۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۶۴۵۹۷۲
حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد:

برای جهش تولید نیازمند اعتماد به جوانان و تولیدکنندگان داخلی هستیم

برای جهش تولید نیازمند اعتماد به جوانان و تولیدکنندگان داخلی هستیم
رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا گفت: تقویت روحیه جهادی در میان آحاد ملت، در ثمربخشی روزافزون راهبردها و برنامه های جهش تولید تاثیر زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین نژاد در گفت و گویی با اشاره به جهش تولید به عنوان شعار سال جدید، جهش را مرحله ای فراتر از رونق دانست و ابراز داشت: جهش تولید باید به عنوان مقوله ای حداکثری مورد توجه مسئولان و تمام آحاد جامعه قرار گرفته و هر کدام نقش آفرینی بایسته ای در این موضوع داشته باشیم.

وی ضعف تولید را عامل بیکاری، تورم و بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: متأسفانه هنوز دستگاه های فعال اقتصادی و ما مردم آنگونه که باید نتوانسته ایم در این راستا هماهنگ عمل نماییم.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم جلوگیری و پیشگیری از ورود قاچاق را از نخستین الزامات تجلی جهش تولید در کشور دانست و اذعان داشت: قاچاق بی رویه و ورود تک تک کالاهای ممنوعه، غیر ضروری و بی کیفیت خارجی، تهدیدی بزرگ برای تولیدات داخلی و در نتیجه تعطیلی صنایع و بیکاری جوانان است.

وی ضمن اشاره به تاثیر رفع موانع تولید از جمله موانع بروکراسی غیر ضروری در خلق جهش در عرصه های مختلف اظهار داشت: متأسفانه فرایندها و بروکرسی‌های اداری، به مانعی بزرگ پیش روی کنشگران عرصه تولید ملی تبدیل شده است؛ به گونه ای که تولیدکنندگان را ماه ها و در برخی از مواقع سال ها درگیر بروکراسی های غیر ضروری اداری می کند.

این استاد حوزه حمایت از تولید را از دیگر الزامات رعایتی برای خلق جهش در عرصه تولید ملی ذکر کرد و یادآور شد: توجه به حمایت از تولید داخلی در عرصه های مختلف اجتماعی و اقتصادی از دیگر الزاماتی است که باید به سکان‌داری دولت‌ها، مورد توجه تمام فعالان اقتصادی قرار گیرد.

وی فعال سازی کارگاه‌های کوچک زودبازده را از تجربیات موفق جهانی برای تقویت بنیه های تولیدی عنوان کرد و یادآور شد: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته، بخش قابل توجهی از قطعات تولیدات صنایع بزرگ، در کارگاه های کوچک و حتی خانه‌ها به صورت زنجیره‌ای به هم پیوسته پیگیری می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد اعطای وام و حمایت از صادرات محصولات فاخر را از دیگر وظایف دولت ها دانست و ابراز داشت: سفرای کشورها می توانند بستری برای صادرات کالاهای ایرانی ایجاد نمایند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تقویت صنایع مادر و تولید و تهیه مواد اولیه را از دیگر موضوعات مهم در خلق جهش تولید برشمرد و یادآور شد: فقدان و یا هزینه بر بودن تهیه مواد اولیه، هزینه‌های تولید را بالا برده و باعث می‌شود تا تقاضا برای خرید جنس قاچاق ارزان، بیشتر و در نتیجه تولید محصولات داخلی که هزینه آن سنگین شده‌، رو به افول حرکت کند.

وی با بیان این که پرهیز از کسب مالیات‌های سنگین از تولید کنندگان و اعطای مشوق‌های مالیاتی از دیگر مؤلفه‌های تاثیرگذار در تقویت بنیه تولیدات داخلی به شمار می رود، خاطرنشان کرد: تقویت سامانه های هوشمند در گمرکات و مجموعه های نظارتی از دیگر موضوعاتی است که می‌تواند در رصد دقیق کالاهای صادراتی و وارداتی و در نتیجه ثمربخشی برنامه‌های اقتصادی موثر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد اعتماد و میدان دادن به جوانان و تولیدکنندگان داخلی و اعطای تسهیلات و فراهم سازی و تقویت زمینه های فعالیت اقتصادی ناظر به تولیدات داخلی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: تقویت روحیه جهادی در میان آحاد ملت، در ثمربخشی روزافزون راهبردها و برنامه های جهش تولید تاثیر زیادی دارد.

وی برخورداری از روحیه اتلاف وقت و توجه نسل‌های آتی کشور به فعالیت های سطحی غیر مولد و  را از موانع پیش روی جهش تولید دانست و اذعان داشت: اگر روحیه تنبلی و پیگیری کارهای لوکس پشت میز نشینی را کنار گذارده، سخت کوشی جهادگرانه را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهیم، قطعا در جهش تولید و تقویت بنیه های اقتصادی و برطرف سازی نیازهای کشور مثمرثمرتر خواهیم بود.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بر اهمیت جایگاه مقابله با فرصت طلبان و سودجویان در اقتصاد کشور اشاره نمود و ابراز داشت: به روز رسانی تجهیزات تولیدی از دیگر الزاماتی است که در عرصه حمایت از تولید کنندگان تعریف می گردد؛ این مهم در کیفیت بخشی به محصولات داخلی نقش بسزایی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد در بخش پایانی سخنان خود اثربخشی مشوق‌های اقتصادی و تحکیم روابط مکمل تولیدی را نیازمند نظارت و حمایت مستمر دولت دانست با بیان این که فعال‌سازی و بهره‌گیری از روحیه جهادی جوانان سرزمین نقش بسزایی در پویایی محصولات داخلی دارد، تصریح کرد: همانگونه که جوانان این سرزمین در عرصه مختلف دانشی از جمله تکنولوژی‌های نوین علمی، مسائل نظامی، پزشکی و... خوش درخشیدند، می توانند ضمن تقویت تولید داخلی و نیز تهیه و کیفیت بخشی به لوازم ضروری زندگی، بهترین اجناس را به جهانیان معرفی نمایند. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات