۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۶۴۶۱۱۱

ماجرای جانبازی که آرزوهای جوانی را با حفظ خاک میهن معاوضه کرد

ماجرای جانبازی که آرزوهای جوانی را با حفظ خاک میهن معاوضه کرد
جانبازان هشت سال دفاع مقدس نیز به اندازه شهدای طریقت حق در حفظ امنیت و اقتدار میهن سرافراز اسلامی سهیم بوده و گنجینه معنوی نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌آیند.

به گزارش خبرگزاری رسا، جانبازان هشت سال دفاع مقدس نیز به اندازه شهدای طریقت حق در حفظ امنیت و اقتدار میهن سرافراز اسلامی سهیم بوده و گنجینه معنوی نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌آیند که روزی بر سر حفظ خاک میهن و عزت و ناموس وطنی به جای قلم اسلحه در دست گرفته و پا به پای رزمندگان در خط مقدم جنگیدند.

استان اردبیل نیز مفتخر بوده که زادگاه یکی از این بزرگمردان و رزمنده هشت سال دفاع مقدس است و امروز این جانباز عظیم‌الشان علاوه بر اینکه سند یادگار هشت سال دفاع مقدس بوده افتخار بزرگی برای کشور و استان شهیدپرور اردبیل می‌باشد.

به بهانه روز جانباز در ادامه مصاحبه تسنیم با این سردار و جانباز هشت سال دفاع مقدس را مشاهده می‌کنید.

سردار ناصر دستاری جانباز سرافراز قطع نخاع دفاع مقدس بعداز اینکه دیپلم را گرفت بلافاصله عازم جبهه شد هرچه اصرار کردند کنکور را از دست نده، اما هرگز برقرار این اصرارها نماند، وی تصمیمش را گرفته بود.

حفظ کیان و ناموس وشرف ایران و ایرانیان را واجب تر از کنکور می‌دید، به نظرش برای درس خواندن فرصت زیاد بود اما اگر این ناموس و شرف خدشه دار می‌شد دیگر شاید فرصت جبرانی باقی نمی ماند، وی از بهشت اردبیل به جهنم ماووت رهسپار شد.

در اوج جوانی بود اما هیجانات جوانی‌اش را با مشت مشت خاک میهن معاوضه کرد به خود اجازه نمی‌داد در هیجانات جوانی‌اش غرق شود در حالیکه میهنش در تعرض دشمن قرار گرفته بود.

لابلای کوه‌های سربه فلک کشیده ماهوت بود که گلوله‌های هدف گیری شده دشمن را بر بالای سر خود احساس کرد اما مگر می‌شد از معرکه گریخت، معرکه‌ای که جز سرافرازی و عزت برای خودش و میهنش نداشت، مردانه ایستاد و گردن، کمر، پا، دست و حرکتش را تقدیم کرد.

اکنون وی هرچند بی حس و حرکت است اما مدال قهرمانی جبهه را برگردن دارد و پس از سال‌ها رنج و سختی و تحمل مرارت‌های آسایشگاه‌ها، مدال پهلوانی ورزش را نیز به گردن آویخته است وی حالا پس از سال‌ها به عرصه ورزش بازگشته است و بازگشت او پیام‌های ارزشمندی برای جامعه دارد، اینکه یک جانباز 80 درصد هم می‌تواند رئیس هیات ورزشی شود، مجموعه‌ای ورزشی را مدیریت کند، برای جوانان الگوی قهرمانی و پهلوانی باشد.

دستاری شهید زنده اردبیل است که همه افتخاراتش را از جبهه‌ها دارد در هفته مبارک دفاع مقدس پذیرای کارکنان و خبرنگاران خبرگزاری تسنیم در اردبیل، رئیس و جمعی از اعضای سازمان بسیج رسانه استان در دولت سرای با برکت و گرمش بود.

شهید زنده و یادگار شهیدان، جانباز 80 درصدی قطع نخاع در این دیدار که به همت نمایندگی خبرگزاری تسنیمدر استان اردبیل انجام شد، اظهار داشت:در 18 سالگی بعد از گرفتن دیپلم به دوره مقدس سربازی اعزام شدم و در امتحان کنکور نیز ثبت نام نکردم به علت اینکه ایران با رژیم بعثی عراق در جنگ بود و حفظ کیان و ناموس وشرف ایران و ایرانیان را واجب‌تر از کنکور دیدم و به عنوان پاسدار وظیفه به منطقه کرمانشاه و سپس به منطقه بانه و کوه‌های سر به فلک کشیده ماووت که معروف به جهنم بود انتقال یافتم در یک عملیات و توسط بمب هدف‌گیری شده دشمن جانباز شدم که در آن موقع 19 سال بیش‌تر نداشتم.

به رهبری ولایت فقیه و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افتخار می‌کنیم

وی با بیان اینکه بنده 80 درصد جانباز می‌باشم به عنوان جانباز نخاعی از ناحیه گردن، کمر، دست و پا که هیچ نوع حرکت و حسی ندارم باز جای شکر است که سر، صورت و چشم این حقیر حرکت و حس دارند، گفت: در قبال این ظلم‌ها و فشارها و تحریم‌ها، جانبازی بنده چیزی نیست باید سجده شکر به جا آورد و قدردان امداد غیبی باشیم که کشوری آزاد، سربلند، آرام و با امنیت و رهبری فرزانه همچون حضرت امام خامنه‌ای داریم.

جانباز سرافراز انقلاب اسلامی بیان کرد: بنده در کلاس‌های مرحوم خوشروزی آموزش تکواندو می‌دیدم و در تمام مسابقات شهرستانی همیشه از منتخبین بودم آن هم در شرایطی که در آن زمان اردبیل استان نبود و زیر نظر استان آذربایجان شرقی بودیم، حتی به اردوی تیم ملی نوجوانان و جوانان نیز دعوت شده بودم آن هم با کمر سیاه و دان یک، که به خاطر جبهه و جنگ نصفه گذاشتم و میدان جنگ را به میدان رقابت ارجح دانستم.

دستاری افزود: ایران در آن دوران تنها با رژیم بعثی عراق جنگ نمی‌کرد بلکه از هر حزب و کشوری دشمنان زیادی داشت؛ کمونیست‌ها، منافق‌ها، گروه رجوی، کشورهای غرب مثل آلمان، آمریکا که کمک حال کشور عراق و صدام بودند.

یادگار جبهه و جنگ بیان کرد: بعد از 28 سال که جانباز شدم بر این باورم که 28 سال خوابیدن در محیط بسته و بدون تحرک ماندن خود جنگ است ولی باز حمد و سپاس که نفس می‌کشم، اینطور که می‌گویند بعد از جانباز شدن به بیمارستان امام خمینی( ره) تبریز اعزام شدم و 2 ماه بعد از عمل‌های سخت و طاقت فرسا به اردبیل انتقال یافتم، چون در اردبیل امکانات و مراقبت ها به صورت امروزی نبود به آسایشگاه شهدای یافت‌آباد تهران اعزام شدم و 8 ـ7 سال در آسایشگاه شهدای یافت‌آباد ماندم که نزدیک به 2 سال از این 8 سال در اتاق ایزوله بودم، یک سالی هم در بیمارستان 15 خرداد در تهران ماندم تا اینکه دوباره به اردبیل اعزام شدم.

وی با بیان اینکه برای آنان که می‌توانند حس کنند، می‌توانند درک کنند؛ راکد و ساکن بودن برای منی که ورزشکار بودم و فعالیت داشتم بسیار سخت است، اظهار داشت:در حال حاضر حدود چند سالی است که مدیریت مجموعه ورزشی 17 شهریور را عهده‌دار شده‌ام و مدتی هم تصدی ریاست هیات تکواندوی استان بر عهده حقیر گذاشته شده بود که من این موضوع را در اصل بازگشتی به رشته ورزشی خودم می‌دانستم.

جوانان، رهبرم را تنها نگذارید

سردار دوران دفاع مقدس تصریح کرد: جوانان امروزی را باید با زبان حرف فهماند نه با زور و اجبار باید بگوئیم و براین اصل معتقد باشیم، جوانان امروز غیرت جوانان دیروز را دارند و شاید پیشگام‌تر از نسل‌های اول باشند اگر مسئله آبرو، عفت، عصمت، ناموس، شرف و سرزمین در میان باشند این جوانان هستندکه در برابر دشمنان صف‌آرایی خواهند کرد.

جانباز 80درصد اردبیلی افزود: تنها خواهش بنده این است که ولی‌فقیه زمان و رهبر عزیزمان را تنها نگذارند، همیشه به فرموده‌ها و سفارشات مقام معظم رهبری ارزش دهند و آنها را سرمشق و الگوی خویش در تمام مراحل زندگی بدانند باید تبلیغ و ترویجی صحیح از اهداف والای ایران و اسلام و رهبر داشته باشیم و با فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن آن، جوانان را به ولایت سوق دهیم.

شهید زنده هشت سال جنگ تحمیلی با بیان اینکه تمام جوانان سرمایه آینده این مرزوبوم هستند همه به آنها باید ارزش قائل شوند و آنان هم نیروی جوانی خود را وقف پیشرفت و توسعه کشور عزیز ایران قرار دهند،تصریح کرد: یکی از اهداف بزرگ ورزش سازندگی روح و جسم است تا جوانان در مسیرهای گمراه کننده گرفتار نشوند.

شیرین‌ترین خاطرات زندگی؛ زیارت کربلا و دیدار با مقام معظم رهبری

دستاری در جواب سوالی که کمی از زندگی‌تان و خاطره‌های شیرین و تلخ آن بگوئید،گفت: زندگی همه با تلخی‌ها و شیرینی‌هایی گره خورده و محک زده می‌شود شاید گفت تلخی‌ها و شیرینی‌ها آزمایش کننده زندگی است، خاطره تلخ زندگیم این است که در زلزله اخیر آذربایجان شرقی که در اردبیل نیز احساس شد همه بچه‌ها به جز همسرم به حیاط رفتند اما پس از چند ثانیه برگشتند تا اینکه دختر بزرگم گفت اگر قرار است بمیریم همه باهم باشیم آخه بابا انصاف نیست شما را که بدون تحرک هستید و نمی‌توانید فرار کنید، تنها بگذاریم، بهتراینکه ما برگردیم و پیش تو باشیم، اما از شیرین‌ترین خاطرهایم نیز دیدارم با حضرت امام خامنه‌ای، زیارت عتبات عالیات و تولد فرزندانم می‌باشد خصوصا فرزندان دوم که دوقلو هستند( یک پسر و یک دختر).

وی در خصوص انتظاراتش از مردم مسئولان گفت: انتظار ما جانبازان و خانواده شهداء این است که با چشم ترحم به ما نگاه نکنند، علی وار باشند و با همین خصلت همه در میادین ظاهر شوند بعد از حضرت زینب( س)، حضرت امام خمینی( ره) انقلاب حسینی کردند باید آن را تا انقلاب مهدی( عج) سرپا نگهداریم و قدرش را بدانیم و نگذاریم پرچم و لوای حضرت عباس( ع) دوباره به دست ابرقدرت های شرق و غرب از دستانمان گرفته شود ایران از هر لحاظ کشور غنی می‌باشد باید قدرش را دانست.

شهید زنده اردبیلی با بیان اینکه سلامتی رهبر عزیز و ولایت فقیه از همه مهمتر است، خدا نیاورد آن روز را که ناخواسته اتفاقی برای مقام معظم ولایت بیافتداز حال و هوای دیدارش با مقام مظم رهبری گفت:دیدار با حضرت آقا یکی از آرزوهای چندین ساله من بود که با عنایت خداوند بزرگ توانستم هفته پیش مقام معظم رهبری را از نزدیک دیدار کنم.

وی با اشاره به اینکه قبل از این دیدار نیز یک دیدار با مقام معظم رهبری داشتم، گفت: از اینکه این افتخار نصیبم شد تا امام خامنه‌ای را در منزلشان دیدار کنم بسیار خوشحال بوده و به خاطر این امر خداوند بزرگ را سپاسگذارم.

دستاری بیان کرد: سادگی منزل حضرت آقا مرا شگفت‌زده کرد و علی‌رغم اظهارنظرهای برخی رسانه‌ها در مورد رفاه طلبی ایشان در منزلی ساده و به دور از تجملات زندگی می‌کردند به طوری که در اتاق حضرت آقا فقط یک موکت و هشت پشتی وجود داشت.

جانباز سرافراز اسلام با اشاره به اینکه موقع دیدار با مقام معظم رهبری عرق شوق سراسر وجودم را گرفته بود، گفت: با دست بوسی آقا و گرفتن ایشان در آغوش تمام سختی‌های جانبازی و دوران هشت سال دفاع مقدس به فراموشی سپرده شد و احساس خوشحالی و شادی در من موج می‌زد.

دستاری با اشاره به اینکه همسرم در سوال از حضرت آقا که یک عاشق چقدر می‌تواند انتظار بکشد، گفت حاج ناصر ده سال در حسرت دیدار شما بوده و حضرت آقا در جواب وی فرمودند: بنده به خاطر این ده سال انتظار، ده بار حاج ناصر را می‌بوسم و شروع به بوسیدن من و پاک کردن عرق پیشانیم با دستان مبارکشان کردند.

رزمنده هشت سال جنگ تحمیلی بیان کرد: یکی از صحنه‌هایی که در منزل حضرت آقا مرا شگفت‌زده کرد مشاهده تابلو عکس لحظه شهادت یکی از شهدای والامقام در منزل آقا بود که نشان از دلسوزی ایشان به شهیدان و جانبازان همیشه سرافراز هشت سال دفاع مقدس دارند.

دستاری با بیان اینکه قرار بود مدال شجاعت من توسط رئیس جمهور سابق، اعطا شود، تصریح کرد: از حضرت آقا خواستم تا خودشان با دستان مبارکشان مدال شجاعت من را بدهند که ایشان نیز قبول کردند.

آرزویی که سختی جانبازی را برای لحظه‌ای از خاطرم برد

جانباز 80 درصد گفت: یکی از آرزوهای زندگی من زیارت حرم حضرت ابوالفضل العباس و حضرت اباعبدالله حسین(ع) بود که با زیارت حرم حضرت اباعبدالله حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس سختی‌های دوران دفاع مقدس و جانبازی به فراموشی سپرده شد.

دستاری با اشاره به اینکه زیارت حرم حضرت ابوالفضل العباس و حضرت اباعبدالله حسین (ع) توسط جانبازان فضای خاص معنوی ایجاد کرده بود به طوری که جانبازان از سر شوق گریه می‌کردند و دست یاری به سوی علمدار کربلا داده بودند.

وی تصریح کرد: از سرداران پاسدار که در کربلای معلا و زیارت حرم حضرت ابوالفضل (ع) حضور داشتند خواستم تا کمک کنند بوسه به خاک پاک مطهر حرم بزنم.

سردار جنگ تحمیلی به اشاره به اینکه حضور در کربلا حال و هوای خاص معنوی به انسان می‌دهد، بیان کرد: اردبیلی‌ها ارادت خاصی به خاندان عصمت طهارت به ویژه حضرت ابوالفضل (ع) دارند و برگزاری مراسم عاشورا و تاسوعای حسینی استان اردبیل زبان‌زد خاص و عام است./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات