۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۶۴۵۶۲۶
استاد حوزه علمیه:

کمال انسان در گرو ترک گناه و مبارزه با هوای نفس است

کمال انسان در گرو ترک گناه و مبارزه با هوای نفس است
آیت الله جاودان با بیان اینکه ترک گناه و مبارزه با هوای نفس بالاترین عید است، گفت: کمال انسان در گرو ترک گناه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی جاودان استاد حوزه علمیه، شب گذشته به صورت مجازی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: حضرت عیسی(ع) 12 حواری داشت این حواریون اوصیای ایشان بودند.

وی افزود: سایر انبیای الهی اگر وصی داشتند وصی آنان در طول یکدیگر بودند و پشت سر هم قرار می گرفتند اما حضرت عیسی(ع) به خاطر شرایط خاص و ویژه ای زمانی که داشتند همه اوصیای حضرت در یک عصر بودند.

آیت‌الله جاودان با اشاره به اینکه حواریون حضرت عیسی(ع) مبلغ دین مسیحیت بودند، ابراز کرد: زمانی که آنان برای تبلیغ به شهرهای مختلف می رفتند برخی آنان را نحس می دانستند؛ حضرت عیسی(ع) خطاب به آنان می فرمود: این نحوست نزد شما و ناشی از گناهانی است که انجام می دهید.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه تنها نحوستی که در زندگی انسان وجود دارد ناشی از گناه است، اظهار داشت: هیچ نحوستی جز گناه در زندگی انسان وجود ندارد و اگر بلایی وجود دارد مسبب آن خود انسان بوده است و تحت هیچ شرایطی از خداوند بدی و نحوست نازل نمی شود.

وی با استناد به آیات الهی، گفت: خداوند می فرماید: ما اکثر گناهان انسان را می بخشیم؛ اگر گناهان انسان از حد بگذرد آنان گناهان به بلا تبدیل و گناهکار به آن بلا مبتلا می شود. کسب سلامتی، خوشبختی و عاقبت بخیری همه در اختیار خود انسان است اگر رفتار و عملکرد آدمی صحیح باشد همه امور به نفع او خواهد بود.

آیت‌الله جاودان ادامه داد: انسان اگر سلامتی روح و جان می خواهد باید خود را از گناه و بداخلاقی دور سازد؛ تکبر، خودخواهی، حسادت زندگی انسان را نابود می کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه عید برای انسان آن روزی است که مرتکب معصیت نشود، گفت: انسان اگر در طول عمر با معصیت مبارزه کند تمام زندگی او عید می شود؛ انسان با ترک گناه شادمانی حقیقی را درک می کند که هرگز قطع نمی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انسان با کمی زحمت می تواند با هوی و هوس خود بجنگد و گناه را از زندگی خود پاک کند و مطهر وارد عالم دنیا شود./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات