۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۶۴۵۹۳۷
فرمانده سپاه کاشان خبر داد؛

راه اندازی بیمارستان صحرایی ناحیه مقاومت بسیج کاشان

راه اندازی بیمارستان صحرایی ناحیه مقاومت بسیج کاشان
عمومهدی از راه اندازی بیمارستان صحرایی شهید حاج قاسم سلیمانی با ظرفیت ۳۲ تخت خواب و امکاناتی همچون بخش‌های آزمایشگاه، رادیولوژی و اتاق عمل از سوی بسیج سپاه کاشان خبر داد.
مرتضی عمومهدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: پاسدار انقلاب اسلامی در هر شرایطی خود را فدایی اسلام، نظام، انقلاب و مردم می‌داند.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا در کشور سپاه پاسداران و سازمان بسیج مستضعفین برای کمک به دولت اعلام آمادگی کردند و از آنجایی که مبارزه با ویروس کرونا امری تخصصی است، تمامی اقدامات با هماهنگی وزارت بهداشت انجام می‌شود.

فرمانده سپاه کاشان با اشاره اینکه اقدامات ناحیه مقاومت بسیج کاشان با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی کاشان است، گفت: ناحیه مقامت بسیج کاشان با دریافت مشاوره از یکی از معاونت‌های دانشگاه علوم پزشکی کاشان تلاش کرده تا اقدامات خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

عمومهدی همچنین به اجرایی شدن طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: پایگاه‌های بسیج محلات کاشان در کنار پایگاه‌های سلامت در غربالگری و شناسایی افراد مشکوک به ویروس کرونا فعالیت دارد.

وی به کارگیری سامانه‌های مرتبط با موضوع غربالگری اشاره کرد و گفت: راه اندازی بیمارستان صحرایی سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی یکی دیگر از اقدامات بسیج بود که با ظرفیت ۳۲ تخت خواب و بخش‌های آزمایشگاه، رادیولوژی، اتاق عمل به بهره برداری رسید.

فرمانده سپاه کاشان با بیان اینکه بخش مراقبت از بیماران تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان بر عهده ناحیه مقاومت بسیج کاشان است، ابراز کرد: ۴۰ پرستار، پزشک، بهورز و بهیار در این مجموعه مشغول به کار شدند به طوریکه که تعدادی از این افراد برای کمک به بخش بهداشت و درمان به بیمارستان شهید بهشتی مامور شدند.

وی از راه اندازی ایستگاه های ایست و کنترل بهداشتی ناحیه مقاومت بسیج کاشان خبر داد و افزود: برپایی ایستگاه‌های سلامت در مبادی ورودی شهر و روستای شهرستان کاشان از دیگر اقدامات ناحیه مقاومت بسیج کاشان است.

عمومهدی همچنین از راه اندازی کارگاه تولید ماسک ناحیه مقاومت بسیج کاشان خبر داد و گفت: لباس‌های بهداشتی مورد نیاز بیمارستان شهید بهشتی کاشان نیز توسط بسیج خواهران در این کارگاه‌ها تولید و در اختیار آنان قرار داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نیروی تخصصی مورد نیاز در بیمارستان‌های منطقه کاشان تامین شده است، یادآور شد: این مهم از سوی جامعه بسیج پزشکان شهرستان کاشان محقق شده است به طوری که ۱۵۰ نفر از افرادی که در حوزه‌های مختلف تخصص داشتند در قسمت‌های گوناگون فعالیت می کنند.

فرمانده سپاه کاشان همچنین به آموزش نیرو‌های داوطلب در بخش درمان منطقه کاشان نیز اشاره کرد و گفت: ضدعفونی معابر و اماکن عمومی شهرستان نیز از دیگر اقدامات ناحیه مقاومت بسیج کاشان است.

عمومهدی با بیان اینکه ضدعفونی اماکن در قالب پایگاه‌های بسیج و با مشارکت هیئات مذهبی و کانون‌های فرهنگی شهرستان کاشان انجام می‌شود، گفت: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته ناحیه مقاومت بسیج کاشان اشرافیت اطلاعاتی روی بازار و مسائل مربوط به ویروس کرونا است که با همکاری دادستانی و اداره صمت انجام می‌شود./۱۳۰۷/ت310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات