۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۵
کد خبر: ۶۴۶۸۷۵
با حضور خادمیاران رضوی؛

رایحه نسیم مهر رضوی در بیمارستان های سراسر کشور جاری شد

رایحه نسیم مهر رضوی در بیمارستان های سراسر کشور جاری شد
خادمیاران رضوی در غالب طرح نسیم مهر رضوی با حضور در بیمارستان ها از بیماران مبتلا به کرونا عیادت کرده و از مدافعان سلامت تقدیر کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، به شکرانه اجرای موفق طرح نسیم مهر رضوی توسط خادم‌یاران رضوی، جمعی از مدیران و خادم‌یاران دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان، با حضور در دفتر رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم از خدمات خالصانه و ثمربخش مدیران و کادر درمانی بیمارستان‌های این استان در مبارزه با ویروس کرونا تقدیر کردند.

در این دیدار که با حضور حجت‌الاسلام تکیه‌ای، رئیس ستاد اعتکاف استان قم صورت گرفت، خادم‌یاران رضوی کانون شمس‌الشموس مصلی و کانون سلامت، مجاهدت‌های مدافعان سلامت را ارج نهاده و از همکاری دانشگاه علوم پزشکی قم برای اجرای موفق طرح نسیم مهر رضوی قدردانی کردند.

در پایان این دیدار، قطعه‌ای از فرش متبرک حرم مطهر حضرت علی‌بن موسی‌الرضا علیه‌السلام به رسم یادبود به دکتر قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم اهدا شد و از کادر اداری این دانشگاه نیز با اهدای متبرکات رضوی تقدیر به عمل آمد.

خاطرنشان می‌‌شود طرح نسیم مهر رضوی، با مشارکت ده‌ها نفری خادم‌یاران رضوی استان قم در بیش از ۲۰ بیمارستان، نقاهت‌گاه و مراکز مدیریت و مبارزه با با ویروس کرونا اجرا شد. در این طرح، بیش از ۳۸۰۰ پرس غذای متبرک رضوی در میان بیماران و کادر درمان توزیع شد.

عطر نسیم رو ح‌نواز رضوی در بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه استان بوشهر

آیین «نسیم مهر رضوی» در بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه استان بوشهر برگزار شد که در این مراسم خادم‌یاران رضوی، ضمن مدیحه‌سرایی به مناسبت اعیاد شعبانیه، همراه با پرچم متبرک حرم علی‌بن موسی‌الرضا علیه‌السلام پیام سلامتی را برای بیماران و کادر درمانی که در صف مقابله با بیماری کرونا هستند به ارمغان آوردند.

مدح حضرت علی‌بن موسی‌الرضا‌(‌ع‌) توسط کربلایی قاسم تاوان یکی از خادم‌یاران رضوی حال و هوای دیگری را به بخش ویژه بیماران کرونایی داد و تبرکاتی از جمله غذای حضرتی‌، نمک، نبات، گلاب و عطر، بین پرسنل و بیماران این بخش توزیع شد.

تشریح فعالیت‌های خادمان رضوی در خصوص مبارزه با ویروس کرونا در گیلان

حجت الاسلام مهدوی، مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در گیلان گفت: با همت آستان قدس رضوی و همکاری سایر دستگاه‌ها تعداد‌۱۴۰نفر از طلاب و روحانیون استان گیلان در بیمارستان‌ها حاضر شدند و به کمک کادر درمانی و پرستاران شتافتند. همچنین گروه‌های جهادی جهت کمک به مردم محروم و آسیب‌دیدگان از ویروس کرونا با همت خیرین و دستگاه‌های اجرایی، صدها سبد کالا به ارزش سه میلیارد‌ ریال میان قشر کم بضاعت، توزیع کردند.

حجت الاسلام مهدوی در ادامه بیان داشت: به پیشنهاد تولیت محترم آستان قدس رضوی زمینه‌سازی پذیرایی از بیماران و کادر درمانی بیمارستان‌ها با یک وعده غذای متبرک انجام گرفته و تبرکی ارسال شده از طرف بنیاد کرامت رضوی در بیمارستان‌ها توزیع شده است.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در گیلان همچنین از تعداد ۲۸۰۰خادم‌یار استان گیلان خبر داد که طی تماس تلفنی به پویش نذر رضوی دعوت شدند و تا با تهیه مبالغی از ‌80000 ریال تا 880000 ریال کمک‌های نقدی و بسته‌های بهداشتی موردنیاز جمع‌آوری شود.

وی خاطرنشان کرد: قرارگاه گروه‌های جهادی سلامت به یاد شهید املاکی و در بحبوحه شیوع ویروس کرونا راه‌اندازی شد تا با فراخوان طلاب و روحانیون در سراسر استان گیلان و همت والای رضوی، این عزیزان در کنار کادر درمانی و مدافعان سلامت حضور داشته باشند.

خادم‌یاران رضوی، میهمان بیمارستان معتمدی شهرستان گرمسار شدند

خادمیاران آستان قدس رضوی در استان سمنان در آخرین روز از اجرای طرح «نسیم مهر رضوی» که به مدت 4 روز در سراسر استان برگزار شد، با  حمل پرچم متبرک امام رضا(ع)، به عیادت بیماران حاضر در بیمارستان معتمدی شهرستان گرمسار رفتند.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین رستمیان مدیر حوزه‌های علمیه و مسئول قرارگاه مردمی مبارزه با کرونای استان سمنان‌، به همراه جمعی از خادمان بارگاه رضوی با حضور در بیمارستان معتمدی شهرستان گرمسار از تلاش‌های مجاهدانه پزشکان، پرستاران و کلیه جهادگران عرصه سلامت تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه محمد امین حقیقت، معاون فرهنگی آستان قدس رضوی در استان نیز ضمن تشکر و قدردانی از کادر پزشکی بیمارستان معتمدی شهرستان گرمسار گفت: طرح نسیم مهر رضوی به مدت 4 روز با توزیع غذای متبرک بین بیماران مبتلا به کرونا و کارد درمان بیمارستانهای شهرستانهای سمنان‌، شاهرود‌، دامغان و گرمسار انجام شده است.

وی هدف از اجرای این طرح را ایجاد روحیه معنوی در بین کادر درمان و بیماران برشمرد و افزود: تمامی کادر درمانی و بیماران در استان از غذای متبرک حضرت و بسته‌های متبرک نمک‌، نبات و گلاب بهره‌مند شدند .

در ادامه این برنامه، خادمین آستان قدس رضوی با حضور بر بالین بیماران و ذکر صلوات خاصه حضرت رضا(ع) از خداوند متعال شفای عاجل بیماران را مسئلت نمودند.

رایحه نسیم مهر رضوی در ۸ بیمارستان استان کرمانشاه جاری شد

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی گفت: خادم‌یاران امام هشتم، هم‌زمان با اجرای طرح نسیم مهر رضوی در سرتاسر کشور از مجاهدین خط مقدم مبارزه با کرونا در 8 بیمارستان شهرستان‌های استان کرمانشاه تجلیل کردند.

سید محمد جعفر امامیان در تشریح اجرای این طرح اظهار داشت: هم‌زمان با اعیاد شعبانیه به همت خادم‌یاران، طرح نسیم مهر رضوی به منظور ایجاد فضای معنوی و بالا بردن روحیه مبارزه با بیماری کرونا در بین بیماران و مدافعین سلامت آغاز شد.

وی افزود: در روزهای ۱۰و۱۱ فروردین، خادم‌یاران در بیمارستان‌های امام رضا(ع)، گلستان و فارابی شهرستان کرمانشاه حضور پیدا کرده و با زمزمه نام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و توزیع تبرکات عطر و هوای حریم امن رضوی را جاری کردند.

امامیان با اشاره به حضور خاد‌م‌یاران در بیمارستان‌های ۵ شهرستان این استان گفت: در سومین روز اجرای طرح که مصادف با روز جمهوری اسلامی ایران بود، خادم‌یاران در شهرستان‌های اسلام آباد غرب، سرپل ذهاب، سنقر، کنگاور و هرسین با حضور در بیمارستان‌ها از مجاهدین خط مقدم مبارزه با ویروس منحوس کرونا تقدیر کردند.

وی ادامه داد: تا کنون خادم‌یاران رضویT نسیم مهربانی حضرت رضا(ع) را در ‌۸ بیمارستان استان جاری کرده و تبرکات آستان قدس رضوی را همراه با غذای متبرک به دست ۲۳۰۰ نفر از کادر درمانی بیمارستان‌ها، بیماران کرونایی و سایر بیماران رساندند. همچنین در این طرح از ۵۰ نفر از پزشکان، پرستاران و اعضای کادر درمانی استان تجلیل به عمل آمد.

بیمارستان امام خمینی(ره) در اسلام آباد غرب میزبان خادم‌یاران رضوی شد

مسئول کانون مرکزی خادم‌یاران رضوی آستان قدس رضوی شهرستان اسلام آباد غرب گفت: به برکت طرح نسیم مهر رضوی، کادر درمان‌، بیماران کرونایی و سایر بخش‌های بیمارستان امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب از خوان پربرکت معین‌الضعفا متنعم شدند.

نجفی در این باره گفت: خادم‌یاران رضوی با حضور در بیمارستان امام خمینی(ره) و ایجاد فضایی دلنشین با ذکر نام امام مهربانی‌ها، دل‌های بیماران و کادر درمانی را راهی حرم امن رضوی کردند.

وی در ادامه ضمن اعلام طبخ و توزیع ۲۸۰ پرس غذای متبرک گفت: کادر درمانی، بیماران کرونایی و سایر بخش‌های بیمارستان امام خمینی(ره) از غذای حضرتی همراه با تبرکات اهدایی از سوی آستان قدس رضوی بهره‌مند شدند.
لازم به ذکر است در این برنامه خادم‌یاران از ۳ تن از مدافعین سلامت با اهدای لوح تقدیر و تبرکات تجلیل کردند.

نسیم مهر رضوی در بیمارستان افضلی پور کرمان

نماینده بنیاد کرامت رضوی در استان کرمان از توزیع بسته های غذایی و متبرکی امام رضا(ع) در بین بیماران و پرسنل درمانی بیمارستان افضلی پور کرمان خبر داد.

سید حسین صابری در خصوص طرح نسیم مهر رضوی گفت: این طرح در همه استان‌های کشور برای کسانی که مبتلا به بیماری کرونا شده‌اند؛ اجرا و با هماهنگی قبلی با مسئولین مربوطه و رعایت توصیه‌های بهداشتی غذای تبرکی امام رضا(ع) در میان بیماران و پرسنل بیمارستان‌ها و همچنین بسته‌های تبرکی حرم مطهر امام رضا(ع) نیز بین آن‌ها توزیع می‌شود.

نماینده بنیاد کرامت رضوی استان کرمان گفت: حدود 400 بسته غذایی و نیز بسته‌های متبرک نمک و نبات هدیه آستان قدس رضوی در میان بیماران و پرسنل درمانی بیمارستان افضلی پور کرمان توزیع شد.

وی ادامه داد: به منظور قدردانی از خدمات کادر درمانی و پزشکان به عنوان مدافعان سلامت در وقایع اخیر، این بسته‌های غذایی و تبرکی را بین بیماران و پرسنل درمان بیمارستان افضلی پور کرمان توزیع کردیم.

صابری در خصوص کمک‌های آستان قدس رضوی به سیل‌زدگان جنوب این استان نیز بیان کرد: برای سیل‌زدگان جنوب استان ارزیابی‌های اولیه را کردیم و قرار است با جمع‌بندی آمار تعدادی بسته ارزاق بین آن‌ها توزیع کنیم.

وی ادامه داد: قرار است تا شنبه و یکشنبه پیش رو بسته‌های ارزاق را با هماهنگی ارگان‌های ذی‌ربط و مسئولین محلی و دوستان بسیج در منطقه تقدیم مردم سیل‌زده جنوب استان کنیم./864/ت303/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات