۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۶۴۵۹۶۰

امضای تفاهم نامه همکاری اتاق بازرگانی قم با مجمع خیرین سلامت در مقابله با کرونا

امضای تفاهم نامه همکاری اتاق بازرگانی قم با مجمع خیرین سلامت در مقابله با کرونا
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم از امضای تفاهم نامه مشترک با مجمع خیرین سلامت استان قم خبر داد اظهار کرد: برای ساماندهی و ارائه خدمات هر چه بیشتر به شهروندان و هم افزایی فعالان اقتصادی در جهت مقابله با ویروس کرونا این تفاهم نامه امضا شد.

به گزارش  خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، ابوالفضل خاکی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم گفت: ستاد مقابله با ویروس کرونا با هدف تجمیع اقدامات فعالان اقتصادی استان در مبازره با این ویروس تشکیل شد.

ابوالفضل خاکی از امضای تفاهم نامه مشترک با مجمع خیرین سلامت استان قم خبر داد اظهار کرد: برای ساماندهی و ارائه خدمات هر چه بیشتر به شهروندان و هم افزایی فعالان اقتصادی در جهت مقابله با ویروس کرونا این تفاهم نامه امضا شد.

وی افزود: در حال حاضر کرونا خاص يک کشور يا يک منطقه نيست، توسعه زيادي يافته و عملا قريب به ۱۵۰ کشور در جهان درگير اين بحران هستند.

خاکی تصریح کرد: شيوع اين ويروس يک اتفاق منفي براي همه اقتصادهاي دنياست. هرچقدر هم گسترش آن بيشتر شود، طبيعي است تاثير منفي آن روز به روز بيشتر خواهد بود. به نوعي مي‌توان گفت اين جريان هم روي بخش درآمدي خانوار تاثيرگذار است، هم روي بنگاه‌هاي اقتصادي.

رئیس اتاق بازرگانی استان قم اضافه کرد: اين بيماري روي اقتصاد کلان کشور نيز اثرگذار است. متاسفانه بخش زيادي از اصناف کسب و کارشان را از دست مي‌دهند و درآمد لازم را کسب نخواهند کرد.

وی ادامه داد: اتاق قم از همان لحظه آغازین شیوع بیماری کرونا فعالیت های خود را با هماهنگی های ایجاد شده با مجمع خیرین سلامت قم بر حمایت و پشتیبانی در مقابله با این ویروس تنظیم کرد.

خاکی گفت: در جهت رفع نیازهای بیمارستان و مراکز درمانی مرتبط با درمان این بیماری، تجار و فعالان اقتصادی تاکنون حدود ۵۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی و درمانی شامل چندین دستگاه اکسیژن ساز، ونتیلاتور، اکسی متر، اقلام بهداشتی نظیر ماسک و دستکش و ... خریداری و تحویل دادند تا در اختیار و استفاده بیماران قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی قم با تشکر و قدردانی از پزشکان، پرستاران و کادر درمانی افزود: ایثار، فداکاری و خلق صحنه های به یادماندنی در مبارزه با این ویروس و خدمت به بیماران در حافظه تاریخی ملت ایران ثبت و ضبط خواهد شد و بعدها به نیکی از آن یاد خواهند کرد.

وی با ابراز امیدواری به ریشه کن کردن ویروس کرونا با رعایت توصیه ها توسط هموطنان گفت: بخش خصوصی و فعالان اقتصادی قم نیز تا بهبود کامل بیماران و مرتفع کردن نیازهای بهداشتی، تامین تجهیزات و ملزومات درمانی و اهدای آنها به بیمارستان ها در کنار کادر پزشکی و درمان خواهند بود و با جدیت پیگری خواهند کرد.
تا کنون 10 محموله ی تجهیزات بهداشتی در اختیار 5 بیمارستان اختصاص یافته به بیماران مبتلا به کویید 19 قم قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق آقای خاکی رئیس اتاق بازرگانی قم گفت: طبق قراردادی مابین اتاق بازرگانی و مجمع خیرین مقرر شده است هزینه ای بالغ بر 50میلیارد ریال به امر تامین نیاز بیمارستان های استان در خصوص تجهیزات مصرفی برای مقابله با بیماری کرونا اختصاص یابد.

وی افزود: تا کنون بیش از 40 هزار لیتر آب ژاول و 10 تن مواد ضد عفونی کننده سطوح نیز تهیه شده و در اختیار شهرداری و سپاه قرار گرفته است.

آقای آل احمد نایب رئیس مجمع خیرین سلامت قم نیز گفت: در روزهای گذشته 10 محموله به صورت جدا جدا از سوی اتاق بازرگانی و مجمع خیرین ارسال شده که برای جلوگیری از موازی کاری، از امروز تجهیزات به صورت یک جا به بیمارستان های هدف ارسال خواهد شد.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات