۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۳
کد خبر: ۶۴۶۸۷۲

جشنواره مجازی شعر کوتاه عربی با محوریت مقابله با کرونا برگزار شد

جشنواره مجازی شعر کوتاه عربی با محوریت مقابله با کرونا برگزار شد
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان حمیدیه گفت: جشنواره شعر محلی عربی از ۱۶ فروردین، برای نخستین بار به صورت مجازی و با محوریت کرونا، فعالیت خود را  آغاز کرد.
احمد سواری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان حمیدیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تأکید بر لزوم همبستگی و انسجام همه ارکان جامعه برای حفظ سلامت عمومی جامعه، اظهار داشت:  جشنواره مجازی «السجع فی زمن الکورونا» با هدف تشویق مردم به ماندن در خانه، فراهم کردن محتوای سالم برای پر کردن اوقات قرنطینه و همچنین ثبت مستندسازی و بهره برداری فرهنگی و هنری از این رویداد جهانی، برگزار می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه جشنواره در حوزه شعر محلی عربی است، خاطرنشان کرد: احتمال افزودن بخش‌های دیگر ادبی و هنری وجود دارد؛ چنین امری مرتبط با مدت زمان قرنطینه و تصمیم گیری ستاد مبارزه با کرونا استان است.

سواری در خصوص شرایط اشتراک گذاری آثار و شرکت این جشنواره، اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از طریق واتساپ به شماره ۰۹۱۶۰۶۳۸۱۳۸ تا ۳۰ فروردین ماه ارسال کنند.

وی گفت: آثار دریافتی در صفحه اینستاگرام به نشانی https://www.instagram.com/hamidieh.challanges?r=nameta در معرض دید شهروندان قرار می‌گیرد که پس از پایان مدت نمایش، آثاری که بالاترین تعداد پسندیدن را دریافت کنند به عنوان آثار برتر معرفی و جوایزی به شاعران برگزیده اهدا خواهد شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان حمیدیه در پایان یادآور شد: این جشنواره به همت معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، فرمانداری حمیدیه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار می‌شود. /۹۴۵۶/
حاتم شرفی
ارسال نظرات