۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۴۶۵۸۸
سرلشکر باقری خبر داد؛

ارزیابی وضعیت سلامت ۷۰ میلیون ایرانی در طرح بسیج ملی غربالگری

ارزیابی وضعیت سلامت ۷۰ میلیون ایرانی در طرح بسیج ملی غربالگری
رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: بسیج جامعه پزشکی با سازماندهی بیش از ۸۰۰ هزار بسیجی در کنار دیگر دستگاه‌ها توانسته اند وضعیت سلامت بیش از ۷۰ میلیون نفر را ارزیابی کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، نشست قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) نیرو‌های مسلح با هدف ارزیابی اقدامات قرارگاه های نیروهای زمینی ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان بسیج در کمک به ستاد ملی مقابله با شیوع ویروس کرونا و وزارت بهداشت، با حضور سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری»رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین، سردار سرتیپ پاسدار علی عبداللهی معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، همچنین روسای کمیته‌های این قرارگاه برگزار شد.

در این نشست که در محل فرماندهی قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا (ع) برگزار شد رییس ستادکل نیروهای مسلح در ارتباط تصویری زنده با فرمانده نزاجا، معاون هماهنگ کننده نزسا و همچنین رئیس بسیج جامعه پزشکی در جریان آخرین فعالیت های قرارگاههای پدافند زیستی نیروهای مسلح در مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح کشور قرار گرفت.

سرلشکر باقری در این نشست اظهار داشت: نیروهای مسلح جمهوری‌اسلامی از ابتدای شیوع ویروس کرونا فعالیت های مقابله ای خود را در حوزه پدافند زیستی آغاز و به مرور این فعالیت ها را توسعه دادند و امروز نیز با تمام توان و در یک هماهنگی کامل با سیستم بهداشت و درمان کشور در مقابله با کنترل این ویروس در میدان حضور دارند.

وی افزود: امروز قرارگاههای متعددی از نیروهای زمینی ارتش و سپاه در کنار مجموعه های بیمارستانی ثابت و سیار ما در نیروهای مسلح در حال ارائه خدمات به مردم هستند.لازم به یادآوری است از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون بالغ بر ۷هزار تن در بیمارستانهای سپاه،ارتش،ناجا و وزارت دفاع بستری شده اند که در حال حاضر بیش ۱۱۰۰ بیمار کرونایی در این ببمارستانها همچنان بستری و تحت درمان قرار دارند، همچنین نیروهای مسلح از ظرفیت ۳ هزار تخت دیگر برای پذیرش بیماران برخوردار است.

سرلشکر باقری گفت:خدارا شاکریم در روزهای اخیر با کاهش ورودی افراد به بیمارستانها مواجه بودیم و از طرفی بیماران بهبود یافته و ترخیص شده در سطح مجموعه های در مانی نیروهای مسلح رشد خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه امروز در حوزه غربالگری و شناسایی وضعیت سلامت جامعه با مشارکت وزارت بهداشت و درمان و بسیج طرح بسیج ملی غربالگری با سرعت ادامه دارد گفت: ،بسیج جامعه پزشکی با سازماندهی بیش از ۸۰۰ هزار بسیجی و بکارگیری ۵۰۰ هزار تن از آنان در کنار دیگر دستگاهها ها توانسته اند تا امروز وضعیت سلامت بیش از ۷۰ میلیون ایرانی را مورد ارزیابی قرار دهند.

وی ادامه داد: از میزان ۸۰۰ هزار نیرو آماده به کار در حوزه غربالگری ۵۵۰ هزار نیرو امروز مشغول به فعالیت هستند که طبق آمارهای به دست آمده میزان مشارکت شهرستان ها و استانها از ۶۰ درصد تا ۸۰ الی ۹۰ درصد گزارش شده است، استان تهران و پایتخت نیازمند مشارکت بیشتر است که ان شاالله با تدابیر اندیشیده شده و جلساتی که با مسئولان امر برگزار خواهیم کرد ت تکمیل چرخه غربالگری و پایش سلامت در کلیه استانها با فعالیت هایی که صورت می گیرد.پایان پذیرد.

سرلشکر باقری همچنین از مردم تهران خواست تا در راستای تکمیل چرخه غربالگری و پایش سلامت جامع کشور با سامانه سلامت و شماره تماس ۴۰۳۰ تماس حاصل کنند.

وی در خصوص فعالیت های قرارگاههای پدافند زیستی نیروهای مسلح در حوزه پاکسازی محیطی و ضدعفونی معابر و محل های تجمع و عبور و مرور، گفت: نیروهای مسلح در این رابطه تاکنون با ظرفیت های خودرویی و تیم های متعدد انسانی روارد عمل شده اند و بیش از ۳ هزار نقطه از نقاط مهم شهرها و روستاها را اعم از پمپ بنزین ها، ایستگاههای اتوبوس، دستگاههای خودپرداز و نقاطی که مورد استفاده و تجمع هستند را به طور مستمر مورد پاکسازی و ضدعفونی قرار داده و می دهند.

سرلشکر باقری افزود: سازمان بسیج مستضعفین در خصوص کمک به کشور در بخش تولید ماسک و لباس و همچنین تجهیزات ضدعفونی و پاکسازی با کمک سازمان های تابعه در بسیج اصناف، روزانه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار ماسک معمولی و ۲۵ الی ۳۰ هزار ماسک n95 بیمارستانی را تولید می کند.

وی افزود: همچنین قرارگاههای نیروهای مسلح در طول مبارزه با شیوع ویروس کرونا ده ها هزار بسته بهداشتی و معیشتی را در میان مردم به ویژه مناطق محروم توزیع کردند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد که فعالیت های نیروهای مسلح در حوزه درمان، پیشگیری و پاکسازی تا ریشه کن شدن این ویروس ادامه خواهد داشت.

سرلشکر باقری تصریح کرد: امکانات ایجاد شده باید مستند و تثبیت شود تا در صورت بروز مشکلات مشابه در کشوراز آمادگی های بالایی برخوردار باشیم.

وی همچنین افز‌ود:امروز نیروهای مسلح در کنار فعالیت های خود در حوزه پدافند زیستی و مقابله با ویروس کرونا، ماموریت اصلی خود را در راستای امنیت و دفاع از حدود و ثغور کشور با قدرت انجام می دهند و می توان گفت که به حمدالله نیروهای مسلح با رعایت پروتکل های لحاظ شده در حوزه دفاع مرزی در بخش هوایی، زمینی و دریایی از آمادگی کامل برخوردارند.

وی از همکاری مردم در روزهای ۱۲ فروردین و طبیعت با مسئولان امر تقدیر و تشکر کرد و اینگونه اقدامات را در انقطاع زنجیره کرونا موثر دانست.

محمد قمین
ارسال نظرات