۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۶۴۵۶۱۸
حجت الاسلام والمسلمین طائب:

ماه شعبان در تقرب به خدا و استجابت دعا خصوصیت ذاتی دارد

ماه شعبان در تقرب به خدا و استجابت دعا خصوصیت ذاتی دارد
استاد درس خارج حوزه با تأکید بر اینکه ماه شعبان در تقرب به خدا و استجابت دعا خصوصیت ذاتی دارد، گفت: در این ایام به طور ویژه باید به منجی عالم بشریت متوسل شویم.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب استاد درس خارج حوزه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام شریف و سرور آفرین ماه شعبان خاطرنشان کرد: گرچه درگاه الهی همه زمان ها به روی مردم باز است و «ادعونی استجب لکم» ویژه زمان خاصی نیست ولی برخی زمان ها به فرموده خود خدای متعال برای دعا و درخواست، ویژگی دارد.

وی افزود: برخی زمان ها در برآورده شدن حاجات و اجابت دعاها تأثیر ذاتی دارد و باعث تقرب بیشتر به خدای متعال می‌شود که یکی از آن زمان ها ماه شریف شعبان است که نباید از آن غافل باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین طائب تصریح کرد: شعبان المعظم از جمله ماه هایی است که به فرموده اهل بیت(ع) ویژگی برجسته داشته و خاصیتی دارد که به بنده در تقرب بیشتر به خدا کمک می‌کند؛ از جمله دعاها و اعمال این ماه، صلوات شعبانیه است که خواندن آن در وقت زوال یعنی ظهر سفارش شده که در آن جا نیز بزرگی و عظمت شعبان بیان شده است.

وی با اشاره به فراز «كانَ رَسُولُ اللّٰهِ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ يَدْأَبُ فِى صِيامِهِ وَقِيامِهِ فِى لَيالِيهِ وَأَيَّامِهِ» از صلوات شعبانیه خاطرنشان کرد: مطابق این فراز پیامبر اکرم(ص) در ماه شعبان، روزها را روزه و شب را مشغول عبادت خدا بودند؛ همچنین شب نیمه شعبان در برخی روایات همسان لیلة القدر معرفی شده که به اندازه عمر طبیعی یک انسان یعنی بیش از 80 است.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این که دعا و نیایش ماه شعبان زمینه ساز نزدیک شدن بنده به خدا می‌شود، گفت: به ویژه در این ایامی که بیماری کوید 19 کشور و جامعه را فرا گرفته اهمیت دعا و تضرع بیش از پیش روشن می‌شود و اجابت دعاها در این ایام بیشتر از روزهای دیگر است.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با اشاره به موالید گسترده ماه شعبان ابراز داشت: ما شیعیان معتقد به توسل هستیم و چه زمانی بهتر از این ماه برای توسل به اهل بیت(ع) بهتر که میلاد سه امام معصوم و حضرت ابوالفضل العباس(ع) و حضرت علی‌اکبر(ع) در آن واقع شده است، همچنانکه در زیارت عظیم جامعه کبیره به صراحت می خوانیم که اهل بیت(ع) واسطه فیض الهی هستند.

استاد درس خارج حوزه با اشاره به روشن بودن دست پلید آمریکا در شیوع ویروس کرونا در ایران خاطرنشان کرد: آنها به دنبال شکستن استقامت ما و به زانو درآوردن ما هستند، اما ما به تأسی از امام حسین(ع) که میلادشان در این ماه واقع شده، استقامت خود را حفظ می کنیم و هرگز از خود ذلت نشان نمی دهیم.

وی با تأکید بر این که بدون عنایت اهل بیت(ع) قطره ای باران بر زمین نمی بارد، تصریح کرد: در این ایام به طور ویژه باید به منجی عالم بشریت متوسل شویم که ولادت ایشان نیز به این ماه برکت اضافه بخشیده است و انشاءالله با عنایت ایشان مصائب و مشکلات نیز برطرف خواهد شد./1330/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:
با اجازه روحانی وزیر خارجه ویز ا میده ،وزیر بهداشت هم مکان استقرار مشخص میکنه. خانه‌های بهداشت ۷سال قبل درمناطقی خاص ازشهرها با آزمایشات پرهزینه دنبال کشف ژنوم مردم بودند تا امروز پزشکان بدون مرز (بخوانیدجواسیس آمریکایی) وارد ایران شوند و آثار سم تولیدی خود را روی ژن ایرانی بررسی کنند.
دست مریزاد به قوه قضاییه و سربازان گمنام اطلاعات سپاه که با آنها برخورد انقلابی نمودند.
0
0