۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۶۴۶۲۱۲
در جلسه قرارگاه جهادی موسی بن جعفر مطرح شد؛

تجلیل امام جمعه ساری از تلاش جهادی طلاب در تدفین اموات کرونایی

تجلیل امام جمعه ساری از تلاش جهادی طلاب در تدفین اموات کرونایی
نماینده ولی فقیه در مازندران به اجرای کامل احکام شرعی در خصوص اموات کرونایی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ائمه جمعه و طلاب برای اجرای حکم خدا پای کار هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی، نماینده، ولی فقیه در مازندران دوشنبه در نخستین جلسه قرارگاه جهادی حضرت موسی بن جعفر (ع) استان در سپاه کربلا که به صورت ارتباط تصویری با فرماندهان نواحی و ائمه جمعه سراسر استان برگزار شد با تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه سالروز میلاد حضرت ولی عصر (عج) به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور اشاره کرد و گفت: در زمان بروز مشکلات و بحران در جامعه باید به دنبال منشأ مشکل باشیم تا بتوانیم راه حل مناسبی برای رفع آن به دست بیاوریم.
 
وی با بیان این که بهره گیری معنوی از این ماه‌هایی که در آن قرار داریم بسیار ضروری است، افزود: ماه شعبان که دروازه ورود به ماه میهمانی خداوند متعال است یک فرصت مناسب برای خودسازی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی، کلید حل همه مشکلات را پناه بردن به سوی خداوند متعال دانست و خاطرنشان کرد: در این روز‌های مهم باید علاوه بر رعایت توصیه‌ها و هشدار‌های بهداشتی یاد و نام خداوند متعال همواره مورد توجه ما باشد.
 
امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به تشکیل قرارگاه موسی بن جعفر (ع) جهت تدفین اموات کرونایی اشاره کرد و بیان داشت: در این شرایط احکام و دستورات در خصوص تدفین اموات کرونایی به طور جدی انجام می پذیرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی همچنین به تلاش‌ها و خدمات ارزشمند ستاد مبارزه با کرونا در سطح کشور و استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون فعالیت و زحمات مناسبی از سوی این ستاد صورت گرفت.
 
وی در ادامه سخنان خود همچنین به طرح فاصله گذاری اجتماعی در کشور و استان اشاره کرد و با بیان این که این طرح کمی دیر در کشورمان آغاز شد، افزود: کشور‌های همسایه ما که قرنطینه عمومی را اجرا کردند آمار بیماران آن‌ها به ۲۰۰ نفر هم نمی‌رسد اما مردم باید برای اجرای این طرح صددرصد همکاری لازم را داشته باشند.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که احکام مربوط به اموات کرونایی باید به طور دقیق از سوی روحانیان و افراد مسؤول در این موضوع انجام پذیرد، افزود: باید در بخش تدفین اموات همه احکام را از جمله غسل، کفن، حنوط و نماز اجرا شود.
 
امام جمعه ساری همچنین به فتوای مهم مقام معظم رهبری در خصوص دفن اموات کرونایی اشاره کرد و گفت: شاید بعضی‌ها با نگاه سختگیرانه بگویند اجرای احکام به صلاح نیست، اما فتوای رهبر معظم انقلاب کارشناسی شده و از متخصصان فن در مورد اموات کرونایی گرفته شد چرا که طبق نظر علمی و کارشناسی اموات کرونایی نسب به زنده‌ها خطر کمتری دارند.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که همه مسؤولان نسبت به تشریفات شرعی و اجرای احکام مربوط به اموات کرونایی تأکید دارند، افزود: ائمه جمعه و طلاب برای اجرای حکم خدا جهت دفن اموات مؤمنین با تلاش جهادی تلاش کنند تا در این خصوص کوتاهی صورت نگیرد.
 
وی با اشاره به این که خوشبختانه یک تعامل و هماهنگی خوبی برای اجرای احکام شرعی جهت دفن اموات کرونایی در سطح شهرستان‌ها وجود دارد، گفت: اجرای این امر مهم در شهرستان‌ها با محوریت ائمه جمعه و سایر مراکز بهداشتی و درمانی صورت می‌پذیرد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Luxembourg
۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۲
احسنت عالی بود
0
0