۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۶۴۶۰۷۵
حسینی در گفت‌وگو با رسا:

جهش تولید راهکار عبور از تورم و رکود اقتصادی است

جهش تولید راهکار عبور از تورم و رکود اقتصادی است
حسینی جهش در تولید را راهکار عبور از تورم و رکود اقتصادی در کشور دانست و گفت: سرمایه‌های سرگردان و یا حبس شده در بانک‌ها باید به سمت تولید هدایت شود.

سیدمحمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، تلاش و کوشش جمعی را در تحقق شعارسال بسیار مهم و کلیدی دانست و گفت: فرهنگ سازی و برنامه ریزی زمینه را برای جهش تولید داخلی فراهم می سازد.

وی تقویت روحیه کار و تلاش مضاعف را لازمه جهش تولید در کشور بیان کرد و ادامه داد: مردم در هر حوزه ای که فعالیت دارند باید بیش از گذشته تلاش کنند تا شاهد چرخه رونق تولید داخلی باشند؛ رهبر انقلاب فرمودند ما ده برابر گذشته می‌توانیم کار و تلاش کنیم.

حسینی با تأکید بر اینکه سرمایه‌های سرگردان و یا حبس شده در بانک‌ها باید به سمت تولید هدایت شود، ابراز کرد: لازم است سرمایه‌گذاران سرمایه‌ خودشان را در مسیر تولید قرار دهند تا اینکه در بانک بگذارند و یا در مسیر واسطه گری و یا دلالی استفاده کنند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جهش تولید راهکار عبور از تورم و رکود اقتصادی در کشور است، گفت: جهش در تولید، بسیاری از فرصت های شغلی را در کشور افزایش و زمینه صادرات را فراهم می سازد؛ بنابراین برای تحقق شعار سال علاوه بر جذب سرمایه باید از نیروهای خلاق، توانمند و کارآفرین نیز بهره برد.

وی با تاکید بر اینکه موانع تولید باید از سر راه برداشته شود، عنوان کرد: مجلس و دولت باید بیش از گذشته تلاش داشته باشند تا موانعی که بر سر راه تولید و تولیدکننده وجود دارد، را رفع کنند.

حسینی ادامه داد: متأسفانه در گذشته تعداد قابل توجهی از مراکز تولیدی و کارخانه‌ها به سبب وجود همین موانع تعطیل شدند، البته سال گذشته اقدامات خوبی برای رفع این موانع انجام شد که می طلبد امسال نیز آن اقدامات ادامه داشته باشد تا شاهد تحقق شعار سال باشیم و این هم میسر نمی شود مگر اینکه دولت به تولیدکنندگان کمک کند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: دولت و مجلس با حل مشکلات نقدینگی تولید کنندگان، رفع کمبود مواد اولیه و خام آنان، حذف مقررات پیچیده و دست و پاگیر که در مسیر تولید و صادرات وجود دارد می توانند به تولید کنندگان کمک کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه مجلس یازدهم فعالیت خود را از خردادماه آغاز می کند، با انسجامی که در مجلس آینده دیده می شود امیدوار هستیم با طرح‌ها و ایده‌هایی که در این حوزه ارائه می کنند آثار و نتایج این جهش تولید را در زندگی مردم ملموس و به عینه شاهد باشیم تا هر چه سریع‌تر معیشت مردم بهبود یابد./813/ت302/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات