۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۶۴۵۹۱۳
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی:

استغفار و توبه نسخه نجات از بلایا و گرفتاری‌ها است

استغفار و توبه نسخه نجات از بلایا و گرفتاری‌ها است
آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه شب نیمه شعبان برابر با شب قدر است، گفت: استغفار نسخه ماه مبارک شعبان برای نجات از بلا و گرفتاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، امروز در جلسه درس اخلاق که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: پیامبراکرم(ص) فرمودند: شعبان ماه من است خداوند رحمت کند کسی را که پیامبرالهی را در این ماه یاری دهد.

وی افزود: انسان در این ماه با انجام اعمال نیکو و صالح می تواند رسول الله(ص) را یاری کند؛ لازمه محبت و مودت همین یاری رساندن است.

آیت‌الله صدیقی با استناد به حدیثی از پیامبراکرم(ص) مبنی بر اینکه من و علی پدران امت هستیم، ابراز کرد: زمانی که فرزندی رشد و پیشرفت می کند پدر به او افتخار کرده و رشد فرزند را رشد خود می داند؛ پیامبراکرم(ص) و امام علی(ع) پدر معنوی امت هستند و همه هستی به واسطه این بزرگواران خلق شده است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: انسان در مکتب پیامبراکرم(ص) است که می تواند توفیقات معنوی و الهی را کسب کند لذا شایسته است با رزوه گرفتن، صدقه دادن، استغفار و مناجات پیامبراکرم(ص) را خشنود و راضی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه انسان در ماه شعبان باید بیش از ماه رجب اهل مراقبه باشد، اظهار داشت: انسان در این ماه باید مراقب باشد لحظه ای از عمرش ضایع نشود و همه اعمال خویش را ذخیره آخرت قرار دهد.

آیت‌الله صدیقی استغفار و طلب مغفرت را از توصیه های موکد ماه مبارک شعبان بیان کرد و ادامه داد: اگر گناهکاری در این ماه دست به دامن پیامبراکرم(ص) شود به طور قطع دریای عاطفه حضرت به جوشش آمده و برای معصیت‌کار پشیمان دعا خواهند کرد و در این هنگام است که استغفار انسان با استغفار حضرت همراه می شود و فرد گمشده خود را که خداوند است پیدا می کند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: انسان اگر در ماه شعبان خود را در محضر پیامبراکرم(ص) ببیند و از ایشان استمداد بجوید خداوند را با دو صفت تواب و رحیم خواهد یافت؛ بخصوص در این موقعیت طوفان جهانی که خداوند قهار با یک ویروس نامرئی همه قدرتها را به چالش کشانده و گردنکشان عالم را نگران کرده است.

وی افزود: بسیاری از کشورها مانند بریتانیا از نظر امکانات بهداشتی در قله پیشرفت قرار دارند اما آنان هم نتوانستند با این ویروس مقابله کنند و این بلا دامن گیر آنان نیز شد؛ اگر ما بخواهیم غضب و قهر الهی را به رحمت الهی تبدیل کنیم راهش استغفار و توبه نصوح است.

آیت‌الله صدیقی با تاکید بر اینکه فضیلت شب نیمه شعبان برابر با شب قدر است، اظهار داشت: همه ما در این شب باید از گناهان خود توبه و برای ظهور امام زمان(عج) دعا کنیم. انسان به واسطه تمسک به اهل بیت(ع) ارزشمند می شود و کسانی که آن بزرگواران را یافتند می دانند نجات تنها از طریق اولیای الهی امکان پذیر است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات