۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۹
کد خبر: ۶۴۵۱۵۱
استاندار خوزستان:

۸۰ درصد پرسنل ادارات تا پایان تعطیلات نوروز ترخیص شوند

۸۰ درصد پرسنل ادارات تا پایان تعطیلات نوروز ترخیص شوند
استاندار خوزستان گفت: به همه مدیران و رؤسای ادارات دولتی ابلاغ می‌کنم از سه شنبه تا پایان تعطیلات نوروز ۸۰ درصد پرسنل ترخیص شوند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، شامگاه گذشته در گفت و گوی زنده با مردم و مسؤولان خوزستان که از شبکه استانی پخش شد، با اشاره به اینکه ۹۴درصد مبتلایان استان خوزستان در شهر‌ها هستند، اظهار داشت: ۳۳ درصد مبتلایان استان خانه دار، ۱۹درصد شغل آزاد، ۱۰ درصد بازنشسته، ۹ درصد کارمند، ۶ درصد بیکار  و ۶ درصد کادر درمان،۳ درصد کسبه و ۵ درصد دانشجو هستند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه مسافرت به استان‌های آلوده جزء عوامل اصلی ابتلا و شیوع در استان بودند، عنوان داشت: ۸۲ درصد فوتی‌ها در استان بیماری زمینه‌ای داشتند و بیش از ۶۵ درصد فوتی‌های بیماری زمینه‌ای بالای ۶۰ سال دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیماران قلبی و عروقی و دیابت هر کدام با ۳۲ درصد بیشترین آمار بیماری‌های زمینه‌ای را دارند، ادامه داد: بیماران ریوی ۱۵ و فشار خون ۱۴ درصد از جمله بیماری‌های زمینه‌ای بودند ضمن اینکه ۵۷ درصد فوت شدگان را مردان تشکیل می‌دهند.

شریعتی با اشاره به اینکه اهواز، آبادان، خرمشهر، دزفول، اندیمشک و شوشتر بیشترین مبتلایان را دارند، اضافه کرد: ۲۸۱ مورد از مبتلایان بهبود یافته، ۶۱ نفر فوت شده و ۱۳۲ نفر بستری هستند ضمن اینکه تاکنون بیش از دو هزار و۴۰۰ نمونه تست کرونا صورت گرفته که ۴۷۴ نفر مثبت بود.

وی با بیان اینکه دو میلیون و ۶۳۷ هزار خوزستانی در طرح غربالگری شرکت کردند، خاطرنشان کرد: به همه مدیران و رؤسای ادارات دولتی ابلاغ می‌کنم با هدف حفظ سلامت پرسنل و قطع زنجیره انتقال کروناویروس، از سه شنبه تا پایان تعطیلات نوروز ۸۰ درصد پرسنل را ترخیص کنند و تنها ۲۰ درصد پرسنل ادارات در محل کار حاضر شوند. /۹۴۵۶/پ203/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات