۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۶۳۰۳۶۱
در قم؛

چهاردهمین همایش کشوری ستاد فرهنگی فجر انقلاب اسلامی به کار خود پایان داد

چهاردهمین همایش کشوری ستاد فرهنگی فجر انقلاب اسلامی به کار خود پایان داد
چهاردهمین همایش کشوری ستاد فرهنگی فجر انقلاب اسلامی با عنوان «گام دوم انقلاب اسلامی در خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی» در قم به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهاردهمین همایش کشوری ستاد فرهنگی فجر انقلاب اسلامی با عنوان «گام دوم انقلاب اسلامی در خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی» صبح امروز در سالن همایش های مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آیت الله محمد مهدی میرباقری و حجج اسلام والمسلمین  مهدی طائب و علیرضا پناهیان در این مراسم حضور داشتند.

تمدن غرب از ابتدا به دنبال منزوی کردن دین در زندگی بشر بوده است

آیت الله میرباقری در این مراسم به تحلیل تمدنی بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و خاطرنشان کرد: امروز تمامیت تمدن غرب مسأله مستحدثه ما است و ما باید همواره در پی آن باشیم که بدانیم باید چگونه با آن مواجهه داشته باشیم؛ تمدن غرب مبتنی بر ایده های بزرگ است که روح آن را شکل می دهد و این ایده ها در پی آن است که آموزه های دینی را از حیات بشر پاکسازی کرده، حیات اجتماعی بشر را سکولار کند و نوعی زندگی غیر دینی تشکیل دهد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تمدن غرب از ابتدا به دنبال منزوی کردن دین در زندگی بشر بوده است، تأکید کرد: این تمدن همواره دین را به عرصه های فردی سوق می دهد و سپس سعی می کند در همان عرصه شخصی و فردی نیز آن را منزوی سازد؛ تمدن غرب همواره در پی آن بوده است تا دین را عامل تخریب حیات اجتماعی بشریت معرفی کرده و از فضای عمومی دین زدایی کند.

وی با اشاره به اینکه غرب پس از جنگ جهانی دوم با تشکیل نهادهای بین المللی همواره به دنبال تسلط و حکمرانی جهانی بوده و هست، بیان کرد: غربی ها در راستای ایده تسلط جهانی خود کنوانسیون ها و معاهدات و اسناد مختلفی طراحی کرده و آن را برای اجرا به سایر کشور ها می فرستند که نمونه بارز آن سند 2030 است که به صورت چراغ خاموش در کشور ما نیز در حال اجرا است.

از منظر دین «آداب دانی» مهم تر از «معرفت آموزی» است

همچنین حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با انتقاد از روند آموزش معارف دین در جامعه اظهار داشت: ما در زمینه آموزش های دینی دچار اشتباه شده ایم چرا که به جای این که آداب و احکام را به مردم بیاموزیم روی عقاید و افکارشان کار می کنیم و همواره تنها به شبهات پاسخ می گوییم.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با بیان اینکه باید بدانیم که از منظر دین «آداب دانی» مهم تر از «معرفت آموزی» است، تأکید کرد: امروز دشمن از طریق تغییر رفتار و سبک زندگی بشریت در حال پیشروی در راستای اهداف شوم خود است، اما ما علیرغم اینکه در اسلام بر مسأله سبک زندگی تأکید شده است به آن بی توجه هستیم.

وی به تبیین الزامات و ضروریات تحقق سبک زندگی دینی بر اساس اهداف بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد: مواردی همچون فعالیت مؤثر اجتماعی جدای از برنامه عادی شغلی و زندگی فردی، ایجاد شبکه های تشکیلاتی و تغییر تصورات غلط برخی افراد نسبت به ادبیات انقلاب اسلامی از جمله اقتضائات بیانیه گام دوم است.

حجت الاسلام والمسلمین طائب نیز در پایان این مراسم فرازهای بیانیه گام دوم انقلاب را مورد توجه قرار داد و با اشاره به انتخابات های آینده به تبیین نقش جبهه فرهنگی انقلاب در گام دوم انقلاب پرداخت./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات