ریاض برای فروش و صادرات نفت خود ناگزیر به دادن تخفیف شده است.

تارنمای این رسانه روسی در ادامه نوشت: نفت خام با توجه به کند شدن آهنگ رشد اقتصادی جهان به علت نگرانی از شیوع ویروس کرونا، حدود ۴۵درصد از ارزش خود را از دست داده و دراین شرایط عربستان تصمیم به افزایش تولید روزانه ۱۲ میلیون و ۳۰۰هزار بشکه نفت خام در روز گرفته است.

اسپوتنیک نوشت: عربستان به دنبال مخالفت روسیه در اوایل ماه مارس که از سوی وزیر انرژی روسیه گفته بود نمی تواند با کاهش بیشتر تولید موافقت کند، با تزریق سیل آسا نفت به بازار به جنگ کاهش قیمت با مسکو برآمد.

«دمیتری پسکوف» اول فروردین ماه ۱۳۹۹ واکنش به جنگ قیمت ها بر سر نفت بین روسیه و عربستان گفت هبود: بین روسیه و عربستان سعودی جنگ قیمت ها در بازار نفت وجود ندارد بلکه شرایط جهانی نامساعد است./1360/

منبع:جام نیوز

ارسال نظرات