۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۶۴۶۴۱۳
رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری:

شکست کرونا با همکاری و تلاش جمعی مردم امکان پذیر است

شکست کرونا با همکاری و تلاش جمعی مردم امکان پذیر است
حجت الاسلام اکرمی با بیان اینکه شکست کرونا با همکاری و تلاش جمعی مردم امکان پذیر است، گفت: تهدید کرونا را باید به فرصت تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدرضا اکرمی رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، در مسجدجامع غدیرخم به صورت مجازی گفت: امام راحل معمار انقلاب و موسس نظام، سال 58 تلاش کردند ارکان و نظام اسلامی را عرض یک سال کاملا به صورت زیربنایی و ساختاری توسط مردم تاسیس کنند.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی در ایران سال 58 با رای 98 درصدی مردم انتخاب شد، ادامه داد: اصل نظام بر پایه همین دو واژه جمهوری اسلامی استوار است.

حجت الاسلام اکرمی با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی ایران تا کنون بیش از 35 انتخابات برگزار شده که همه آنها به نوعی تایید و پشتیبانی از نظام محسوب می شود، ابراز کرد: سال 58 بعد از اینکه ملت ایران به جمهوری اسلامی رای آری دادند در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی نیز شرکت کردند.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: کمترین کشوری وجود دارد که نهادهای قانونی و زیربنایی آن ظرف یک سال توسط مردم تدوین و تعیین شده باشد برای همین می توان سال 58 را یوم الله دانست.

وی درخصوص جمهوریت نظام، گفت: مقصود از جمهوریت حضور همگانی است زیرا این مردم هستند که می توانند براساس عهد و پیمانی که سال 58 بستند از نظام حمایت و صیانت کنند.

حجت الاسلام اکرمی درباره اسلامیت نظام، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران بر پایه مفاهیم و معارف قرآن و عترت بنا شده برای همین اسلام حقیقت و روح نظام است.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: اگر همه مردم و مسؤولان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی براساس دستورات مکتب اسلام و سیره اهل بیت(ع) عمل کنند در جامعه شاهد کمترین آسیب و آفت خواهیم بود.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی یک عهد و میثاق بود تا معارف ناب اسلام در جامعه پیاده شود، گفت: همه مردم باید به این عهد و پیمان وفادار باشند و از ظرفیت بسیار بالایی که جمهوری اسلامی در عرصه مادی و معنوی دارد برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی استفاده کنند.

حجت الاسلام اکرمی در پایان به کرونا ویروس اشاره کرد و ادامه داد: کرونا یک بیماری بین المللی است بنابراین مردم باید سعی کنند این تهدید را به فرصت تبدیل کرده و با تلاش و همکاری جمعی این ویروس منحوس را شکست دهند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات