۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۴
کد خبر: ۶۴۶۲۴۲
آیت الله کعبی:

ایجاد بستر‌های لازم برای تحقق جهش تولید، جهاد مقدس اقتصادی است

ایجاد بستر‌های لازم برای تحقق جهش تولید، جهاد مقدس اقتصادی است
آیت الله کعبی گفت: در شرایط کنونی اقتصاد کشور و تحریم اقتصادی دشمن ایجاد بستر‌های لازم برای تحقق جهش تولید جهاد مقدس اقتصادی شمرده می‌شود.
آیت الله عباس کعبی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، جهش تولید را به معنای شتاب و پرش در تولید برشمرد و گفت: پرش و شتاب به صورتی است که در اقتصاد کشور تحول ایجاد کند و در زندگی مردم به طور روشن و واضح نشان داده شود، انتظار رهبرانقلاب در سال جدید، رونق چند برابر تولید است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری عنوان داشت: ممکن است سؤال شود که با توجه به کمبود شدید فروش نفت و شرایط ناشی از تحریم‌ها و کاهش قدرت خرید مردم، مشکلات متعدد واحد‌های تولیدی و ساختار نابسامان اقتصاد کشور، مبنای رهبرانقلاب در نامگذاری سال جدید چیست؟.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه منطق رهبرانقلاب در نامگذاری سال ۹۹ به جهش تولید، چه بسا راهبرد تبدیل تهدید به فرصت، ضعف به قدرت و تأکید بر تولید به عنوان ابزاری برای قوی شدن است، اظهار داشت: نگاه الهی و انقلابی به سال جهش تولید ضرورت دارد، در شرایط کنونی اقتصادی کشور و تحریم اقتصادی دشمن ایجاد بستر‌های لازم برای تحقق جهش تولید جهاد مقدس اقتصادی شمرده می‌شود.

آیت الله کعبی با بیان اینکه نگاه به مسأله تولید باید از نگاه مادی گرایانه با منطق نظام سرمایه داری و استثمارگرایانه به نگاه معنوی و با منطق توحیدی تغییر پیدا کند، ادامه داد: جهش تولید به همت بلند و عزم و اراده و بسیج ملی همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور و روحیه دفاع مقدس در شکست حصر آبادان و عملیات‌های طریق القدس فتح بستان، فتح المبین در دشت عباس و بیت المقدس در فتح خرمشهر نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه جهش تولید بدون بهبود کیفیت تولید و تولید انبوه حاصل نمی‌شود، عنوان داشت: تحول سریع در ساختار‌های فرسوده و ناکارآمد مربوط به حمایت از تولیدگران، ایجاد بستر‌های لازم برای تشویق سرمایه گذاران، تسریع در اعطای مجوز‌های لازم، ایجاد چرخه توزیع عادلانه داخلی و تغییر فرهنگ مصرف مردم نسبت به کالای ایرانی، راهکار‌های تحقق شعار سال است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: تقویت صادرات و اشراف و نظارت مستمر بر چرخه تولید و توزیع، نظام رقابتی و شفافیتی و مبارزه با فساد بدون برخورداری از منابع انسانی کارآمد و اتکا به مدیران جهادی و کارآمد در عرصه تولید، محقق نمی‌شود./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات