۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۶۴۶۰۵۳
پژوهشگر حوزه علمیه قم بررسی کرد؛

ابعاد مختلف جنگ بیولوژیکی آمریکا علیه ایران و چین

ابعاد مختلف جنگ بیولوژیکی آمریکا علیه ایران و چین
آمریکا یکی از متهمان اصلی نشر ویروس کرونا در جهان است که به این وسیله بتواند ایران و چین را به زانو در بیاورد.

خبرگزاری رسا – گروه بین الملل: SARS-CoV-2، نام ویروسی است که این روزها جهان را به چالش کشیده و وضعیت به گونه ای پیش برده که مردم از ترس مبتلا شدن به آن مجبور هستند در خانه بمانند و همه فعالیت های خارج از منزل را تعطیل کنند.

شیوع این ویروس منحوس ضربه سنگینی به بخش های مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی زده است در این میان برخی احتمال حمله بیولوژیکی را مطرح می کنند و انگشت اتهام را به سمت آمریکا می گیرند، بر این اساس حجت الاسلام عارف ابراهیمی از پژوهشگران حوزه علمیه قم در یادداشتی به بررسی این موضوع پرداخته است که در ادامه تقدیم خوانندگان گرامی می شود.

جنگ بیولوژیک

بیولوژی (Biology) از علوم طبیعی و دانش مربوط به کاوش دربارهٔ جانداران است. این دانش به بررسی ویژگی‌ها و رفتار جانداران، چگونگی پیدایش گونه‌ها و افراد (کاهش گرایی)، و نیز به بررسی تعامل جانداران با یکدیگر و محیط پیرامونشان می‌پردازد. جنگ بیولوژیکی یا جنگ زیستی به معنی استفاده از عوامل بیولوژیکی، اعم از باکتری ‌ها، ویروس ‌ها، قارچ ها و فراورده‌های آن‌ها به منظور اهداف خصمانه برای کشتن یا ناتوان کردن انسان‌ها، جانوران یا گیاهان است.

کشورهای مختلف به صورت پنهانی و علنی از این نوع جنگ برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کنند که به طور نمونه به استفاده علنی آلمان ها در جنگ جهانی اول[1] و استفاده پنهانی آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم آل سعود می توان اشاره کرد.

بررسی احتمال حمله بیولوژیکی آمریکا

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا 22 اسفند 1398 با صدور فرمانی به سردار سرلشکر باقری رییس ستادکل نیروهای مسلح خواستار تشکیل قرارگاه بهداشتی و درمانی برای کنترل ویروس کرونا شد و اظهار داشتند: این اقدام با توجه به قرائنی که احتمال «حمله‌ی بیولوژیکی» بودن این رویداد را مطرح کرده می‌تواند جنبه‌ی رزمایش دفاع بیولوژیک نیز داشته و بر اقتدار و توان ملّی بیفزاید.

پیش و پس از این فرمایش رهبر انقلاب اسلامی ایران، سایر مسؤولان ایرانی از احتمال حمله بیولوژیکی خبر دادند که به طور نمونه می توان به سخنان سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد.

وی در این رابطه گفت: «این ویروس ممکن است محصول تهاجم بیولوژیکی آمریکا باشد که در ابتدا به چین و سپس به ایران و سایر نقاط دنیا شیوع پیدا کرده، آمریکا بداند که اگر این کار را انجام داده به اهلش بر خواهد گشت و اگر هم کار آمریکا نباشد باز این ویروس مهار خواهد شد».

همچنین سردار جلالی، فرمانده قرارگاه پدافند غیرعامل هم با تأیید تلویحی بیولوژیکی بودن ویروس کرونا، با اشاره به آزمایشگاه بیولوژیک آمریکا در اطراف ایران، چین و روسیه، تاکید کرد: «این ویروس بخش زیادی از ویژگی‌های جنگ بیولوژیک را دارد اما می‌توان با بررسی بیشتر توسط متخصصین ویروس شناسی مشخص شود که آیا این یک جنگ بیولوژیک است یا خیر.».

سایر مقامات نظیر امیر عبداللهیان، مشاور بین‌اللمل رییس مجلس شورای اسلامی ایران، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی عضو هیأت رییسه مجلس، سردار عراقی و سخنگویی قرارگاه مبارزه با کرونا در ستاد کل نیروهای مسلح، احتمال حمله بیولوژیکی را تایید و بیان کرده اند.

سایر کشورهای نظیر چین و روسیه نیز احتمال حمله بیولوژیکی آمریکا را مطرح کرده اند که به طور نمونه می توان به سخنان «ژائو لیجیان»، سخنگوی وزارت خارجه چین اشاره کرد.

وی در حساب توییتر خود نوشت: «ممکن است ارتش آمریکا اپیدمی کروناویروس جدید را به ووهان آورده باشد. شفاف باشید! اطلاعات خود را در اختیار عموم قرار دهید! آمریکا یک توضیح به ما بدهکار است».

مقالات علمی و معتبری نیز در سال های گذشته منتشر شده است که این ویروس منحوس را منتسب به آمریکا می دانند. در سال ۲۰۱۵ میلادی یک مقاله  در سایت nature چاپ شده در این گزارش آمده که طی کار مشترک انستیتو ویروس شناسی ووهان، دانشگاه کارولینا شمالی و مرکز سرطان دانشگاه هاروارد آزمایشی ثبت شده که ویروس کرونا در خفاش و موش با یکدیگر ترکیب شده است تا بتواند سلول‌های انسان را نابود کند. حال باید دید آمریکا در رابطه با این اتهام‌های کرونایی چه جوابی ارائه می‌دهد.

ابعاد مختلف جنگ بیولوژیکی آمریکا علیه ایران و چین

چند نکته:

1. به گفته مقامات چین و روسیه و برخی از کشورهای اروپایی، آمریکا بزرگ ترین آزمایشگاه های بیولوژیک را به صورت فعال دارد و نکته بسیار حایز اهمیت این است که این آزمایشگاه ها فقط در خاک آمریکا نیست، بلکه طبق اطلاعات محرمانه ای که فاش شده است، آمریکا آزمایشگاه های بیولوژیکی بسیاری در کشورهای مختلف نظیر گرجستان و در برخی کشورهای همسایه چین دارد. البته باید توجه داشت که این آزمایشگاه تحت عنوان فعالیت های بشر دوستانه فعالیت می کنند.

برخی اطلاعات محرمانه فاش شده، خبر از وجود 25 آزمایشگاه بیولوژیک آمریکایی در کشورهای نظیر کره جنوبی، ویتنام، قرقیزستان، تایوان، لائوس و غیره می دهد. مطمئنا این تعداد آزمایشگاه بخشی از صدها آزمایشگاه های آمریکایی در کشورهای گوناگون است که به صورت مخفیانه و در راستای اهداف شوم آمریکا در حال فعالیت هستند.

2. در ابتدای شیوع ویروس کرونا برخی از مقامات چینی می پنداشتند که این ویروس منشاء حیوانی دارد ولی اکنون اعلام کرده اند که این احتمالات غیر قطعی است، زیرا مردم چین هزاران سال است که از حیوانات تغذیه می کنند و دچار چنین بیماری های نشده اند و اکنون چه اتفاقی افتاده که به یکباره و در این وسعت دچار ویروسی نظیر کرونا می شوند؟

3. ایالات متحده آمریکا به طور قطع دشمن قسم خورده جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین است و طی سال های اخیر در بسیاری از رقابت ها با این سه کشور، شکست های سنگینی را تحمل کرده است. جنگ سرد آمریکا با روسیه، جنگ اقتصادی آمریکا با چین و جنگ چند بعدی فرهنگی، سیاسی، اقتصادی آمریکا با ایران از نمونه های نزاع های آمریکا با این سه کشور است.

با توجه به این مسائل طبیعی است که آمریکا به دنبال راه کاری است که بتواند این سه کشور را به زانو در بیاورد. آمریکا راه های مختلفی را امتحان کرده است که در هر کدام از نظر مالی و انسانی تلفات بسیاری داده است، بنابراین به سراغ راه کاری رفته است که می توان چین را به رکود اقتصادی بکشاند و ایران در ابعاد مختلف اقتصادی تضعیف و فشار را بر آن ها افزایش دهد. ویروس کرونا، به نظر می رسد که بهترین راه کار آمریکا در سال 2020 برای مقابله با این کشورهاست. اگر بخواهیم این مساله را به خوبی درک کنیم باید ببینیم که چین از زمان شیوع ویروس کرونا چه آسیبی دیده است و این آسیب ها به چه میزان به نفع آمریکاست.

به اقرار مقامات چنینی از زمان آغاز این ویروس منحوس، این کشور با مشکلات اقتصادی شدیدی مواجه شده است و طبق اعلام آمارهای رسمی اقتصاد جهانی، اقتصاد چین از روزهای آغاز ویروس کرونا تا اکنون سقوط بی سابقه ای در مقایسه با سال های گذشته تجربه کرده است.

4. تاریخ ثابت کرده است که سران کاخ سفید در طول تاریخ نسبت به استفاده از سلاح بیولوژیکی علیه سایر ملت ها ابائی ندارند به طوری که در 1943 میلادی ارتش آمریکا در ایالت «یوتا» اولین تحقیقات خود برای ساختن بمب های میکروبی و ویروسی را آغاز کرد. در 1945 میلادی با در اختیار گرفتن محققین ارتش شکست خورده ژاپن این تحقیقات توسعه یافت و بی درنگ آزمایشگاه «فورت دیتریک» در ایالت «مریلند» به مرکز اصلی تحقیقات تسلیحات بیولوژیک تبدیل شد. در 1952 ارتش آمریکا با سازمان سیا وارد همکاری شد و مقدمات آزمایش های پنهانی عوامل ساخته شده بر روی انسان فراهم شد. افراد بی نام و نشان و نیز مردم کشورهای مختلف مورد هجوم خاموش ویروس ها و باکتری های ارتش آمریکا قرار گرفت.

همچنین آمریکایی ها با همکاری برخی از کشورهای اروپایی سلاح های شیمیایی ـ میکروبی و رادیواکتیو در اختیار صدام، دیکتاتور عراق قرار می دادند که علیه مردم ایران در دوران جنگ تحمیلی استفاده کنند.

ابعاد مختلف جنگ بیولوژیکی آمریکا علیه ایران و چین

جمع بندی

تاریخ سرشار از جنایت های مختلف آمریکا است؛ آنان به هر وسیله و ابزاری برای رسیدن به اهداف شوم خود دست می زنند و ابائی از آن ندارند که حتی بخشی از ملت خود را قربانی اهداف خود کنند. چرا آمریکایی ها با وجود اینکه هزاران تن از نیروهای نظامی خود را در مناطق مختلف از دست داده اند ولی حاضر نیستند که از آن مناطق خارج شوند؟ جواب واضح است، اهداف آن ها این اقتضا را می کند که با قربانی کردن بخشی از مردم آمریکایی، به اهداف خود برسند، بنابراین کسانی که می پندارند آمریکایی ها در مساله ویروس کرونا، بی گناه و بی خبر بوده اند، خیلی ساده اندیش هستند زیرا با بررسی اقدامات سران کاخ سفید در طول تاریخ به ویژه معاصر به خوبی درک خواهید کرد که آمریکا سر منشاء کرونا است و آینده ثابت کننده بسیاری از مسائل است.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

[1] در طی جنگ جهانی اول، عوامل آلمانی اسب‌ها و گاو‌ها را قبل از حمل آن‌ها به آمریکا و فرانسه به بیماری آلوده‌ می‌کردند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳
چه تحلیل خوبی.
نظرات اندیشمندان دیگر کشورها رو در این زمینه روی سایتتان قرار دهید.
3
0
سرو دلیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴
از نوشته های برادر ابراهیمی استفاده می کنیم.
درود بر این طلبه خوش ذوق
3
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵
در این صورت علت ابتلای 5 عضو کنگره امریا به کرونا چیه؟
3
0
ناشناس
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
در متن توضیح داده شده است که علت ابتلای تعدادی از آمریکایی ها به این بیماری، در واقع پرداخت هزینه اندک آنها برای دستیابی با اهداف بزرگ تر است.
آنچنان که آمریکایی ها در جنگ نظامی صدها سرباز خود را قربانی اهدافشان می کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
بالاخره دست جنایتکار آمریکا رو خواهد شد
2
0
ناشناس
Netherlands
۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
از عوامل خبرگزاری رسا برای پوشش این موضوع مهم تشکر می کنیم
2
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
یعنی این قدر دنیا ارزش داره که حتی از ویروس هم برای نابودی همدیگر باید استفاده کنیم
ان شاء الله امام زمان عج ظهور کند و این مشکلات به پایان برسد
2
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲
دوستانی که میگن کار امریکا نیست یکم صبر کنن، آخر قضیه مهمه، اولا اگه ابتلای آمریکا سهوی باشه از ترامپ بی عقل چنین گندی بعید نیست اما اگه جزیی و صرفاً برای مدیریت افکار دنیا باشه احتمالا تغییرات بزرگی در نظم جهانی در نظر گرفتن که راضی شدن یه تعداد از خودشان هم درگیر بشن، مانند 11 سپتامبر
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴
آمریکا میخواد مردم دنیا برای نجات از کرونا به التماس بیافتن و منتظر نجات دهنده خود باشن بعد با اعلام دستیابی به واکسن مثل منجی بیاد و دنیا رو نجات بده درست مثل فیلماشون، با فروش واکسن هم با قیمت بالا ی دخل سنگین هم میزنه، اگه ایران واکسن بخواد باید بیاد مذاکره موشکی
1
0