۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۶۴۶۵۱۳

گزارشی از برنامه‌های مرکز خدمات چهارمحال و بختیاری در مقابله با کرونا

گزارشی از برنامه‌های مرکز خدمات چهارمحال و بختیاری در مقابله با کرونا
کارگاه تولید ماسک در مدرسه علمیه ولایت شهرکرد راه‌اندازی شد و با فراخوانی که میان خانواده طلاب صورت گرفت عملاً تولید ماسک در این کارگاه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین مختاری در گفتگویی عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا در کشور، قرارگاه فرهنگی ستاد مبارزه با کرونا با حضور نهادهای حوزه نمایندگی ولی فقیه و ادارات مربوطه در استان تشکیل شد.

وی بیان کرد: تاکنون پنج جلسه تشکیل شده است و هر کدام از این جلسات با حضور یکی از مسئولان استان از جمله نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، رئیس مرکز بهداشت و معاون سیاسی امنیتی استانداری همراه بوده است.

مدیر کل مرکز خدمات استان افزود: کمک رسانی به گروه‌های مختلف استانی برای مقابله با کرونا، تولید ماسک، گندزایی معابر عمومی و رعایت امور شرعی در بحث کفن و دفن اموات از جمله اهداف تشکیل این قرارگاه بوده است.

وی تصریح کرد: در این جلسات مسئولان حوزه نمایندگی ولی فقیه، بسیج طلاب، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، حوزه علمیه خواهران و برادران، دفتر حوزه نماینده ولی‌فقیه در جهاد، جبهه فرهنگی و مرکز خدمات حضور دارند.

حجت الاسلام و المسلمین مختاری گفت: از طریق ارسال پیامک و همچنین سایت مرکز خدمات تلاش شده است طلاب و روحانیون و خانواده‌های آنان با اصول اولیه مقابله با کرونا آشنا شوند تا هم خودشان این موارد را رعایت کنند و هم اینکه دیگران را به رعایت این موارد و ماندن در خانه تشویق کنند.

وی عنوان کرد: در این قرارگاه درباره فعالیت گروه‌های جهادی طلاب برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است و همچنین برای حضور طلاب در مراکز درمانی بهداشتی اعلام آمادگی شده است.

مدیرکل مرکز خدمات استان گفت: بعد از برگزاری جلسه اول قرارگاه، کارگاه تولید ماسک در مدرسه علمیه ولایت شهرکرد راه‌اندازی شد و با فراخوانی که میان خانواده طلاب صورت گرفت عملاً تولید ماسک در این کارگاه آغاز شد.

وی افزود: همچنین آموزش‌هایی به برخی طلاب داده شد که به صورت شخصی در منزل اقدام به تولید ماسک کنند.

حجت الاسلام و المسلمین مختاری با بیان اینکه روزانه 600 ماسک توسط این قرارگاه تولید می‌شود، گفت: مواد اولیه این ماسک‌ها از طریق خیرین تهیه می‌شود و بعد از تولید، استریلیزه شده و در اختیار مسئولان بهداشتی قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: در حال برنامه‌ریزی هستیم یک دوره مسابقه کتاب‌خوانی برای طلاب و خانواده‌های آنان به صورت استانی ویژه این ایام از کتاب اندیشه‌های مقام معظم رهبری برگزار کنیم و همچنین چند مسابقه کتاب‌خوانی نیز از طریق ستاد مرکز خدمات برنامه‌ریزی شده است که اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیر کل مرکز خدمات استان گفت: در ساختمان اداری مرکز خدمات استان نیز تلاش کرده‌ایم اصول بهداشتی کاملاً رعایت شود و روزانه دو مرتبه با مواد شوینده، ضد عفونی می‌شود.

وی افزود: تلاش شده است تا حدی که امکان دارد امور اداری در این مرکز به‌صورت کاملاً غیر حضوری انجام شود و حضور طلاب در مرکز به حداقل میزان برسد تا از تجمع در مرکز جلوگیری شود.

حجت الاسلام و المسلمین مختاری گفت: تماس تلفنی با معمرین و همچنین مدیران حوزه‌های علمیه استان یکی دیگر از برنامه‌های مرکز خدمات در این ایام است که به صورت مرتب انجام می‌شود./1330/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مرامی
Iran, Islamic Republic of
۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
خدا قوت
خسته نباشید
0
0