۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۶۴۶۰۳۱

بحران نظام پزشکی آمریکا در سایه کرونا

بحران نظام پزشکی آمریکا در سایه کرونا
بحران نظام پزشکی آمریکا در سایه گسترش ویروس کرونا دلیلی بارز بر دیکتاتور بودن دولت این کشور است که هیچ توجهی به منافع ملت‌ها و حتی مردم خود ندارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از 123 هزار نفر عبور کرده و تعداد جان‌باختگان به بیش از 2200 نفر رسیده است؛ درحالی که پزشکان و پرستاران برای مقابله با کمبود کمک‌های پزشکی به پنهان کردن و یا خریداری تجهیزات از بازار سیاه روی آورده‌اند.

اما سؤال مهمی که در اینجا مطرح می‌شود این است؛ پس از غارت منافع و مواد مورد نیاز مردم٬ مقامات آمریکایی چه نقشی در تأمین این مواد و تجهیزات دارند؟ و نقش «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که ادعا می‌کند سرقت منابع مردم برای حمایت از کشور است٬ چیست؟

در این گزارش سعی داریم نمونه‌هایی از وضعیت بیمارستان‌های آمریکا را که در آن کادر پزشکی از کمبود شدید ملزومات و تجهیزات مربوطه رنج می‌برند و مجبور شده‌اند برای مقابله با این وضعیت به مخفی کردن یا دزدیدن و یا خریداری مواد مورد نیاز از بازار سیاه روی بیاورند٬ بیان کنیم.

کارمندان بخش بهداشت در آمریکا خواستار تأمین تعداد زیادی تجهیزات برای پیشگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا شده‌اند و بیمارستان‌های شهرهای «نیویورک» و «نیواورلئانز» و «دیترویت» با افزایش شمار مبتلایان به کروناویروس٬ دیگر قادر به پذیرش بیماران نیستند.

پزشکان آمریکایی به‌دلیل کمبود تجهیزات و دستگاه‌های تنفسی به‌ویژه برای بیماران کرونایی که وضعیت وخیمی دارند٬ به‌شدت نگران هستند.

پزشکان در منطقه نیویورک گزارش دادند که آنها مجبورند برخی تجهیزات را از نو بازسازی کنند و در مواردی هم به بازار سیاه پناه ببرند.

«الکساندر سالیرنو» پزشک آمریکایی از مرکز پزشکی «سالیرنو مدیکال آسوشیتس» در شمال ایالت نیوجرسی اظهار داشت که برای خرید ماسک و سایر تجهیزات مجبور شده است از طریق یک واسطه٬ 17 هزار دلار پرداخت کند؛ درحالی که قیمت اصلی آنها حدود 2500 دلار بود.

پرستارهای بیمارستان نیویورک نیز اعلام کردند که اگر ماسک‌های «ان95» و ماسک‌ها و لباس‌های جراحی و سایر تجهیزات مربوطه خود را پنهان نکنند و مراقب نباشند٬ به‌راحتی به سرقت می‌رود.

یکی از این پرستاران گزارش داد که برخی از تیم‌های پزشکی ماسک‌ها و دستکش و لباس‌ها را در کشوها و کمدهای خود پنهان می‌کنند.

این یک نمونه کوچک از صحنه‌های تأسف‌برانگیز و بحرانی در دولتی است که ادعای حاکمیت دموکراسی بر کشورش را دارد؛ درحالی که بدترین اقدامات دیکتاتورانه را علیه ملت خود و ملت‌های دیگر انجام می‌دهد./983/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات