۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۶۴۶۵۰۹

تشکیل قرارگاه جهادی مرکز خدمات حوزه های علمیه برای مقابله با ویروس کرونا

تشکیل قرارگاه جهادی مرکز خدمات حوزه های علمیه برای مقابله با ویروس کرونا
«حمایت از گروه‌های جهادی» و «حمایت از مبتلایان و خانواده متوفیان کرونا» از مهم‌ترین سرفصل‌های خدمتی مرکز خدمات از ابتدای اسفند 98 تا امروز بوده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، فعالیت‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برای مقابله با کرونا از اوایل اسفند 1398 آغاز شد، «حمایت از گروه‌های جهادی»، «حمایت از مبتلایان و خانواده متوفیان کرونا» و «توقف برگزاری برنامه‌های جمعی» از مهم‌ترین سرفصل‌های خدمتی مرکز از ابتدای اسفند 98 تا امروز بوده است.

با توجه به پیش‌بینی احتمال طولانی شدن دوره مواجهه با ویروس کرونا و ضرورت تعریف حجم گسترده‌تر و منسجم‌تری از اقدامات سازمانی در عرصه‌های مختلف مأموریتی، از ابتدای سال 1399، قرارگاه جهادی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه شکل گرفت و جلسات متعددی برای تولید بسته‌های مخصوص این ایام برگزار شد.

سه محور اساسی مرکز خدمات برای مقابله با کرونا، «ارتقای ساز و کارهای الکترونیک و کاهش و حذف مراجعات حضوری»، «تعریف ساز و کارهای غیرحضوری و غیر تجمعی جایگزین برای خدمات جاری» و «تعریف خدمات خاص ایام کرونا» است و قرارگاه جهادی مرکز، مبتنی بر رویکرد هدفمندسازی خدمات، بر رویکرد سوم (تعریف خدمات خاص ایام کرونا) متمرکز شده است.

در همین راستا، در عرصه‌های مختلف و برای گروه‌های مختلف مرکز، خدمات متنوعی تعریف شده است که امیدواریم به مدد الهی و عنایت حضرت ولیعصر (عج) و همت جهادی همکاران مرکز، شاهد به ثمر نشستن برنامه‌های پیش‌بینی شده باشیم.

از جمله برنامه‌های در نظرگرفته شده، می‌توان به «برگزاری وبینار و کلاس‌های مجازی در موضوعات بهداشتی و همچنین موضوعات فرهنگی خانواده»، «برگزاری مسابقات مجازی و برگزاری چالش‌های جذاب در حوزه تفریح و نشاط خانواده و همچنین در عرصه مباحث بهداشت و سلامت»، «ارائه مشاوره تلفنی خانواده»، «انتشار مجله الکترونیک در حوزه خانواده و حوزه بهداشت و سلامت»، «توزیع بسته فرهنگی ایام کرونا میان اقشار خاص جامعه هدف، از جمله خانواده‌های مبتلایان، متوفیان، و طلاب جهادی»، «برقراری دوره‌های کوتاه‌مدت حفظ قرآن کریم به صورت تلفنی»، «تمهیل اقساط وام برای گروه‌های خاص جامعه هدف»، و «ضد عفونی کردن منازل بیماران و متوفیان»، اشاره کرد./924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات