۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۴
کد خبر: ۶۴۶۶۶۳

شرکت بسیجیان در تیم‌های سالم سازی، غربالگری و مراقبت مراکز بهداشت

شرکت بسیجیان در تیم‌های سالم سازی، غربالگری و مراقبت مراکز بهداشت
حسین زاده از شرکت بسیجیان در تیم‌های سالم سازی، غربالگری و مراقبت مرکز بهداشت در راستای تفاهم نامه منعقد شده میان قرارگاه شفا و مراکز بهداشت استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، دکتر سید مهدی حسینی زاده، معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز، در کارگاه پیشگیری و شناسایی کرونا ویروس، در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: غربالگری یکی از مواردی است که از سوی بسیجیان دنبال می‌شود و در این باره به دنبال انعقاد تفاهم نامه‌ای هستیم تا با هماهنگی و شکل دهی منظم‌تر و آرایش دقیق تر، نیرو‌ها در غربالگری، مراقبت و سالم سازی شرکت کنند.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان داشت: یکی از کار‌های متمایز در خوزستان که با سپاه استان صورت می‌گیرد، بحث اقشار است که نیرو‌های بسیج در تمام سازمان‌ها و ادارات و ارگان‌ها به عنوان رابط دانشگاه حضور خواهند داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: نیرو‌های بسیجی در راستای انتقال اطلاعات بیماری و کنترل مسائل بهداشتی، گندزدایی ادارات، تهیه و ارسال چک لیست پیرامون وضعیت بیماری در ادارات و حتی خانواده کارکنان ادارات (از لحاظ آموزشی، انتقال اطلاعات و کنترل بیماری) با دانشگاه علوم پزشکی همکاری خواهند داشت.

حسینی زاده با اشاره به اینکه افراد در تیم‌های مراقبت، سالم سازی و غربالگری به شهرستان‌ها اعزام می‌شوند، اضافه کرد: براساس هر مرکز جامع سلامت، یک پایگاه کووید۱۹ در سامانه سیب طراحی کردیم که دربرگیرنده کارشناس بهداشت محیط و سه نیروی بسیجی است؛ براین است سه چک لیست را براساس پایش‌هایی که انجام می‌دهند در سامانه ثبت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه عملکرد تیم سالم سازی در سامانه سیب قابل مشاهده است، خاطرنشان کرد: ۵۴۳ تیم سالم سازی طراحی و افراد به سامانه سیب معرفی شدند، با مشخص شدن تعداد نیرو‌های بسیجی در کنار تیم‌های مراقبت و غربالگری شاهد اقدامات بیشتری خواهیم بود. /۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات