۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۶۴۴۱۴۶
مدیر حوزه علمیه خواهران تهران:

ترویج شایعات کرونایی به منظور افزایش استرس و اضطراب جامعه صورت می گیرد

ترویج شایعات کرونایی به منظور افزایش استرس و اضطراب جامعه صورت می گیرد
حجت الاسلام والمسلمین کبیریان با بیان اینکه نظافت و رعایت مسائل بهداشتی از ویژگی‌های مومن است، گفت: ترویج شایعات کرونایی به منظور افزایش استرس و اضطراب صورت می پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین کبیریان مدیر حوزه علمیه خواهران تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، توجه به نظافت و رعایت بهداشت را از دستورالعمل‌های مهم دین مبین اسلام دانست و گفت: نظافت و رعایت مسائل بهداشتی از ویژگی‌های مومن است.

وی افزود: توجه نکردن به مسائل بهداشتی، سلامتی جامعه را به خطر انداخته و سبب تضییع حقوق دیگران می شود.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان در ادامه با تاکید بر اینکه یکی از توصیه های مهم اسلام رعایت حق الناس است، ابراز کرد: شاید خداوند از حق خود بگذرد اما هرگز از حق الناس صرف نظر نمی کند؛ در شرایط کنونی بی توجهی به مسائل بهداشتی که موجب سرایت و تشدید بیماری کرونا در جامعه می شود از مصادیق حق الناس به شمار می رود.

مدیر حوزه علمیه خواهران تهران افزود: همه افراد جامعه باید مسائل بهداشتی را مو به مو رعایت کنند تا بتوانند خود و دیگران را از آلوده شدن به ویروس کووید19 محفوظ بدارند.

وی با بیان اینکه اسلام دین پاکیزگی است و به مساله پاکی و نجاست بسیار اهمیت می دهد، گفت: مداومت بر حمام رفتن، پوشیدن لباس تمیز، دائم الوضو بودن و غسل کردن از مصادیق نظافت و رعایت اصول بهداشتی است که اسلام به انجام آن تاکید بسیار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان ادامه داد: امروز که کشور ایران مانند بسیاری از کشورهای جهان درگیر ویروس منحوس کرونا شده از این رو متخصصان امر سلامت و مسؤولان ذی ربط به شستشوی مداوم دست‌ها، استفاده از ماسک و دستکش، ماندن در منازل، تعطیلی تجمعات و غیره توصیه می کنند تا از این طریق سلامت جامعه تامین و سبب برچیده شدن این بلای فراگیر از جامعه و جهان شود بنابراین همه موظف هستند دستورات بهداشتی ارائه شده را رعایت کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران تهران تاکید کرد: در کنار رعایت بهداشت مادی و رسیدگی به جسم از تقویت روحی نباید غافل شد تقویت روحی با امید بخشی، رفع استرس و ایجاد آرامش در جامعه محقق می شود، طبق صریح آموزه های دینی بهترین وسیله برای آرامش قلبی ذکر و یاد خداوند است.

وی افزود: انسان اگر با قلبا باور داشته باشد همه امور در عالم هستی با اراده خداوند اتفاق می‌افتد و ارتباط معنوی خود را با حضرت حق تقویت کند دیگر گرفتار اضطراب، استرس و تشویش خاطر نمی شود؛ متاسفانه در شرایط کنونی برخی اصرار دارند با شایعه سازی ترس و اضطراب مضاعفی را بر جامعه تزریق کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان در پایان خاطرنشان کرد: با رعایت بهداشت و تقویت معنویات به حول و قوه الهی آرامش درونی درقلوب ایجاد و با سربلندی می توانیم از این امتحان بزرگ خارج شویم./813/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات