۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۴۶۲۶۷
مدیر مدرسه علمیه ابوذر:

اصلاح تفکر و باور برخی مسؤولان لازمه تحقق «جهش تولید» است

اصلاح تفکر و باور برخی مسؤولان لازمه تحقق «جهش تولید» است
حجت الاسلام مطلبی تفکر و اندیشه غربی را مانع اجرایی شدن جهش تولید در کشور دانست و گفت: ثمره جهش تولید استقلال و خودکفایی اقتصادی و نجات از وابستگی است.

حجت الاسلام محمد مطلبی مدیر مدرسه علمیه ابوذر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری سال 99 به نام جهش تولید، گفت: تولید داخلی با عملکرد سه گروه مسؤولان، تولیدکنندگان و مردم ارتباط مستقیم دارد؛ بنابراین تحقق رونق و جهش تولید تنها با همت و تلاش حداکثری این سه گروه امکان پذیر است.

وی ادامه داد: مثلث رونق و جهش تولید سه ضلع دارد؛ ضلع اول مسؤولان و تصمیم سازان امر تولید هستند که باید الزاماتی را رعایت کنند، ضلع دوم اختصاص به تولید کنندگان و فعالان کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی دارد که در خط مقدم تولید هستند و در ضلع سوم مردم قرار دارند، اگر این سه ضلع همکاری و هماهنگی کامل با هم داشته باشند قطعا جهش تولید محقق خواهد شد.

حجت الاسلام مطلبی اصلاح اندیشه و نظام فکری مسؤولان را در امر تولید داخلی لازم و ضروری خواند و اظهار داشت: تا زمانی که مسؤولان اعم از قانون گذار، تصمیم گیر، تصمیم ساز و مجری مساله تولید به این باور و اعتقاد نرسیده باشند که تنها راه‌حل برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور تقویت چرخه تولید است، قطعا تولید جهش پیدا نخواهد کرد.

مدیر مدرسه علمیه ابوذر باور و اطمینان قلبی داشتن به اهمیت و ضرورت مساله تولید داخلی را امری اجتناب ناپذیر دانست و گفت: شاید برخی از مسؤولان چند قانون در زمینه تولید وضع کنند یا چند همایش و سمینار در این حوزه برگزار کرده و تبلیغاتی با محوریت تولید انجام دهند اما تا زمانی که به این باور قلبی نرسیده باشند که بهترین راهکار برای خنثی کردن تحریمهای ظالمانه تولید داخلی است، چرخ تولید راه نخواهد افتاد.

وی افزود: بنابراین مسؤولی که نظام فکریش بر مبنای نظام توسعه غربی و تفکرش بر مبنای تربیت اسلامی نیست چنین فردی نمی‌تواند تولید را رونق ببخشد چه رسد به اینکه بخواهد جهشی در امر تولید ایجاد کند.

حجت الاسلام مطلبی با بیان اینکه اقتصاد بر مبنای نظام توسعه غربی اقتصادی وابسته و برون‌گرا است، اظهار داشت: وقتی مسؤولی نگاهش به اسناد بین المللی و توسعه غربی است، آن هم توسعه‌ای که همه محاسباتش معیوب، بیگانه و طاغوتی است، قطعا نمی‌تواند تصمیماتی بگیرد و قانونهایی وضع کند که سبب استقلال اقتصادی کشور شود، چرا که اقتصاد یک کشور زمانی قوی و مستحکم می‌شود که خودکفا و درون‌گرا باشد.

مدیر مدرسه علمیه ابوذر با بیان اینکه متاسفانه بعضی از این اسناد بین المللی توسعه غربی مبنای برخی قانون‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در کشور است، ابراز کرد: در امر رونق و جهش تولید مهمترین مرحله برای مسؤولان ما اصلاح تفکر و باور است، بنابراین در ضلع اول تولید لازم است یک انقلاب و تحول اساسی در اندیشه بعضی از مسؤولان به وجود بیاید تا نگرش غرب گرایانه خود را اصلاح کرده و به فکر اقتصاد مقاومتی بیفتند.

وی افزود: متاسفانه تا امروز نگاه برخی از مسؤولان کشور به غرب بوده و رونق اقتصادی را بر مبنای جذب سرمایه خارجی و وارد کردن تکنولوژی‌ بیگانگان به کشور می‌دیدند، این نوع نگاه نتیجه‌ای جز وضع اقتصادی کنونی کشور ندارد، با این نگاه معیشت مردم روز به روز سخت‌تر شده و تولید داخلی نیز به جایی نخواهد رسید./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Luxembourg
۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵
بسیار عالی بود حوزه انقلابی باید مدیر انقلابی داشته باشد و از تحولات و مسایل اجتماعی غفلت نکند.
0
0