۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۶۴۴۴۲۶
رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری:

مردم توجهی به شایعات کرونایی نداشته باشند

مردم توجهی به شایعات کرونایی نداشته باشند
حجت الاسلام اکرمی با بیان اینکه مردم با صبر و شکیبایی قطع کننده زنجیره انتقال ویروس کرونا باشند، گفت: مردم توجهی به شایعات کرونایی نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدرضا اکرمی رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، شب گذشته در مسجدجامع خدیرخم گفت: سال 98 که در حال پایان یافتن آن هستیم سالی شگفت‌آور و تعجب‌انگیز بود.

وی افزود: سال 98 با سیل فراوان در 5 استان کشور و 25 استان دیگر آغاز شد و عزیزانی را در این حادثه از دست دادیم و خسارت 100 هزار میلیاردتومانی به بخش کشاورزی و صنایع وارد آمد.

حجت الاسلام اکرمی ادامه داد: البته دستاوردها و برکات فراوانی را هم این بارندگی‌ها داشت و اگر نبود معلوم نمی شد تابستان 98 را چگونه باید سپری می کردیم؛ سفره های زیرزمینی و سدها با این بارش‌ها پر آب شدند بر همین اساس کشاورزی سنگینی را در خوزستان شاهد بودیم.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اضافه کرد: در طول سال نیز حوادث تلخ و سنگینی چون شهادت سردار سلیمانی را داشتیم و همچنین در پایان سال گرفتار بلیه کرونای منحوس شدیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها گرفتار بلای کرونا ویروس شدند، ابراز کرد: این ویروس فراگیر سبب شد افراد زیادی به این بیماری مبتلا و عزیزان فراوانی را از دست بدهیم؛ حوادث و ابتلائات بسیاری در تاریخ به ثبت رسیده که قابل تامل است.

حجت الاسلام اکرمی با بیان اینکه کرونا یک بلای فراگیر است، گفت: امروز جهان با این ویروس منحوس دست به گریبان است و شیوع آن هیچ مرز، مکان و مذهبی را نمی شناسد؛ خداوند در قرآن کریم می فرماید: ما شما را حتما آزمایش می کنیم؛ کرونا یک امتحان سخت است.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه کروناویروس یک حادثه سخت و تلخ است، گفت: بی خیال بودن در برابر این ویروس منحوس یا جزع و فزع کردن موجب کاهش تلفات و قربانی نمی شود بلکه همه رفتارها و عملکردها باید بر مبنای علم و اخلاق دینی باشد.

وی افزود: مردم نباید درخصوص ویروس کرونا به شایعات فضای مجازی توجه کنند و تنها باید به توصیه های پزشکی توجه داشته و با صبر و شکیبایی بتوانند زنجیره این بیماری فراگیر را قطع کنند.

حجت الاسلام اکرمی ادامه داد: این بیماری پیر و جوان نمی شناسد با درایت و بصیرت باید سعی کنیم به آن مبتلا نشویم و منتقل کننده این ویروس نباشیم./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
تابستان
Iran, Islamic Republic of
۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
دقیقا منظورتون از تابستون 98 چیه کمی واضح بگید مردم متوجه بشن
0
0