۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۶۴۶۲۰۵

اختصاص هزار و ۵۱ تخت برای بیماران کرونایی

اختصاص هزار و ۵۱ تخت برای بیماران کرونایی
استاندار خوزستان گفت: هزار و ۵۱ تخت از ۲۸ بیمارستان در نظر گرفته شده اختصاص به بیماران کرونایی دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، امروز در گفت و گو با رییس جمهور که از ظریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه ۲۸ بیمارستان برای کرونا در استان اختصاص داده شدند، اظهار داشت: بیمارستان رازی به عنوان مرجع اصلی بیماران کرونایی مشخص شد و در سایر بیمارستان‌ها بخش بستری مبتلایان به کرونا وجود دارد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در بخش بهداشت، درمانگاه‌های بهداشت ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته در همه استان راه اندازی شدند، خاطرنشان کرد: تا شب گذشته ۲۳ مورد مثبت قطعی مبتلا به کرونا تشخیص داده شدند و با این تعداد مبتلایان از زمان شیوع تا شب گذشته ۶۹۴ نفر اعلام شدند که ۴۰۳ مورد ترخیص، ۷۸ مورد فوتی و ۱۹۰ نفر بستری هستند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه ۵۴ درصد بستری‌ها را مردان و ۴۶ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: ۵۸ درصد فوتی ها، مرد و ۴۲ درصد بانوان هستند ضمن اینکه ۵۷ درصد مبتلایان اصلا بیماری زمینه‌ای نداشتند، اما ۸۱ درصد متوفیان را افراد دارای بیماری زمینه‌ای تشکیل می‌دهند.

شریعتی با بیان اینکه هزارو ۵۱ تخت از ۲۸ بیمارستان در نظر گرفته شده اختصاص به بیماران کرونایی دارد، گفت: از این تعداد ۱۰۶ تخت، ICU هستند که ۶۰ تخت اشغال شده است البته این تعداد موارد مشکوک را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از برخی بیمارستان‌های استان تقاضای اعزام پرستار را داشتیم، بیان داشت: ۵۲۸ پزشک و هزارو ۴۴۰ پرستار درگیر مبارزه با کرونا هستند و در مجموع ۳ هزار و ۹۴ پرسنل در خط مقدم هستند، اما از آنجا که زمان شیوع بیماری بیشتر شده کادر درمانی خسته است و در این باره برنامه‌هایی اجرا می‌شود. /۹۴۵۶/پ203/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
به فکر روستایها باشید.نمیتونن برون به شهر برای .مواد غذای ..یاوسایل بهداشتی.
0
0