۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۶۴۶۱۵۸
حجت الاسلام صادقی تأکید کرد؛

ضرورت تقویت امید و نشاط در جامعه از سوی مبلغان دینی

ضرورت تقویت امید و نشاط در جامعه از سوی مبلغان دینی
حجت الاسلام صادقی، مهم ترین نیاز امروز جامعه را امید بخشی و نشاط در مردم دانست و گفت: مبلغان از ظرفیت فضای مجازی در جهت امید بخشی برای شکست بیماری کرونا بهره گیرند.
حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور به تعطیلی مسجد و مدرسه به عنوان دو پایگاه اصلی تبلیغ بر ضرورت بهره گیری از فضای مجازی به منظور فعالیت‌های تبلیغی در جامعه تأکید کرد.
 
وی با بیان این که فضای مجازی در این روز‌ها ظرفیت مناسبی برای راه اندازی برخی پویش‌های همگانی است، افزود: مبلغان دینی باید از این ظرفیت به وجود آمده در جهت تحقق برنامه‌های تبلیغی خود بهره گیرند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مبلغان دینی باید از طریق فضای مجازی اهمیت رعایت اصول بهداشتی را برای مردم تبیین و تشریح کنند، بیان داشت: ترغیب و تشویق مردم ز طریق فضای مجازی به قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه و همچنین پویش‌های مناجات و ادعیه خوانی باید از سوی مبلغان دینی در فضای مجازی صورت پذیرد.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، پویش‌های ورزش در خانه، معرفی کانال‌ها و گروه‌های مذهبی و محتوایی، شناسایی شبهات و پاسخ به آنها، ایجاد پویش تشکر از فعالان عرصه سلامت، معرفی بازی‌های اندروید اسلامی و ایرانی، ایجاد پویش ختم صلوات، ایجاد مسابقه مجازی نقد فیلم، برگزاری سخنرانی آن لاین و تهیه کلیپ‌های سخنرانی کوتاه از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که مبلغان دینی می‌توانند با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی در این روز‌ها انجام دهند.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که این یکی از مأموریت‌های مهم مبلغان دینی در این ایام آموزش در حوزه بهداشت و سلامت است، بیان داشت: مبلغان دینی در این مأموریت مهم سه مسأله مهم آموزش، پیشگیری و غربالگری را باید مورد توجه قرار دهند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران افزود: مبلغان دینی در بخش آموزش باید با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی نسبت به پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا با استفاده از تولیدات آموزشی مراکز بهداشتی و درمانی و همچنین ترغیب مردم به رعایت مسائل بهداشتی اقدام کنند.
 
وی، پیشگیری را یکی دیگر از اقدامات مهم مبلغان دینی در حوزه بهداشت و سلامت عنوان کرد و گفت: ضد عفونی کردن اماکن و معابر عمومی، توزیع اقلام مورد نیاز بهداشتی، تولید ماسک، پیگیری جهت سم زدایی از مساجد و حسینیه ها، شناسایی خیرین جهت جمع آوری و کمک‌های نقدی و اقلام تجهیزات پزشکی و تشویق به اهداء خون با توجه به بانک خون از جمله اقداماتی است که در حوزه پیشگیری باید از سوی مبلغان دینی دنبال شود.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به مأموریت‌های فرهنگی و تبلیغی، روحانیان در دوران شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: در بخش محتوایی، مبلغان دینی باید با ایجاد روحیه و آرامش در بین مردم با ارسال مطالب مفید و ارزنده و تأسی به آیات و روایات و سیره معصومین (ع) و علما اقدام کنند.
 
حجت الاسلام صادقی همچنین خاطرنشان کرد: در بخش روشی، مبلغان دینی باید با راه اندازی گروه‌های جهادی در مسجد، شناسایی و توجیه خیرین نسبت به رفع نیاز‌های منطقه، پیگیری امور اموات و تجهیز و دفن آبرومند مبتلایان به کرونا، پاسخ به سؤالات، شبهات و مسائل احکام و رصد شبهات و پاسخگویی به آن‌ها بخشی از اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز یکی از مهم ترین نیاز جامعه، امید بخشی و نشاط برای مقابله ویروس کرونا است، تصریح کرد: مبلغان دینی و طلاب جوان باید از ظرفیت فضای مجازی در جهت امید بخشی در مردم نسبت به آینده تلاش کنند تا شاهد کاهش استرس و نگرانی در عموم مردم باشیم./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات