۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۶۴۵۹۷۱
مسؤول قرارگاه سلامت حوزه علمیه تهران تشریح کرد؛

فعالیت جهادی طلاب و روحانیان تهرانی در خط مقدم مبارزه با کرونا

فعالیت جهادی طلاب و روحانیان تهرانی در خط مقدم مبارزه با کرونا
حجت الاسلام احسان‌بخش گفت: طلاب و روحانیان تهرانی از تولید محتوا در فضای مجازی گرفته تا مشارکت در تغسیل و تدفین اموات در خط مقدم مبارزه با کرونا فعالیت می کنند.

حجت الاسلام محمدصادق احسان‌بخش مسؤول قرارگاه سلامت حوزه علمیه استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره فعالیت‌های طلاب و روحانیان جهادی استان تهران در مقابله با ویروس کرونا، گفت: طلاب و روحانیان حوزه‌های علمیه استان تهران در چند گروه از جمله مدارس علمیه، گروه‌های جهادی طلاب، مبلغان طرح امین و طرح هجرت مشغول فعالیت های جهادی در این عرصه هستند.

وی افزود: طلاب و روحانیان جهادی که در میدان مقابله با ویروس کرونا مجاهدت می کنند فعالیت‌های مشخصی در عرصه خدمات اجتماعی و فرهنگی انجام می‌دهند.

حجت الاسلام احسان‌بخش در خصوص خدمات اجتماعی طلاب، عنوان کرد: این خدمات شامل ضد عفونی کردن معابر و مکان های عمومی و توزیع اقلام بهداشتی و سبدهای غذایی بین خانواده‌های نیازمند می شود.

مسؤول قرارگاه سلامت حوزه علمیه استان تهران با اشاره به تاثیر منفی تعطیلات کرونایی بر بخشی از مشاغل، ابراز کرد: بخشی از مشاغل فصلی با وضعیت به وجود آمده دچار آسیب شدند بر همین اساس یکی از اهدافی که طلاب جهادگر همواره و به خصوص در شرایط فعلی مدنظر دارند تهیه و تامین سبدهای غذایی و رساندن آن به دست خانواده‌های نیازمند و آسیب دیده است.

وی افزود: فعالیت دیگری که طلاب عزیز انجام می‌دهند خرید مایحتاج و داروهای سالمندان و افرادی است که به دلایل مختلف در شرایط کنونی نمی‌توانند از منزل خارج شوند به همین منظور بعضی از مدارس شماره‌ تلفن‌هایی در اختیار مردم قرار دادند تا در صورت نیاز با طلاب تماس گرفته شود و از ایشان کمک بگیرند.

حجت الاسلام احسان‌بخش با بیان اینکه روحانیان طرح امین روحانیونی هستند که در مدارس فعالیت دارند، اظهار داشت: با توجه به اینکه آموزش مدارس به آموزش‌های مجازی تبدیل شده، با هماهنگی خوبی که با آموزش و پرورش استان تهران صورت گرفت قرار شد روحانیان طرح امین نیز بتوانند پیامهای امیدآفرین، نشاط‌بخش و معنوی را در کانالها و گروه‌های مدارس منتشر کنند.

مسؤول قرارگاه سلامت حوزه علمیه استان تهران به تولید محتوا با موضوع کرونا اشاره کرد و گفت: از دیگر فعالیت‌های فرهنگی روحانیان در میدان مقابله با کرونا می توان به تولید محتوا در موضوعات مختلفی چون اوقات فراغت، سبک زندگی و مسائلی که در خانه بوجود می‌آید، اشاره کرد.

وی افزود: اعضای خانواده در قرنظینه باید دستورالعمل‌های مقابله با کرونا را به درستی مدیریت کنند در غیر این صورت ممکن است مشکلات و معضلاتی را در خانواده‌ها به وجود بیاورد از این جهت فرهنگ سازی و تولید محتوای مورد نیاز خانواده‌ها امری ضروری است که توسط طلاب حوزه علمیه تهران انجام می شود.

حجت الاسلام احسان‌بخش با استناد به آیات و روایات درباره بلا و مشکلات، گفت: بخشی از محتواهای تولیدی طلاب در خصوص آیات و روایاتی است که به بلا اشاره می کند و در کنار این بلایا، فرصت‌ها و نعمت‌ها را متذکر می شوند.

مسؤول قرارگاه سلامت حوزه علمیه استان تهران به دیگر فعالیت‌های فرهنگی طلاب اشاره کرد و گفت: تولید محتوا درباره مناسبت های ایام ماه رجب و شعبان و برگزاری مسابقات مجازی، ایجاد پویش‌های دانش‌آموزی در فضای مجازی و پوشش خبری از دیگر فعالیت‌های روحانیان طرح امین به شمار می رود.

وی افزود: حضور در بیمارستان‌ها و خدمات رسانی به بیماران، انجام دادن تیمم بدل از غسل و تجهیز اموات در بهشت زهرا(س) از دیگر فعالیت‌های جهادی طلاب و روحانیان جهادی عزیز به شمار می رود./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
اگر مردم به هنگام نزول بلاها و گرفته شدن نعمت‏ها، با درستى نيّت در پيشگاه خداوند فزع و زارى كنند، و با قلب‏هاى پر از محبّت از خداوند درخواست عفو نمايند، هر آینه آنچه از دستشان رفته باز خواهد گشت، و برای آنها هر گونه فسادى اصلاح خواهد شد.
0
0