۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۶۴۵۴۷۳
حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی:

شعبان ماه ذکر، صلوات و استغفار است

شعبان ماه ذکر، صلوات و استغفار است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شعبان ماه ذکر، صلوات و استغفار است، گفت: با توسل به موالید مبارک ماه شعبان می توان از سختی‌ها و دشواری‌های موجود عبور کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجدجامع غدیرخم گفت: برخی از روزها ایام الله هستند.

وی با استناد به آیات الهی، ادامه داد: پروردگار در قرآن کریم خطاب به حضرت موسی(ع) می فرماید: ای موسی قوم خود را به ایام الله تذکر ده؛ زمان و ایام در کمال انسان بسیار نقش دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی با بیان اینکه خداوند در سوره عصر به زمان قسم یاد می کند، ابراز کرد: این قسم بیانگر اهمیت زمان است که یکی از آن زمان‌های با عظمت و معنوی الهی ماه مبارک شعبان است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: دو ماه مبارک رجب و شعبان مقدمه خودسازی است تا انسان بتواند در نهایت پاکی وارد ماه مبارک رمضان شود و از سفره ضیافت الهی بهره ببرد.

وی با بیان حدیثی از پیامبراکرم(ص) مبنی بر اینکه شعبان ماه من است، گفت: در کلام ائمه اطهار(ع) فضائل بسیاری برای این ماه مبارک بیان شده است برای مثال امام سجاد(ع) می فرمایند: شعبان ماه خداوند است و آن را به لطف و رضوان خود پیچانده است.

حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی درباره اعمال این ماه، اظهار داشت: از مهمترین اعمالی که در این ماه به آن توصیه شده روزه گرفتن و گفتن ذکر استغفار است، توصیه شده روزانه 70 مرتبه ذکر استغفار گفته شود. امام رضا(ع) می فرمایند: اگر کسی در این ماه 70 مرتبه ذکر استغفار را بگوید از بهشتیان خواهد بود.

استاد حوزه علمیه زیاد صلوات فرستادن را از دیگر اعمال ماه شعبان برشمرد و گفت: قرائت صلوات شعبانیه، اقامه نماز مستحبی، صدقه دادن و رفع نیاز نیازمندان از دیگر اموری است که در این ماه به انجام آن توصیه شده است.

وی به موالید مبارک این ماه اشاره کرد و ادامه داد: شعبان هم ماه ذکر، یاد، توجه، دعا، استغفار و صلوات است و هم ماه موالید پر برکتی است که انسان می تواند با توسل به آن بزرگان از دشواری ها و سختی‌ها نجات یابد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات