۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۶۴۶۸۹۳
حجت الاسلام والمسلمین گرجیان در گفت‌وگو با رسا:

مسؤولیت ندادن به جوانان متعهد و متخصص خیانت به این قشر عظیم است

مسؤولیت ندادن به جوانان متعهد و متخصص خیانت به این قشر عظیم است
استاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) با بیان اینکه باید حراست از نظام به عهده جوانان گذاشته شود، گفت: مسؤولیت ندادن به جوانان متعهد، متدین و تحصیل کرده، خیانت به این قشر عظیم است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی گرجیان عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت علی‌اکبر(ع) به تبیین جایگاه جوان پرداخت و اظهار داشت: جوان چون قلب آماده ای دارد بهتر می‌تواند توصیه های دینی و علوم الهی را دریافت کند چون هنوز ذهن او شکل کاملی به خود نگرفته است.

وی با اشاره به روحیه حق پذیری و حق جویی در جوانان، یادآور شد: جوان این خصلت را دارد که حق را اگر به گوش او برساند رد نمی‌کند به همین جهت رهبر معظم انقلاب چندین سال پیش جوانان مغرب زمین را خطاب قرار دادند، چون آنها حق پذیرترند، دنبال صواب هستند و انتقال مطالب به آن ها راحت تر است.

حجت الاسلام والمسلمین گرجیان با ابراز نگرانی از این که برخی مدیران جوانان را تحویل نمی گیرند، ابراز داشت: به عقیده من این که بگویند جوان تجربه ندارد و نمی‌تواند کاری انجام بدهد، خیانت به نسل جوان است چون خود این مسؤولان قبل از انقلاب و ابتدای انقلاب جوان بوده اند و از مادر که مسؤول متولد نشده اند.

وی با اشاره به انتظاراتی که از جوان وجود دارد، گفت: جوان اولا باید اهل تحرک و تهذیب باشد، تحرک صرفا به معنای تحرک جسمی نیست بلکه مهمتر از آن تحرک اندیشه ای و تهذیبی است یعنی اگر جوان می خواهد اهل تهجد و قرآن باشد باید از الان صورت بگیرد چراکه در آینده سخت است.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) تصریح کرد: جوان باید در دفاع از اصول ملی و جمعی عرق داشته باشد، عدالت خواهی داشته باشد، فقر و تبعیض را نادیده نگیرد، کما این که همانطور هم بوده و تقریبا تمام شهدای امر به معروف جوان هستند.

وی با اشاره به حس بالای مسؤولیت پذیری در جوانان خاطرنشان ساخت: ما امروز مسؤولان و مدیران جامعه را به خدا قسم می دهیم که اگر به این جوانان متعهد تحصیل کرده و متدین مسؤولیت بدهیم تا ثریا می روند به همین دلیل دائما توی سر جوان نزنیم همچنانکه صاحبان دفاع مقدس، انرژی هسته ای، نانو و صنایع نظامی عمدتا جوان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین گرجیان تصریح کرد: امروز باید مدیران ارشد جامعه، حراست از نظام را به عهده جوان بگذارند و نکته دیگر لزوم آشنا سازی جوانان با بنیان های فکری از جمله تاریخ اسلام و ایران و آموزش نظم و انضباط در خانواده و جامعه به آن ها است؛ جوانان باید با سیره اهل بیت(ع) آشنا بشوند تا از این طریق توشه هایی برای آینده داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: در سالروز میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) که امام حسین(ع) دلداده او بود، از خداوند می خواهیم تا جوانان عزیز، سلحشور و غیور ما را در پناه امام عصر(عج) و به دعای آن حضرت از همه بلایا و مصائب دور نگاه دارد./1330/ج

ارسال نظرات