۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۶۴۶۰۸۷
نماینده بیرجند در مجلس:

دولت باید موانع رونق و جهش تولید را برطرف کند

دولت باید موانع رونق و جهش تولید را برطرف کند
نماینده بیرجند در مجلس شورای اسلامی گفت: راهکار و نسخه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی جهش تولید است که تحقق این مهم نیازمند رفع موانع تولید از سوی دولت و مجلس است.

حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، به تبیین ملزومات تحقق شعار جهش تولید پرداخت.

وی با بیان اینکه ضرورت کشور اقتصاد بدون نفت است و تحریم‌ها زمینه‌ساز شد تا اقتصاد بدون نفت را اجرایی کنیم عنوان کرد: در سالیان سال اقتصاد مبنی بر نفت سبب شده بر تولید اهتمام کمتری داشته باشیم و این موضوع ناخودآگاه رقم می‌خورد چراکه کشوری که نفت دارد کمتر به سمت نخبگان می‌رود، اما راه چاره فعلی اقتصاد بدون نفت تکیه بر تولید، جهش و رونق تولید، برطرف کردن موانع و توجه از ظرفیت نخبگان است.

حجت‌الاسلام عبادی اضافه کرد: بعد از انقلاب تحریم‌ها نسبت به ما نه‌تنها اثر نداشته بلکه سبب شده بیشتر رشد کنیم که علت سرپا ایستادن ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه و چندین ساله به دلیل اتکا به دانش بومی و تنوع در تولید است و در حال حاضر چاره برون‌رفت از مشکلات اقتصادی جهش تولید، توجه به تولید است و باید دولت در مسیر تولید، موانعی که مانع رونق و جهش تولید می‌شود برطرف کند.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه جلسات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود یا خیر گفت: تاکنون دو جلسه غیررسمی به‌صورت ویدئو کنفرانس داشتیم چراکه تعداد زیادی از نمایندگان مبتلا به کرونا ویروس بودند و بر اساس پروتکل وزارت بهداشت برنامه بر این قرار بود روز یکشنبه 10 فروردین جلسه مجلس برگزار شود ماهم اعلام آمادگی کردیم، اما با توجه به افزایش شیوع کرونا ویروس طبق پروتکل وزارت بهداشت عدم برگزاری جلسه روز یکشنبه مجلس اعلام و مقرر شد دو هفته آینده جلسه مجلس شورای اسلامی برگزار شود.

وی در پاسخ به اینکه مردم برایشان سؤال پیش می‌آید که حضور نماینده در این روزها در حوزه انتخابیه چگونه است گفت: با توجه به شیوع گسترده این ویروس، مسؤولان اگر جلسات کاری ضروری دارند باید در آن حضور یابند در غیر این صورت از حضور از جلسات خودداری کنند این جزء پروتکل وزارت بهداشت است اما ما نماینده مردم هستیم و با همه این وجود بیکار ننشسته و همان ابتدا شیوع ویروس که خراسان جنوبی با کمبود ماسک دستکش مواجه بود چند بار با وزارت بهداشت تلفنی صحبت و پیگیری‌هایی برای استان انجام دادیم.

حجت‌الاسلام عبادی افزود: علاوه بر تماس با وزارت بهداشت با مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، فرمانداران حوزه انتخابیه صحبت و پیگیری‌های لازم را انجام دادیم و مردم هم باید بدانند در این شرایط از رفت و آمدهای غیرضروری باید خودداری کنند تا هرچه زودتر این ویروس ریشه‌کن شود./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات